Elk jaar laat Greenchoice uitgebreid onderzoek doen onder een paar duizend klanten en niet-klanten naar wat mensen belangrijk vinden als het gaat om energie en hun energieleverancier. Zo kunnen we mensen nog beter helpen met hun keuze voor groene stroom en bij energie besparen en zelf opwekken. Bekijk hieronder een overzicht van de meest recente waarderingen die wij hebben mogen ontvangen.
Greenchoice is het best scorende energie merk in de energiesector volgens de Sustainable Brand Index 2023, een onderzoek waarin consumenten aangeven welke merken zij het meest duurzaam vinden.
Greenchoice is al voor het zesde jaar op rij uitgeroepen tot de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland. Dit blijkt uit het grootste onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland van onderzoeksbureau MarketResponse.
WUA heeft in 2021 een onafhankelijk onderzoek gedaan naar de beste digitale klantervaring en prestaties. Binnen de energiesector is Greenchoice weer als nummer één uitgeroepen! En daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op!
Voor de tweede keer op rij zijn we verkozen tot ‘beste groene leverancier’ tijdens de Pricewise Energie Awards. We scoren het hoogst van alle leveranciers in de categorie ‘100% groene stroom uit Nederland’. Greenchoice heeft daarnaast de hoogste klantbeoordeling (8,1).
Greenchoice eindigde op de 1ste plaatst in de Monitor Merk en Maatschappij 2020. In de ogen van de Nederlandse consument dragen wij het meest bij aan het oplossen van maatschappelijke problemen.
Voor de tiende keer is de Inspirerende 40 gepubliceerd, een jaarlijks onderzoek naar de 40 meest inspirerende organisaties. Greenchoice staat in deze mooie lijst van organisaties die de wereld positief willen veranderen; merken die laten zien dat het wél kan.
Bij Gaslicht.com hebben we voor de 9e keer de Gaslicht Award voor ‘Beste energieleverancier van Nederland’ gewonnen. Een mooie 8,8 zorgt voor de 1e plaats op onderdelen zoals duurzaamheid, service en prijs.
Al ruim 600.000 klanten gingen je voor