Klantenservice Zakelijk

  • Score van 8,4
  • Persoonlijk contact

Het klantenservice team van Greenchoice Zakelijk

Groen zakendoen voelt goed. En dat houden we graag zo. Want dankzij de groene keuze van jouw bedrijf bereiken wij onze duurzame doelen. Dus wat jouw vraag ook is, wij helpen je verder. Of het nu gaat over overstappen, de factuur of besparen op je energie. Bekijk op deze pagina de veelgestelde vragen of ga door naar onze contactopties.

Top 10 veelgestelde vragen

De Greenchoice Groep biedt vanaf 1 januari 2023 haar zakelijke energie en diensten aan via Greenchoice Zakelijk NV. Je hebt hierover persoonlijk bericht ontvangen. Vanwegedeze overgang zijn je klantgegevens overgezet én is er een nieuwe Mijn Greenchoice Zakelijk omgeving:

  1. Wil je gegevens inzien van de periode tot 01-01-2023? Log in op Mijn Greenchoice (oude omgeving)

  2. Wil je gegevens inzien van de periode ná 01-01-2023? Log in op Mijn Greenchoice Zakelijk (nieuwe omgeving)


Heeft dit antwoord geholpen?

Via Inloggegevens vergeten vraag je een nieuw wachtwoord aan aan de hand van jouw gebruikersnaam.

Gebruikersnaam vergeten?
Dit kan jouw klantnummer of e-mailadres zijn. Weet je het niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Vanaf 1 januari 2023 zijn er een aantal belangrijke zaken veranderd die mogelijk van invloed zijn op je termijnbedrag.

  • Het prijsplafond van de overheid is ingegaan;

  • De overheidsheffingen zijn verhoogd;

  • De netbeheerkosten zijn verhoogd;

  • Het btw-tarief gaat weer terug van 9% naar 21%.

Deze verschillende onderdelen die van invloed zijn op je energierekening kunnen ervoor zorgen dat jouw termijnbedrag is verhoogd. Als we jouw termijnbedrag hebben verhoogd, dan doen we dit om te voorkomen dat je later moet bijbetalen op jouw jaar-/eindnota.

Lees meer over het prijsplafond en de overheidsheffingen van 2023.

Wil je je termijnbedrag verlagen? Je regelt het zelf in Mijn Greenchoice Zakelijk.


Heeft dit antwoord geholpen?

In Mijn Greenchoice Zakelijk kun je jouw termijnbedrag naar boven of beneden aanpassen, maar niet onbeperkt. Dit om te voorkomen dat je bijvoorbeeld een te laag termijnbedrag instelt en vervolgens later veel moet bijbetalen op jouw jaarnota.

Heb je duurzame stappen genomen door bijvoorbeeld betere isolatie of omdat je zonnepanelen hebt aangeschaft? Goed bezig! Ook dan is het zinvol om je termijnbedrag aan te passen.


Heeft dit antwoord geholpen?

Vanaf 1 januari 2023 zijn er een aantal belangrijke wijzigingen in kosten veranderd die mogelijk van invloed zijn op je termijnbedrag.

  • Het prijsplafond van de overheid is ingegaan;

  • De overheidsheffingen zijn verhoogd;

  • De netbeheerkosten zijn verhoogd;

  • Het btw-tarief gaat weer terug van 9% naar 21%;

  • De eventuele wijziging van je tarieven.

Door deze wijzigingen hebben we opnieuw je termijnbedrag berekend om te voorkomen dat je later moet bijbetalen op jouw jaar-/eindnota. Hierbij is rekening gehouden met bovenstaande onderdelen, je gemiddelde jaarverbruik op jouw adres en natuurlijk je actuele tarieven.

**Nieuwe (variabele) tarieven **
Heb je onlangs overgegaan op een variabel contract, of krijg je nieuwe variabele tarieven? Ook dan berekenen we opnieuw je termijnbedrag. Bij de bepaling van je nieuwe termijnbedrag houden we rekening met je (nieuwe) variabele tarieven, het prijsplafond (indien van toepassing), de overheidsheffingen van 2023 en het btw-tarief van 21%.


Heeft dit antwoord geholpen?

Het kan voorkomen dat je je rekening niet kunt betalen. Dit is geen probleem. We bieden onze klanten de mogelijkheid om een termijn- of jaarnota in termijnen te betalen als het  niet lukt om in één keer te betalen. We denken graag met je mee.

Heb je vragen over je (openstaande) betalingen en/of wil je een betalingsregeling aanvragen? Neem dan contact op met ons op. Bekijk hier onze contactopties.

Grip op je geld met Geldfit
Greenchoice werkt samen met Geldfit, zodat zakelijke klanten financieel gezond worden of blijven. Via Geldfit kun je hulp krijgen als het financieel even tegenzit. Doe anoniem gratis de Geldfit online test en krijg gratis advies over jouw financiële situatie. Of bel gratis 0800-8115.


Heeft dit antwoord geholpen?

Wij berekenen je termijnbedrag aan de hand van het (historisch) gemiddelde jaarverbruik op jouw adres. Dit zogenoemde standaard jaarverbruik stellen we ieder jaar opnieuw vast. Als je pas in het afgelopen jaar energiebesparende maatregelen hebt getroffen, dan zie je dit nog niet terug in het huidige termijnbedrag.

Greenchoice kan na een aantal maanden een herberekening maken van je termijnbedrag. Heb je analoge meter geef dan tussentijds je meterstanden door, bekijk onze klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Door de overgang naar een nieuwe Mijn Greenchoice Zakelijk omgeving, zijn de gegevens over je verbruik opgesplitst in twee periodes:

  1. Wil je jouw energieverbruik inzien van de periode tot 01-01-2023? Log in op Mijn Greenchoice (oude omgeving)

  2. Wil je jouw energieverbruik inzien van de periode ná 01-01-2023? Log in op Mijn Greenchoice Zakelijk (nieuwe omgeving)

**Meterstanden doorgeven **
Een slimme meter leest je meterstanden op afstand uit. Zo hoef je nooit meer je meterstanden zelf aan ons door te geven. Heb je een analoge meter geef dan tussentijds je meterstanden door via onze klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Heb je een bericht van ons ontvangen om je begin-, jaar- of eindstanden aan ons door te geven? Geef dan je meterstanden als volgt aan ons door:

  1. Ga naar Mijn Greenchoice Zakelijk;

  2. Klik op ‘Meterstanden’ en daarna op ‘Meterstanden doorgeven’;

Het is niet mogelijk om tussentijdse meterstanden door te geven via Mijn Greenchoice Zakelijk. Hier kun je op dit moment alleen je begin-, jaar- of eindstanden doorgeven.

Heb je een analoge meter en wil je tussentijds je meterstanden aan ons doorgeven dan kun je dit doen via onze klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Iedereen die een kleinverbruik aansluiting heeft met een maximale grootte van 3x80 ampère (stroom) en G25 (gas) en beschikt over een woon- of verblijfsfunctie komt in aanmerking voor het prijsplafond van de overheid. Ook zakelijke klanten die voldoen aan bovenstaande voorwaarden. Het maakt hiervoor niet uit of je een variabel- of vast contract hebt.  Een zakelijke klant met zowel grootverbruik- als kleinverbruik aansluitingen komt voor de kleinverbruik aansluitingen ook in aanmerking van het prijsplafond van de overheid. Voor de grootverbruik aansluitingen niet.

We verrekenen je energieverbruik met het prijsplafond vanaf 1 januari 2023 tot en met de einddatum van je nota. Heb je meer verbruikt dan het maximale verbruik? Dan betaal je voor het restant boven het verbruiksplafond je contracttarieven. Heb je minder verbruikt dan het maximale verbruik? Dan komt je extra opgespaarde verbruik te vervallen. Je hebt tot 1 januari 2024 recht op de maximale tarieven van het prijsplafond, ongeacht je notadatum. Lees meer over hoe dit werkt op onze informatiepagina over prijsplafond.


Heeft dit antwoord geholpen?

In de maanden november en december 2022 ontvangt iedereen met een kleinverbruik aansluiting een extra tegemoetkoming van €190 per maand van de overheid. Dit is een extra maatregel om de energiekosten te dempen, omdat het prijsplafond dan nog niet is gegaan.

Greenchoice verrekent de €190 energiekorting met het termijnbedrag dat je in de maand november en december betaalt. Er komt een aparte regel op de termijnnota te staan met de vermelding Energiekorting Overheid (CEK22). Je kunt deze nota’s inzien en via Mijn Greenchoice (oude omgeving) of Mijn Greenchoice Zakelijk (nieuwe omgeving), afhankelijk van wanneer jouw klantgegevens zijn overgezet.

En hoe wordt dit verrekend? Een rekenvoorbeeld:

  • Maandelijks betaal je bijvoorbeeld een termijnbedrag van 790 euro;

  • In november en december 2022 heb je een korting ontvangen van 190 euro;

  • Je termijnbedrag is daarom in november en december 600 euro (790 euro minus 190 euro).


Heeft dit antwoord geholpen?

Contactopties Zakelijk

Stuur ons een bericht

E-mail

-Servicezakelijk@greenchoice.nl (klantenservice)
-Zakelijk@greenchoice.nl (contract/tarieven)

Bel ons

010 850 0661

Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 - 12:00

Werk je als zzp'er?

Contactopties zzp

Neem contact op via deze pagina als je zzp'er bent