Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Greenchoice contractcheck

Energie vergelijken

Heb je een aanbod gekregen van een andere energieleverancier of ben je op zoek naar een nieuw energiecontract? Dan wil je natuurlijk een goede vergelijking kunnen maken. Want hoe weet je of groene energie wel echt groen is? En ben je onder aan de streep echt voordeliger uit? Zo’n vergelijking lijkt ingewikkelder dan het is. Met onderstaande tips wordt energie vergelijken voor jou een fluitje van een cent.

Tip 1: Vergelijk de juiste tarieven met elkaar

Een groot deel van je energierekening bestaat uit overheidsheffingen. Die zijn bij alle energieleveranciers gelijk. Vergelijk daarom altijd alleen het leveringstarief (exclusief overheidsheffingen) en de vaste leveringskosten met elkaar.

Tip 2: Controleer op welk verbruik het aanbod is gebaseerd

Een energieleverancier kan je soms een aanbod doen die voordeliger lijkt, omdat het aanbod is gebaseerd op een lager verbruik van stroom en gas. Kijk daarom goed of het aanbod overeenkomt met je werkelijke verbruik. In Mijn dossier en de Greenchoice app bekijk je direct jouw jaarverbruik.

Tip 3: Zijn er aanvullende kosten?

Vaak zijn er extra kosten verbonden aan het vroegtijdig opzeggen van je contract of bijvoorbeeld bij het doorgeven van een verhuizing. Houd hier rekening mee in je vergelijking.

Tip 4: Bekijk hoe de stroom wordt opgewekt

Is groene stroom wel echt groen? Bij Greenchoice hoef je je hier geen zorgen over te maken. Wij verzekeren je van 100% duurzame groene stroom, opgewekt uit natuurlijke bronnen zoals wind, zon en biomassa. En onze energie komt altijd van om de hoek, uit Nederland. Bekijk hoe groen de energieleverancier scoort in het onderzoek van de Consumentenbond.

Tip 5: (Hoe) wordt jouw gasverbruik gecompenseerd?

Sommige leveranciers compenseren jouw gasverbruik niet. Anderen kopen certificaten in om het gasverbruik van hun klanten te compenseren. Zelf geloven wij in een duurzamere oplossing. Als één van de grootste bosbeschermers ter wereld compenseren wij al het gasverbruik van onze klanten door het aanplanten en beschermen van bos wereldwijd. Met dank aan onze klanten hebben wij al 1 miljoen hectare bos beschermd.

Tip 6: Lees recensies op internet

De mening van klanten zegt veel over de service die je kunt verwachten. Lees hieronder een aantal recensies van onze klanten. 

Tip 7: Laat ons je contract checken

Wij checken je aanbod voor je op tarieven, service en duurzaamheid. Bel ons op 010 747 02 22 (lokaal tarief). Wij zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.30 bereikbaar en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Onze klanten geven ons een 8,4

8,4 / 10 1872 beoordelingen Geverifieerd door de Logo Feedback Company

Jennifer 5/5

Al 10 jaar tevreden klant. Echt groen, scherpe prijs en super klantenservice. Degene aan de lijn kan altijd antwoord op je vraag geven en nooit lang wachten.

11-04-2019 20:02:12

Cas van der meer 5/5

Altijd behulpzaam met vragen en dergelijke zeer goed

09-04-2019 13:58:27

Veelgestelde vragen

Moet ik zelf het contract opzeggen als ik overstap?
Nee, de nieuwe energieleverancier verzorgt de gehele overstap voor je. Daarnaast berekent de nieuwe energieleverancier per welke datum je kan overstappen. Hierbij wordt rekening gehouden met de wettelijke bedenktermijn, de opzegtermijn en de einddatum van het contract bij jouw huidige leverancier.
Krijg ik een boete als ik voortijd mijn contract beëindig?
Je kunt je groene energiecontract opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Bij ons ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1, 3 of 5 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en veranderen jouw tarieven iedere 6 maanden. Wil je weten wanneer je contract afloopt? Je bekijkt de contractduur en de einddatum van je contract eenvoudig via Mijn dossier bij Mijn Producten.

Wil je jouw contract voortijdig opzeggen? Dan is het mogelijk dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Dit staat duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. En als we al gestart zijn met het leveren van energie op jouw adres, kunnen we hier ook kosten voor in rekening brengen.
Wanneer krijg ik mijn eindnota?
Als je overstapt van energieleverancier, dan vraagt de nieuwe energieleverancier de meterstanden op. Deze worden doorgegeven aan de vorige leverancier, zodat ze goed op elkaar aansluiten. Vervolgens kan de vorige leverancier de eindnota opmaken. Krijg je een eindnota van Greenchoice? Dan kan je deze binnen zes weken na de laatste dag van levering verwachten.
Waarom hebben jullie een termijnbedrag van mijn IBAN geïncasseerd terwijl ik al ben overgestapt?
Soms krijgen wij pas kort voor de overstapdatum door dat er een overstap naar een andere energieleverancier gaat plaatsvinden. Als de incasso op dat moment al naar de bank verzonden is, kunnen wij deze incasso niet meer tegenhouden. De incasso en overstap kruisen elkaar.

Waar kunnen we je mee helpen?

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,2 1872 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg