Nieuw wachtwoordbeleid

Per 8 september geldt ons nieuwe wachtwoordbeleid waarbij we vragen om een wachtwoord van minimaal 16 tekens. Dit doen we om je gegevens nog beter te beschermen. Korte wachtwoorden zijn makkelijker te kraken. Met een lang wachtwoord ben je dus veel beter beveiligd. Je kunt je wachtwoord veilig wijzigen via onze website of via de Greenchoice-app.

Ga naar Mijn Greenchoice

Top 5 veelgestelde vragen

Hoe maak ik een veilig wachtwoord voor Mijn Greenchoice of de app?

Per 8 september 2025 is ons wachtwoordbeleid veranderd. Je wachtwoord voor Mijn Greenchoice en de app moet nu minimaal 16 tekens lang zijn. Verder moet je letten op de volgende dingen:

  • Kies geen lange cijferreeksen, zoals 12345 of 98765. Wissel cijfers af met letters of tekens.
  • Gebruik geen veelvoorkomende wachtwoorden (zoals 'wachtwoord', 'password', 'test', 'qwerty' of 'welkom') of namen van mensen. Deze wachtwoorden worden niet toegestaan omdat ze makkelijk te raden zijn.
  • Je mag ook een wachtzin gebruiken in plaats van een wachtwoord, dat is vaak makkelijker te onthouden. Een wachtzin is een korte zin die je zelf kiest, bijvoorbeeld IkhouvanGroen123! Spaties zijn gewoon toegestaan.
  • Je kunt gebruikmaken van hoofdletters, cijfers, leestekens en speciale tekens zoals $ en #, maar het hoeft niet.

Het kan gebeuren dat de app niet meer werkt nadat je je wachtwoord hebt aangepast. Dit los je zo op: verwijder de app van je telefoon en installeer deze opnieuw. Log daarna in met je nieuwe wachtwoord, dan werkt de app weer zoals je gewend bent.

Na het wijzigen van mijn wachtwoord werkt de Greenchoice-app niet meer, wat kan ik doen?

Het kan gebeuren dat de app niet meer werkt nadat je je wachtwoord hebt aangepast. Dit los je op door de app te verwijderen en opnieuw te installeren:

  1. Verwijder de app van je telefoon.
  2. Installeer de app opnieuw via de App Store of Google Play.
  3. Log in met je nieuwe wachtwoord.

We werken aan een structurele oplossing. Tot die tijd is het opnieuw installeren van de app de snelste manier om dit probleem te verhelpen.

Hoe berekent Greenchoice mijn termijnbedrag?

Wij berekenen je termijnbedrag met het gemiddelde jaarverbruik op jouw adres (uit het verleden) met je tarieven. Het standaard jaarverbruik stellen we elk jaar opnieuw vast. Ben je nieuw bij Greenchoice? Dan ontvangen we dit standaard jaarverbruik van je netbeheerder. Alle jaarlijkse kosten bij elkaar opgeteld delen we door twaalf maanden. Lees meer over de berekening van je termijnbedrag op deze pagina.

Op welke momenten geldt het daltarief?

Het daltarief gaat in om 23:00 uur tot 7.00 uur. Woon je in of rond Leiden, in Noord-Brabant of Limburg? Dan gaat het daltarief in om 21:00.
In weekenden en op officiële feestdagen geldt het daltarief de hele dag. Kijk op de website van jouw netbeheerder voor de exacte informatie.
Kijk op de website van jouw netbeheerder voor de exacte informatie. Lees meer over enkel- en dubbeltarief op onze informatiepagina.

Wanneer krijg ik mijn jaarnota?

Je kunt onder 'Nota's' in Mijn Greenchoice zien wanneer je jouw jaarnota krijgt. Je jaarnota gaat niet over een kalenderjaar, maar begint op de datum dat de levering door Greenchoice begonnen is. Als je klant blijft bij ons, ontvang je je jaarnota dus ieder jaar rond dezelfde tijd.

Je jaarnota ontvang je binnen drie weken nadat we je meterstanden hebben ontvangen of uitgelezen.

Geen antwoord gevonden? Zoek verder op onze website.

Contact met Greenchoice

Stuur ons een e-mail
Heb je een complexe vraag of wil je een bijlage meesturen? Stuur ons dan een e-mail.
Mail: vragen@greenchoice.nl
We reageren binnen 5 werkdagen op je e-mail
Greenchoice Zakelijk
Ben je mkb’er of grootzakelijke klant? Bekijk de contactopties van onze zakelijke afdeling.
Contactopties zakelijk