Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Energiecontract opzeggen

Wil je jouw contract bij Greenchoice opzeggen?

Zorg dat je dit niet mist:

  • Scherp tarief voor energie van om de hoek
  • Verkozen tot klantvriendelijkste energieleverancier
  • Bescherm elk jaar 10m² extra bos

Verhuizing doorgeven

Stapelen de verhuisdozen zich al op? Geef je verhuizing aan ons door via Mijn dossier bij Mijn gegevens en je Greenchoice contract verhuist gewoon met je mee.

Verhuizing online doorgeven

Opzeggen bij overlijden

De periode na een overlijden is zwaar. We leggen je graag uit wat je moet doen bij het opzeggen van het contract van de overledene. 

Opzeggen bij overlijden

Check of opzeggen nodig is

Heb je een aanbod gekregen van een andere energieleverancier? Laat ons het aanbod checken op tarieven, service en duurzaamheid.

Doe de contractcheck

Wil je toch opzeggen?

We helpen je graag verder. Bel ons op 010 747 02 22 (lokaal tarief). Wij zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Ik wil klant blijven en verlengen

Fijn dat je blijft! Met jou als trouwe klant, maken wij samen de wereld groener. Want voor ieder jaar dat je klant bent, beschermen wij 10m² extra bos. Dus hoe langer je klant bent, hoe meer bos je beschermt.

In Mijn dossier zie je wanneer je jouw groene energiecontract kunt verlengen. Ook staat hier je persoonlijke verlengaanbod voor je klaar. 

Onze klanten geven ons een 8,4

8,4 / 10 1627 beoordelingen Geverifieerd door de Logo Feedback Company

sherzad khoshnaw 5/5

zeer tevreden

20-02-2019 13:24:55

H.Wegen 5/5

Doorzichtige "groene" organisatie met een scherpe prijs en een goede teruglever prijs. App en website geven goede informatie over verbruik en meer.

20-02-2019 12:44:31

Veelgestelde vragen

Ik stap over naar een andere energieleverancier. Hoe werkt dat?

Wanneer je een contract afsluit bij een andere energieleverancier, verzorgt die leverancier de overstap voor je. Je nieuwe energieleverancier geeft de overstap aan ons door en wij beëindigen vervolgens jouw contract op de opgegeven datum. Hier hoef je zelf niets voor te doen.

Hoe werkt opzeggen?

Je kunt je groene energiecontract opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Bij ons ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1, 3 of 5 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en veranderen jouw tarieven iedere 6 maanden. Wil je weten wanneer je contract afloopt? Je bekijkt de contractduur en de einddatum van je contract eenvoudig via Mijn dossier bij Mijn Producten.

Wil je jouw contract voortijdig opzeggen? Dan is het mogelijk dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Dit staat duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. En als we al gestart zijn met het leveren van energie op jouw adres, kunnen we hier ook kosten voor in rekening brengen.

Wat te doen bij overlijden?

Wij helpen je graag met het kosteloos opzeggen van het energiecontract van de overledene.

Hiervoor ontvangen we graag de volgende gegevens:
- Naam contractant
- Klantnummer
- Postcode en huisnummer
- Wensdatum van opzegging (in de toekomst)
- Een kopie van de overlijdensakte
- Actief IBAN-nummer
- Gegevens contactpersoon: jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en factuuradres
- Geef aan of de erfenis is aanvaard, verworpen of beneficiair aanvaard

Je kunt deze gegevens aan ons mailen via vragen@greenchoice.nl of opsturen per post naar:

Greenchoice
T.a.v. afdeling Service
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam

Kan ik mijn overeenkomst ontbinden binnen de bedenktermijn?

Je kunt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je schriftelijke contractbevestiging jouw contract ontbinden/herroepen. 

Heb je gekozen voor een andere leverancier, maar zijn we al gestart met het leveren van groene energie op jouw adres? Dan kun jij je aanmelden bij je nieuwe energieleverancier. Die informeert ons over de overstap. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Hou er rekening mee dat als wij al zijn gestart met leveren, wij het reeds geleverde gas en/of stroom bij je in rekening brengen. 

Wil je jouw overeenkomst ontbinden en leveren wij nog geen groene energie op jouw adres en/of stap je niet over naar een andere energieleverancier? Dan kun je dit telefonisch aan ons doorgeven via onze klantenservice of stuur ons een mail via vragen@greenchoice.nl. Zorg ervoor dat je het ingevulde formulier voor ontbinding/herroeping of het formulier voor herroeping wind met Boks Live met jouw mail meestuurt.

Hoe zeg ik mijn zakelijke contract op?

Heb je een zakelijk energiecontract bij ons? Bel ons dan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op 010 850 06 61 (lokaal tarief) of stuur een mail naar zakelijk@greenchoice.nl. Wij nemen dan contact met je op. 

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,2 1627 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg