Wij maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van onze website te analyseren en om de inhoud van onze website & advertenties af te stemmen op jouw voorkeuren. Lees meer over onze cookies of hoe wij omgaan met jouw privacy. Wanneer je de cookies accepteert plaatsen wij naast functionele & analytische cookies ook marketing cookies. Wil je dit liever niet? Klik dan op sluiten of ga naar Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Mijn Greenchoice

Hoe kan ik inloggen op Mijn Greenchoice?

Via onze website www.greenchoice.nl. Rechts bovenin het scherm log je via de groene knop ‘Mijn Greenchoice’ in. Maak je voor het eerst gebruik van Mijn Greenchoice? Dan vragen wij jou om een account aan te maken. Hierbij heb je jouw klantnummer nodig. Klik hier om een gebruikersnaam aan te maken.

Bij het inloggen kom ik terecht in een dossier met alleen oude gegevens. Hoe zie ik mijn actuele gegevens?

Je hebt waarschijnlijk een nieuw klantnummer gekregen bij jouw nieuwe aanmelding. Voor het ‘Mijn Greenchoice’ van jouw nieuwe klantnummer maak je inloggegevens aan via deze pagina.

Wil je weten welk(e) klantnummer(s) je hebt? Klik dan eerst hier.

Ik heb een account maar het inloggen lukt niet. Wat nu?

Misschien is jouw account gekoppeld aan een oud dossier of is jouw gebruikersnaam niet juist.

Controleer of je de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord invoert. Weet je jouw gebruikersnaam of wachtwoord niet meer? Je kan hier je inloggegevens opvragen

Weet je zeker dat je inloggegevens kloppen en lukt het nog niet om in te loggen? Dan kan het helpen om een andere internetbrowser te gebruiken of jouw huidige browser te updaten.

Ik krijg bij het inloggen de melding dat mijn e-mailadres niet herkend wordt. Wat nu?

Waarschijnlijk is jouw gebruikersnaam niet jouw e-mailadres. Vraag je gebruikersnaam hier op.

Ik wil mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat?

Dit kan je zelf regelen via Mijn Greenchoice. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik onderaan de pagina bij ‘Gebruikersnaam of wachtwoord’ op ‘Wijzigen’.

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?

Je gebruikersnaam kan je opvragen via deze pagina. Voor het opvragen van de gebruikersnaam vul je het bij ons bekende e-mailadres in. Dan ontvang je binnen enkele minuten jouw gebruikersnaam per e-mail. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij spam of ongewenste mails terecht is gekomen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Je kan via deze pagina een nieuw wachtwoord aanvragen. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij de spam of ongewenste e-mails terecht is gekomen.

Wat moet ik doen als ik mijn klantnummer kwijt ben?

Je kunt via deze pagina jouw klantnummer opvragen.

Wat moet ik doen als ik, na het opvragen van mijn inloggegevens, geen e-mail ontvang?

Het kan enkele minuten duren voordat je de e-mail ontvangt. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij de spam of ongewenste e-mails terecht is gekomen. Als de e-mail ook daar niet binnen komt, kan je het beste nog een keer je inloggegevens opvragen. Let er dan goed op dat je het e-mailadres invult dat bij ons bekend is. 

Waarom ziet de inlogpagina er anders uit dan voorheen?

Dat heb je goed gezien! Onze inlogpagina ziet er anders uit. Dit komt doordat we achter de schermen hard werken een nieuwe versie van Mijn Greenchoice. Dit brengen we stap-voor-stap online en de inlogpagina was als eerste aan de beurt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Adres

Hoe geef ik een verhuizing door?

Ben je nog geen klant? Je verhuizing kun je doorgeven door je aan te melden via onze website. Geef bij ‘Situatie’ aan dat je de nieuwe bewoner bent van dit adres. Bij spoed kun je bellen naar 010 478 23 26. Vergeet niet zelf jouw verhuizing door te geven aan de leverancier op jouw oude adres.

Ben je klant geef dan je verhuizing door via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’ of mail naar vragen@greenchoice.nl.

Moet ik een adreswijziging in de gemeentelijke administratie aan Greenchoice doorgeven?

Wanneer jouw adresgegevens wijzigen in de gemeentelijke administratie dan horen wij dit graag van je. Je kunt deze wijziging doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Hoe kan ik mijn postadres aanpassen?

Het postadres wijzig je eenvoudig via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’. 

Betalen

Hoe wijzig ik mijn termijnbedrag?

Als je denkt het komende jaar meer of minder te gebruiken dan de inschatting, of als jouw thuissituatie merkbaar verandert kan het verstandig zijn om jouw termijnbedrag aan te passen. Je wijzigt jouw termijnbedrag eenvoudig via Mijn Greenchoice

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Het rekeningnummer wijzig je makkelijk en snel via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’.

Kan ik een andere incassodatum kiezen?

Greenchoice incasseert op de 6e van iedere maand het termijnbedrag. Lukt deze poging niet? Dan proberen wij het nogmaals rond de 26ste van de maand. Deze incassodata kunnen helaas niet gewijzigd worden.

Contract

Wat is het verschil tussen een vast en een variabel contract?

Kies je voor een contract met een vaste looptijd, dan staat het leveringstarief* binnen deze looptijd vast. Een variabel contract betekent dat het leveringstarief mee gaat met de tariefschommelingen in de markt. De variabele tarieven veranderen twee keer per jaar. De wijzigingsmomenten zijn 1 januari en 1 juli. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat de tarieven hetzelfde blijven. Je kunt je huidige tarieven altijd bekijken in Mijn Greenchoice.

 

*Het leveringstarief is het gedeelte van het tarief dat Greenchoice zelf bepaalt. Daarnaast bestaat een tarief uit verschillende overheidsheffingen. Op deze heffingen heeft Greenchoice geen invloed en wij rekenen deze heffingen een op een aan je door.

Wat gebeurt er als mijn vaste contract afloopt?

Ruim voordat je vaste contract afloopt, ontvang je van ons een verlengingsvoorstel. Ga je niet in op dit voorstel, dan word je automatisch omgezet naar ons variabele Groen&Vrij-contract. Het is dus niet zo dat je na afloop van de vaste looptijd niet langer stroom en/of gas afneemt. Het leveringscontract dat je met Greenchoice bent overeengekomen loopt gewoon door. Het enige wat verandert is je contractvorm (van vast naar variabel). Als je eenmaal een variabel contract hebt, sturen we je geen verlengingsvoorstellen meer.

 

Heb je een vraag over het verlengingsvoorstel? Laat het ons dan weten. Wij helpen je graag verder!

Kan ik mijn contract aanpassen?

Als je een variabel contract hebt, kun je je contract altijd omzetten naar een vast contract. Als je een vast contract hebt afgesloten, dan hebben wij voor de looptijd van het contract energie voor je ingekocht. Wij verwachten dan dat je het vaste contract uitdient. Heb je hier vragen over? Laat het ons dan weten. Wij helpen je graag verder!

Kan de naam op het contract worden gewijzigd?

Een contract is persoonsgeboden en daarom is de tenaamstelling van het contract niet zomaar te wijzigen. Een onjuiste spelling van je achternaam of verkeerde initialen zijn uiteraard geen probleem, maar als het contract op naam van iemand anders moet komen te staan (bijvoorbeeld vanwege scheiding of een andere hoofdbewoner) is de wijziging niet zomaar door te voeren.

 

Bij een contractovername zullen wij de oude contractant afmelden en de nieuwe contractant aanmelden. Hiervoor zijn uiteraard wel alle persoons- en betalingsgegevens van de nieuwe contractant nodig en de meterstanden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wat zijn de voorwaarden van mijn contract?

Op alle contracten van Greenchoice zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing. Daarnaast heeft elk contract specifieke contractvoorwaarden en zijn op actiecontracten ook actievoorwaarden van toepassing. Alle voorwaarden zijn hier terug te vinden. We raden je aan om binnen de wettelijke bedenktijd van je contract de voorwaarden goed door te nemen.

Waar kunnen we je mee helpen?

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,2 3299 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg