Jouw mening helpt ons vooruit

We vinden het belangrijk dat klanten tevreden zijn en graag bij ons blijven. Daarom doen we ons best om goede service te bieden. Toch kan het altijd beter. We luisteren daarom goed naar onze klanten, onder andere via ons klantpanel. Hun tips en ideeën helpen ons om onze service te verbeteren. Benieuwd wat we al hebben aangepast dankzij feedback van klanten? Lees meer over de verbeteringen die we hebben doorgevoerd.

Lees meer

Top 5 veelgestelde vragen

Hoe berekent Greenchoice mijn termijnbedrag?

Wij berekenen je termijnbedrag met het gemiddelde jaarverbruik op jouw adres (uit het verleden) met je tarieven. Het standaard jaarverbruik stellen we elk jaar opnieuw vast. Ben je nieuw bij Greenchoice? Dan ontvangen we dit standaard jaarverbruik van je netbeheerder. Alle jaarlijkse kosten bij elkaar opgeteld delen we door twaalf maanden. Lees meer over de berekening van je termijnbedrag op deze pagina.

Hoe kan ik Greenchoice informeren over phishingpogingen?

Als je een verdacht bericht hebt gekregen, vragen we je graag om jouw persoonlijke ervaring met ons te delen. Neem telefonisch contact met ons op via 010 478 23 26 of mail naar phishing-klantmeldingen@greenchoice.nl We kunnen dan samen bespreken wat er precies is gebeurd en hoe we je verder kunnen helpen. Lees meer over fraude en nepberichten op onze informatiepagina.

Op welke momenten geldt het daltarief?

Het daltarief gaat in om 23:00 uur tot 7.00 uur. Woon je in of rond Leiden, in Noord-Brabant of Limburg? Dan gaat het daltarief in om 21:00.
In weekenden en op officiële feestdagen geldt het daltarief de hele dag. Kijk op de website van jouw netbeheerder voor de exacte informatie.
Kijk op de website van jouw netbeheerder voor de exacte informatie. Lees meer over enkel- en dubbeltarief op onze informatiepagina.

Waarom betaal ik terugleverkosten als ik zonnepanelen heb?

De afgelopen jaren hebben veel mensen geïnvesteerd in zonnepanelen. Ook veel klanten van Greenchoice kiezen voor stroomopwekking uit zonne-energie. Dat is goed nieuws! Maar deze positieve ontwikkeling zorgt ook voor uitdagingen. De teruglevering van al die stroom leidt tot problemen op het elektriciteitsnet: het net raakt overbelast en dat kost veel geld.

Deze kosten werden doorberekend in de stroomprijs voor alle klanten. Dus ook klanten zonder zonnepanelen betaalden hieraan mee. Heb je zonnepanelen, dan rekenen we kosten per kilowattuur (kWh) dat je teruglevert. Dat is opgewekte stroom die je zelf niet gebruikt. Gebruik je de zonnestroom meteen als je het opwekt? Dan betaal je daar geen terugleverkosten over.

Meer lezen over terugleverkosten.

Wat betekent de afschaffing van de salderingsregeling per 1 januari 2027?

De overheid heeft besloten dat de salderingsregeling per 1 januari 2027 stopt. Tot die tijd verandert er niets en kun je blijven salderen zoals nu.

Wil je meer weten over de veranderingen per 1 januari 2027? Bekijk dan hier de informatie over het afschaffen van de salderingsregeling.

Geen antwoord gevonden? Zoek verder op onze website.

Contact met Greenchoice

Stel je vraag via WhatsApp
App persoonlijk met een van onze medewerkers.
WhatsApp (010 478 23 26)
We reageren binnen 24 uur op je bericht
Stuur ons een e-mail
Heb je een complexe vraag of wil je een bijlage meesturen? Stuur ons dan een e-mail.
Mail: vragen@greenchoice.nl
We reageren binnen 5 werkdagen op je e-mail
Greenchoice Zakelijk
Ben je mkb’er of grootzakelijke klant? Bekijk de contactopties van onze zakelijke afdeling.
Contactopties zakelijk