Nee, een tussentijdse nota is niet nodig. Wij zorgen ervoor dat we het juiste tarief tegen het juiste verbruik afrekenen. Je kunt de verschillende tarieven per periode inzien via de notaspecificatie in Mijn Greenchoice,
Na elke 12 maanden krijg je een jaarnota van ons. Hier zie je precies hoe het zit met jouw energieverbruik én de bijbehorende kosten. Bij de tabbladen vind je per onderdeel een uitleg.
Hieronder zie je de hoofdonderdelen het verbruik, de meterstanden, de tarieven, de overige kosten en het notabedrag. Verder kun je meer lezen over wat te doen als je meterstanden op de nota geschat zijn. En hoe je een betalingsregeling kunt aanvragen.
Je jaarnota gaat niet over een kalenderjaar, maar begint op de datum dat de levering door Greenchoice begonnen is. Als je klant blijft bij ons, ontvang je je jaarnota dus ieder jaar rond dezelfde tijd. In Mijn Greenchoice zie wanneer je jouw volgende nota krijgt.
Je jaarnota ontvang je binnen drie weken nadat we je meterstanden hebben ontvangen. Energieleveranciers zijn wettelijk verplicht uiterlijk acht weken na het einde van het contractjaar de jaarnota te versturen.
Als wij geen actuele meterstanden ontvangen maken we een schatting. Dat doen we op basis van gegevens van jouw adres uit het verleden. Je kunt dit lezen op het begeleidende voorblad van de jaarnota.
Zijn de meterstanden op je nota geschat? Controleer de geschatte standen met de werkelijke standen op je meter. Bij een kleine afwijking hoef je geen correctie aan te vragen, dit verschil loop je vanzelf in op de volgende nota. Als er grotere afwijking is dan 250 kWh stroom en/of 100 m³ gas kun je een correctie aanvragen via onze klantenservice. Hiervoor hebben we altijd je actuele meterstanden nodig.
We schrijven het bedrag van de nota altijd rond de tiende van de maand bij of af. De exacte datum zie je op de nota. We willen je minimaal twee weken na ontvangst de tijd geven om de nota te bekijken en/of eventueel vragen hierover te stellen. Daarom duurt het tussen twee tot zes weken voordat we bij- of afschrijven.
Het komt weleens voor dat je niet op tijd kunt betalen. Via Mijn Greenchoice tref je direct zelf een betalingsregeling over je termijn-, jaar- of eindnota.
Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen dit weer op orde te krijgen. Je kunt hier anoniem een test doen om te zien hoe je ervoor staat.
Nee, een tussentijdse nota is niet nodig. Wij zorgen ervoor dat we het juiste tarief tegen het juiste verbruik afrekenen. Je kunt de verschillende tarieven per periode inzien via de notaspecificatie in Mijn Greenchoice,
We proberen je jaarverbruik zo goed mogelijk vooraf in te schatten en we verdelen de totale kosten op jaarbasis door twaalf maanden. Als dan blijkt dat deze kosten hoger zijn dan waar je in totaal voor hebt betaald, moet je bijbetalen.
Het kan zijn dat er iets is veranderd in je huishouden of apparaatgebruik. Ook zijn er andere invloeden zoals wijzigingen in overheidsheffingen of een strenge winter. Je leest alles over de opbouw via deze leeswijzer. Om energie te besparen hebben we de volgende tips voor je!
Als je nota klaar is vermelden wij per e-mail dat deze voor je klaarstaat in Mijn Greenchoice. Als je ingelogd bent, selecteer je boven aan de pagina ‘Nota’s’. Hier staan alle termijn-, jaar- en eindnota’s voor het op dat moment geselecteerde adres. Je kunt hier zowel de PDF-versie als de online gespecificeerde versie van je nota vinden.
Heb je een jaarnota ontvangen met geschatte meterstanden? De meterstanden zijn geschat op basis van het standaard jaarverbruik op jouw adres. Controleer de geschatte meterstanden met de werkelijke meterstanden op je meter(s).
Bij een kleine afwijking hoef je geen correctie aan te vragen, dit verschil loop je in op de volgende nota. Bij een forse afwijking van meer 250 kWh stroom en/of 100 m3 gas, kun je een correctienota aanvragen. dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Voor het aanvragen van een correctienota of andere vragen hierover contact met ons zoeken via onze contactopties.
Let op: houd je actuele meterstanden bij de hand, deze hebben wij altijd nodig om je correctienota op te maken.
Onderaan je jaarnota of eindnota kun je zien of je geld terugkrijgt of moet bijbetalen. Wij vermelden hier een van deze opties: ‘Door u te ontvangen’ of ‘Door u te betalen’. Voor de volledigheid vind je hieronder in het grijze kader nog het notabedrag met de vermelding of wij deze uitbetalen of incasseren. Zie ook de uitleg bij tabblad Bij- of afschrijving.