Klantenservice

Hoe kunnen wij je helpen?

Top 10 veelgestelde vragen

Waarom incasseren jullie nog hetzelfde termijnbedrag, in plaats het bedrag uit de e-mail?
Als hetzelfde termijnbedrag is afgeschreven, terwijl er in onze e-mail een ander bedrag stond vermeld, hebben we de incasso niet op tijd kunnen wijzigen. Excuses voor deze verwarring, binnenkort krijg je een e-mail van ons hierover. We garanderen jou alvast wel dat het nieuwe bedrag vanaf augustus  geïncasseerd wordt. 
Wat betekent de btw-verlaging voor mij?
Per 1 juli verandert de overheid de btw op energie van 21% naar 9%. De overheid doet dit om de stijging van de energiekosten te beperken. Voor nu geldt deze maatregel tot 1 januari 2023. Deze maatregel om de impact op de energierekening te beperken, is gunstig voor jouw energierekening. Binnenkort ontvang je een e-mail van ons, waarin we je vertellen wat dit precies voor jouw situatie betekent en of dit effect heeft op jouw termijnbedrag. Je hoort uiterlijk medio juli meer. Lees hier meer over de overheidsheffingen en de maatregelen vanuit de overheid. 
Door de stijgende tarieven kan ik mijn energierekening niet meer betalen, wat nu?
Vanwege de stijging van de energieprijzen heeft de overheid een compensatie beschikbaar gesteld. Deze compensatie is automatisch verwerkt in je energiekosten. Je hoeft hier niets voor te doen of aan te vragen. De energiebelasting is aangepast en is onderdeel van je tarief. Daarnaast gaat de vermindering van de energiebelasting omhoog. Iedereen die elektra en/of gas afneemt, wordt op deze manier gecompenseerd. Bij jouw gemeente kan je nagaan of je in aanmerking komt voor een extra energietoeslag. Wil je een betalingsregeling aanvragen? Kijk dan op onze informatiepagina over betalen voor meer informatie.
Ik heb een variabel contract, wat worden mijn nieuwe tarieven per 1 juli?
Onze nieuwe variabele tarieven zijn bekend. De nieuwe variabele tarieven heb je per e-mail van ons ontvangen tussen 14 juni en 20 juni, of per brief als we je e-mailadres niet hebben. In dat bericht vind je ook meer informatie over de nieuwe terugleververgoeding, je termijnbedrag en de btw-verlaging.
Mijn energiecontract loopt binnen 6 maanden af. Wat gebeurt er dan?
De einddatum van jouw contract vind je terug in Mijn Greenchoice. In verband met de huidige marktsituatie zijn de tarieven enorm gestegen en kan het zijn dat we je nu geen goed verlengaanbod kunnen doen. Tien dagen voor de einddatum van je contract ontvang je van ons bericht over je nieuwe variabele tarieven. Je vindt deze tarieven ook terug in Mijn Greenchoice na afloop van je huidige contract.
Ik wil mijn contract checken of wijzigen, kan dat?
Wil je iets aan je contract wijzigen, zoals de looptijd of tarieven? In je contractvoorwaarden vind je terug wat er mogelijk is. Vanwege de huidige marktsituatie is er een beperkt aanbod, kijk op onze pagina over stijgende tarieven wat voor jou situatie van toepassing is. Wil je de tenaamstelling van je contract wijzigen? In geval van scheiding of verandering van hoofdbewoner beëindigen we eerst het lopende contract, waarna de nieuwe contractant zich kan aanmelden. 
Is het nodig om mijn termijnbedrag te verhogen?
Als je een vast contract hebt, staat jouw tarief vast tot het einde van jouw contract. De stijging van de energietarieven heeft dan geen invloed op jouw huidige tarieven of termijnbedrag. Als je energieverbruik is toegenomen, dan is het wel verstandig om je termijnbedrag te wijzigen om te voorkomen dat je moet bijbetalen op je jaarnota. Als je jouw vaste contract verlengt of over gaat naar een variabel contract, krijg je nieuwe tarieven. Wij sturen jou hierover een bericht waarin we je informeren over je termijnbedrag. Zijn deze nieuwe tarieven bijvoorbeeld hoger dan je huidige tarieven? Dan is het verstandig om je termijnbedrag te verhogen. Dit kun je eenvoudig doen in Mijn Greenchoice vanaf het moment dat je nieuwe contract is ingegaan. Je vindt hier een advies over je termijnbedrag op basis van je nieuwe tarieven. Je kunt je termijnbedrag zelf aanpassen. Meer informatie over je termijnbedrag lees je hier.
Waarom kan ik mijn termijnbedrag online niet aanpassen naar het gewenste bedrag?
Om te voorkomen dat je veel te veel of veel te weinig betaalt, is er een minimum en een maximum gesteld aan het termijnbedrag dat je zelf kunt instellen. Er zijn ook andere factoren die jouw energierekening kunnen beïnvloeden, waardoor je de hoogte van je termijnbedrag moet herzien. Heb je een variabel contract? In verband met de tariefswijziging per 1 juli, hebben we jouw termijnbedrag opnieuw berekend. Tussen 14 juni en 19 juni hebben we jou een e-mail gestuurd over jouw nieuwe termijnbedrag. Wil je het alsnog aanpassen, dan is dit vanaf 1 juli weer mogelijk.
Hebben jullie mijn betaling ontvangen?
Wanneer je zelf een bedrag naar ons overmaakt, verwerken wij dat binnen twee werkdagen. Je kunt een overzicht van je betalingen vinden in Mijn Greenchoice.
Heb ik nog openstaande bedragen?
Als je een betalingsachterstand hebt, sturen we je een herinneringsbericht. In dit bericht vind je een iDEAL-link zodat je je achterstand meteen kunt voldoen. Ook vind je in Mijn Greenchoice een overzicht van je betalingen, inclusief de nog openstaande bedragen. Lees meer over betalen op onze informatiepagina.

Klantenservice onderwerpen

Klantenservice

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:30 uur t/m 15:00 uur en op zaterdag van 09:00 uur t/m 15:00 uur. Via WhatsApp kun je ons de hele dag benaderen.

Wil je meer weten over je termijnbedrag? Kijk voor meer informatie op onze informatiepagina over termijnbedrag

Contact met Greenchoice

Stel je vraag online

Thuis

Werkdagen tussen 8:30-15:00 uur
Zaterdag tussen 9:00-15:00 uur
Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4 6658 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg