Contractbreuk bij Greenchoice

Wil je overstappen naar een andere energieleverancier vóór het einde van de looptijd van je energiecontract? Dan is er sprake van contractbreuk. Omdat wij voor de hele periode energie hebben ingekocht lijden wij mogelijk inkoopverlies. Daarom wordt er een opzegvergoeding voor in rekening gebracht.

Inhoudsopgave

Contractbreuk en opzegboete

Bij een contractbreuk mogen energieleveranciers wettelijk een opzegvergoeding in rekening brengen. Deze vergoeding is afhankelijk van de resterende looptijd van het energiecontract. Hoe eerder je jouw contract opzegt, hoe hoger de opzegboete. Dit kan oplopen tot wel 250 euro. Maak dus een goede afweging of een overstap voordeliger is dan de opzegvergoeding.

Contractbreuk voorkomen

Wil je een contractbreuk bij Greenchoice voorkomen? Check dan eenvoudig de contractduur en einddatum van je contract via Mijn Greenchoice.

Veelgestelde vragen

Het is niet zo dat je bij elk contract een opzegvergoeding verschuldigd bent bij het vroegtijdig beëindigen van je contract. Of jouw contract een opzegvergoeding heeft, staat duidelijk aangegeven in jouw contractvoorwaarden. Bekijk hier je contractvoorwaarden, en je product in Mijn Greenchoice.

Bij Greenchoice heb je de keuze tussen verschillende vaste energiecontracten, met een looptijd van 1, 3 of 5 jaar. Stap je over vóór het einde van de looptijd van je contract? Dan betaal je een opzegboete. Hiermee compenseren we inkomsten die we mislopen door de contractbreuk.

De hoogte van de opzegvergoeding die wij in rekening brengen is afhankelijk van de looptijd van jouw contract, en is wettelijk vastgelegd. Hoe eerder je jouw contract opzegt, hoe hoger de opzegboete. Je contract loopt nog:

- Minder dan 18 maanden: 50 euro
- 18 tot 24 maanden: 75 euro
- 24 tot 30 maanden: 100 euro
- Meer dan 30 maanden: 125 euro

De opzegvergoeding bij contractbreuk betaal je per product. Neem je stroom en gas af? Dan betaal je twee keer het bovengenoemde bedrag.