Graag maken we het jou zo gemakkelijk mogelijk als het gaat om je betalingen. Ook als dit soms even wat minder goed lukt. Lees op deze pagina alles over de betaalmogelijkheden van Greenchoice en wat je moet doen als je zoekt naar een betaalafspraak of betalingsregeling.
Veelgestelde vragen
Heb ik een betalingsachterstand?
Op deze pagina in Mijn Greenchoice vind je jouw termijn-, jaar- en eindnota’s. Daar staat welke nota's nog niet betaald zijn. Openstaande nota's kun je hier direct via iDEAL betalen.
Heb je een bedrag handmatig naar ons overgemaakt? Ga dan uit van een verwerking van 2 bankwerkdagen.
Heeft Greenchoice mijn betaling ontvangen?
Als je een bedrag aan ons betaalt via iDEAL of zelf een bedrag naar ons overmaakt met het juiste notanummer, verwerken wij dat binnen twee werkdagen. In Mijn Greenchoice vind je jouw termijn- en jaar/eindnota’s en welke hiervan nog openstaande bedragen zijn.
Hoe betaal ik bij Greenchoice?
Bij Greenchoice werken we met automatische incasso. Zo betaal je altijd op tijd zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. De termijnnota incasseren we rond de 6e van de maand en de jaar- en eindnota altijd rond de 10e.
Betaal je liever zelf? Je kunt ook elke maand het bedrag zelf overmaken. We sturen je dan maandelijks een betaallink.
In Mijn Greenchoice zie je welke betaalwijze je nu hebt.
Wil je jouw betaalwijze aanpassen? Laat het ons weten via onze contactopties.
Wat moet ik doen als ik moeite heb met betalen?
1 op de 3 huishoudens in Nederland heeft moeite om maandelijks de rekeningen te betalen. Heb jij hier ook wel eens moeite mee, dan helpt Greenchoice je graag. Je kunt onze informatiepagina over betalen bekijken of contact opnemen met mijn collega's.
Via onze partner Geldfit kun je gratis en anoniem hulp en advies krijgen over jouw financiële situatie. Dit kun je eenvoudig krijgen via de online test.
Betaalwijze bij Greenchoice
Bij Greenchoice werken we met automatische incasso. Dit is een makkelijke manier om te betalen. Je machtigt ons om de termijn-, jaar- en eindnota’s automatisch te incasseren van je rekening. Op deze manier betaal je altijd op tijd zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. Dat gebeurt op vaste momenten:
- Rond de 6e van de maand incasseren wij automatisch het termijnbedrag voor de lopende maand.
- Rond de 26e van de maand proberen we dit nog een keer, als de eerste incasso niet lukt.
Let op! Wanneer je het bedrag zelf laat terugboeken (storneren), dan doen wij geen tweede incassopoging. Je krijgt dan meteen een herinnering toegestuurd met een iDEAL-link.
Is je IBAN gewijzigd? Geef dit dan door via Mijn Greenchoice.
Zelf een bedrag overmaken
Greenchoice incasseert je termijnbedrag rond de 6e van de maand en je jaar- of eindnota rond de 10e van de maand. Staat er te weinig saldo op je rekening? Dan proberen we de incasso aan het einde van de maand nog een keer. Als deze incasso opnieuw niet lukt, dan sturen we jou een herinnering met een iDEAL-link. Je kunt dan alsnog zelf gemakkelijk de betaling doen. In Mijn Greenchoice vind je jouw termijn- en jaar/eindnota’s en welke hiervan nog openstaande bedragen zijn.
Lukt het niet om jouw betaling via iDEAL te doen en wil je het liever zelf overmaken? Vergeet dan niet je notanummer te vermelden als omschrijving bij jouw overboeking (niet als kenmerk). Het IBAN van Greenchoice is NL18INGB0005309282 t.n.v. Greenchoice te Rotterdam. Het BIC van Greenchoice is INGBNL2A.
Betalingsregeling afspreken
Het kan voorkomen dat je niet op tijd kunt betalen. Wij bieden de mogelijkheid om je nota in termijnen te betalen. Via Mijn Greenchoice tref je direct zelf een betalingsregeling over je termijn-, jaar- of eindnota.
Kom je er niet uit of heb je vragen over je betalingen? Bekijk onze contactopties. We helpen je graag.
Hulp bij geldzorgen
Heb je zorgen over geld? Wij werken samen met Geldfit, een centraal punt dat je helpt om je geldzaken weer op orde te krijgen.
Bij Geldfit kun je terecht met al je vragen over geld. Je vindt hier informatie over besparen, hulp krijgen of je rekeningen betalen. Blijf niet te lang rondlopen met je zorgen. Wil je weten wat jij kunt doen? Kijk op geldfit.nl/energie.
Heb je liever persoonlijk contact? Bel gratis en anoniem met een medewerker van Geldfit via 0800-8115.
Ons sociaal incassobeleid
Greenchoice heeft een sociaal incassobeleid. Hiermee willen we klanten met betalingsproblemen via persoonlijke begeleiding kosteloos helpen. Zo bieden we bijvoorbeeld advies om je energierekening te verlagen, want de goedkoopste energie blijft de energie die je niet verbruikt. We beginnen meestal met het doornemen van de meterstanden en het maandelijks energieverbruik. Met dit inzicht weet je waar je kunt gaan besparen. Misschien kan je maandelijkse termijnbedrag wel worden verlaagd. Ook kunnen we bij financiële problemen betaalafspraken maken waardoor er meer ruimte ontstaat.
Zo ziet ons sociaal incassobeleid eruit:
- We nemen contact met je op Allereerst proberen we contact met je te zoeken. Dit doen we via mail, brieven en ook telefonisch.
- We bieden passende hulp Als we goed inzicht hebben in jouw situatie, proberen we samen met jou tot een passende oplossing te komen. Denk hierbij aan het proactief aanbieden van financiële hulpverlening of het treffen van een betaalregeling. Zo’n 75 tot 90 procent van onze klanten is hiermee geholpen.
- We verwijzen door, indien nodig Zijn je geldproblemen niet van tijdelijke aard en lijk je structureel in de knel te komen? Dan verwijzen we je door naar onze partner Geldfit, een platform van de Stichting NSR (Nederlandse Schuldhulproute). Ook is er de schuldhulpverlening voor hulp bij financiële problemen.
Het afsluiten van energie gebeurt echt pas als allerlaatste maatregel. Bovendien doen wij dit als Greenchoice niet zelf. Bij hoge uitzondering beëindigen wij de leveringsovereenkomst, waarna de netbeheerder de fysieke afsluiting in gang zet.