Energiezaken zelf regelen op laptop

Graag maken we het jou zo gemakkelijk mogelijk, ook als het gaat om je betalingen. Daarom werkt Greenchoice met automatische incasso: een makkelijke manier van betalen waar je zelf geen omkijken naar hebt. En als dit niet lukt hebben we natuurlijk ook andere opties om jou helpen bij je betalingen.

Veelgestelde vragen over betalen

Je kunt een betalingsregeling aanvragen over je termijn-, jaar- of eindnota. Benader ons dan via dit contactformulier. Dan helpt een van mijn collega's je hiermee verder!

Komt dit vaker voor? Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen dit weer op orde te krijgen. Je kunt hier anoniem een test doen om te zien hoe je ervoor staat.

Het komt weleens voor dat je niet op tijd kunt betalen. In dit geval kunnen we hierover meedenken en kijken naar een oplossing. Je kunt contact opnemen met mijn collega's.

Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen hierbij. Je kunt hier anoniem een test doen om te zien hoe je ervoor staat.

De overheid heeft verschillende maatregelen getroffen om de energierekening te compenseren. Lukt het ondanks deze compensatie nog steeds niet om je rekening te betalen? Lees hier verder voor de mogelijkheden voor een betalingsregeling bij Greenchoice. Ook kun je bij jouw gemeente nagaan of je in aanmerking komt voor een extra energietoeslag.

Als je een betalingsachterstand hebt, sturen we je een herinneringsbericht. In dit bericht vind je een iDEAL-link zodat je je achterstand meteen kunt voldoen. Ook vind je in Mijn Greenchoice een overzicht van je betalingen, inclusief de nog openstaande bedragen.

Vast contract
Jouw tarief staat vast tot het einde van jouw contract. De stijging van de energietarieven heeft dan geen invloed op jouw huidige tarieven of termijnbedrag. Als je energieverbruik is toegenomen, dan is het wel verstandig om je termijnbedrag te wijzigen om te voorkomen dat je moet bijbetalen op je jaarnota.

Variabel contract
Als er een tariefwijziging aankomt, sturen jou hierover een bericht waarin we je informeren over je termijnbedrag. Zijn deze nieuwe tarieven bijvoorbeeld hoger dan je huidige tarieven? Dan is het verstandig om je termijnbedrag te verhogen. Dit kun je eenvoudig doen in Mijn Greenchoice vanaf het moment dat je nieuwe contract is ingegaan. Je vindt hier een advies over je termijnbedrag op basis van je nieuwe tarieven. Je kunt je termijnbedrag zelf aanpassen. Meer informatie over je termijnbedrag lees je hier.

Betalen bij Greenchoice

Greenchoice werkt met automatische incasso: een makkelijke manier van betalen waar je zelf geen omkijken naar hebt. Dat gebeurt op vaste momenten:

  • Rond de 6e van de maand incasseren wij automatisch het termijnbedrag voor de lopende maand.
  • Rond de 26e van de maand proberen we dit nog een keer, als de incasso de eerste keer niet lukt.

Let op! Wanneer je het bedrag zelf laat terugboeken (storneren) dan zullen wij geen tweede incassopoging doen. Je krijgt dan meteen een herinnering toegestuurd met een iDeal-link.

Is je IBAN gewijzigd? Geef dit dan door via Mijn Greenchoice.

Twee vrouwen met een laptop en een contract op tafel

Zelf betalen via iDeal

Greenchoice incasseert rond de 6e van de maand (rond de 10e voor nota’s). Staat er te weinig saldo op je rekening? Dan proberen we dit aan het einde van de maand nog een keer.

Als we het bedrag dan nog niet af kunnen schrijven, sturen wij je een herinneringsbericht met een iDeal-link. Je kunt dan alsnog gemakkelijk zelf de betaling doen.

Lukt het niet via iDeal en wil je het liever zelf overmaken? Vergeet niet je factuurnummer als kenmerk te vermelden bij de overboeking.

Het IBAN van Greenchoice is NL18INGB0005309282 t.n.v. Greenchoice te Rotterdam. Het BIC van Greenchoice is 'INGBNL2A'. Je kunt betalen met IBAN’s uit euro-landen.

Betalingsregeling

Het kan voorkomen dat je niet op tijd kunt betalen. We bieden de mogelijkheid om je termijn- of jaarnota in termijnen te betalen. We denken graag met je mee! Kom je er echt niet uit of heb je vragen over je (openstaande) betalingen en/of wil je een betalingsregeling aanvragen? Bekijk onze contactopties.

Liever anoniem en gratis advies? Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen dit weer op orde te krijgen.

Meer inzicht in jouw termijn- en jaarnota's?

Bekijk het in Mijn Greenchoice