Energiecontract opzeggen

Je energiecontract bij Greenchoice opzeggen

We zijn blij met jou als klant en willen graag dat je tevreden bent. Maar we begrijpen dat er soms redenen zijn om je energiecontract op te zeggen. Greenchoice helpt je daar zo goed mogelijk bij. In veel gevallen regel je jouw opzegging gemakkelijk online. Bekijk de situatie die voor jou geldt en lees wat je kunt doen.

Direct naar:

Opzeggen vanwege verhuizing

Bij een verhuizing verhuist Greenchoice gewoon met je mee! Je geeft je adreswijziging makkelijk door via verhuizing doorgeven in Mijn Greenchoice. Dit kan al vanaf 6 maanden voor je verhuizing, tot twee dagen van tevoren.

In sommige situaties kun je ons niet meenemen. Bijvoorbeeld als je naar het buitenland verhuist. Of omdat je zelf geen leverancier kunt kiezen op je nieuwe adres. Dat is het geval als je inclusief gas, water en licht gaat huren of als je in een zorgcentrum gaat wonen. Geef ons dan via Mijn Greenchoice de opzegdatum en opzegreden door, zodat wij je contract stoppen. 

Opzeggen vanwege scheiding

Bij een scheiding moet je een hoop regelen. Voor je energiecontract is het belangrijk om te weten op welke naam het contract staat. Staat het contract op jouw naam en ga je verhuizen? Dan kun je jouw verhuizing doorgeven via Mijn Greenchoice. De persoon die op het adres blijft wonen kan daarna zelf een nieuwe aanmelding bij ons doen.

Een energiecontract is persoonsgebonden. Het contract overnemen van een ex-partner is daarom niet mogelijk.

Opzegging vanwege overlijden

Gecondoleerd met het verlies van jouw dierbare. Als iemand overleden is, moet er best veel geregeld worden. Wij helpen je graag met het opzeggen van het energiecontract van de overledene. Goed om te weten; hiervoor wordt nooit een opzegvergoeding in rekening gebracht. Voor de opzegging ontvangen we graag de volgende gegevens:

  • Naam contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Gewenste datum van opzegging (in de toekomst)
  • Een kopie van de overlijdensakte
  • Actief IBAN-nummer
  • Gegevens contactpersoon: jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en factuuradres
  • Geef aan of de erfenis is aanvaard, verworpen of beneficiair aanvaard.

Je kunt deze gegevens aan ons mailen via vragen@greenchoice.nl of opsturen per post naar:
Greenchoice
t.a.v. afdeling Service
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam

Blijf je in het huis van de overledene wonen?

Dan kunnen wij het bestaande energiecontract op jouw naam zetten. Het contract en het termijnbedrag veranderen niet. Stuur ons de volgende gegevens voor de naamswijziging:

  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Jouw naam
  • Jouw geboortedatum
  • Jouw e-mailadres
  • Jouw IBAN rekeningnummer
  • Een kopie van de overlijdensakte

Je kunt deze gegevens aan ons mailen via vragen@greenchoice.nl of opsturen per post naar:
Greenchoice
t.a.v. afdeling Service
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam

Overstappen naar een andere energieleverancier

Wil je een contract afsluiten bij een andere leverancier? Maak dan eerst een goede vergelijking met behulp van onze contractcheck. Wil je daar graag wat hulp bij? We bekijken graag of je contract bij Greenchoice nog bij je past. Bekijk onze contactopties voor persoonlijk advies, zo weet je zeker dat je de juiste keuze maakt!

Bij een overstap zegt de nieuwe leverancier het contract bij ons op. Je hoeft de opzegging niet zelf aan ons door te geven. Stap je over vóór de einddatum van je energiecontract? Dan moet je misschien een opzegvergoeding betalen. Vraag daarom eerst een indicatie van de opzegvergoeding op via Mijn Greenchoice. Zo zie je meteen of overstappen wel zo voordelig is.

Annuleren binnen de bedenktermijn

Heb je een aanmelding gedaan bij Greenchoice, maar heb je je toch bedacht? Binnen de bedenktermijn kun je het contract kosteloos annuleren. De bedenktijd bestaat uit 14 kalenderdagen; feestdagen en weekenden meegerekend.

Gas opzeggen vanwege gasloos wonen

Gebruik je thuis geen gas meer? Dan ben je lekker duurzaam bezig! Je kunt de gasmeter uit je huis laten verwijderen door de netbeheerder. De verwijdering kun je aanvragen via mijnaansluiting.nl 

Vervolgens maakt Greenchoice een eindnota tot de datum waarop de gasmeter verwijderd is. Als je ook stroom van ons afneemt, rekenen we ook het stroomverbruik af tot deze datum. Daarna ben je alleen nog klant voor stroom en betaal je geen kosten meer voor gas. 

Opzeggen met een andere reden

Staat de reden waarom je jouw energiecontract bij Greenchoice wil opzeggen er niet bij? Onze medewerkers helpen je graag verder en denken mee met jouw situatie. Bekijk onze contactopties

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik mijn contract op?

Verhuizing
Je regelt je verhuizing zelf in Mijn Greenchoice. Je contract verhuist automatisch met je mee. Wil je jouw contract niet mee nemen naar je nieuwe woning? Hou er dan rekening mee dat je in misschien een opzegvergoeding moet betalen.

Overstappen
Jammer! We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant. Twijfel je nog over je overstap? Mijn collega's helpen je graag met het maken van een eerlijke vergelijking, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt. Neem contact op met onze adviseurs.

Staat je keuze helemaal vast? Dan regelt jouw nieuwe leverancier de overstap.


Heeft dit antwoord geholpen?
Tot wanneer loopt mijn contract?

De einddatum van jouw contract vind je Mijn Greenchoice.

Vanaf 2 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. Dit staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? In dat geval ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat moet ik doen als ik overstap naar een andere energieleverancier?

Wil je overstappen naar een andere leverancier, dan zegt je nieuwe leverancier het contract voor je op. Daar hoef jij niets voor te doen.

Het kan wel zijn dat je een opzegvergoeding betaalt als je voor de einddatum het contract opzegt. Wil je toch je energiecontract stopzetten? Neem dan contact op met onze groene adviseurs via onze contactopties.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan ik mijn energiecontract stopzetten binnen de bedenktermijn?

Je kunt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je schriftelijke contractbevestiging je contract ontbinden/herroepen.

Heb je gekozen voor een andere leverancier, maar zijn we al gestart met het leveren van duurzame energie op jouw adres? Dan kun jij je aanmelden bij je nieuwe energieleverancier. Die informeert ons over de overstap. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Hou er rekening mee dat als wij al zijn gestart met leveren, wij het reeds geleverde gas en/of stroom bij je in rekening brengen.

Wil je jouw overeenkomst ontbinden en leveren wij nog geen duurzame energie op jouw adres en/of stap je niet over naar een andere energieleverancier? Neem dan contact met ons op.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe zeg ik mijn zakelijke contract op?

Natuurlijk zien we liever niet dat je weggaat. Als je toch een zakelijk contract bij ons wilt opzeggen, kan het zijn dat we een opzegvergoeding berekenen. Hiervoor kun je bellen met 010 850 06 61 of een e-mail sturen naar zakelijk@greenchoice.nl. Vermeld hierin gelijk je klantnummer, dan kunnen we je sneller helpen.


Heeft dit antwoord geholpen?