Nota's
Veelgestelde vragen over nota's
De meterstanden op mijn nota kloppen niet, wat nu?
Heb je een jaarnota ontvangen met geschatte meterstanden? Controleer de geschatte standen met de werkelijke standen op je meter. Bij een kleine afwijking hoef je geen correctie aan te vragen, dit verschil loop je vanzelf in op de volgende nota. Als er grotere afwijking is dan 250 kWh stroom en/of 100 m³ gas kun je een correctienota aanvragen via onze klantenservice. Hiervoor hebben we altijd je actuele meterstanden nodig.
Hoe weet ik of ik op mijn jaar- of eindnota moet bijbetalen of geld terug krijg?
Onderaan je jaarnota of eindnota kun je zien of je geld terugkrijgt of dat je nog moet bijbetalen. We geven aan of je geld krijgt met 'Door u te ontvangen' of dat je moet betalen met 'Door u te betalen'. In het grijze kader onderaan staat het notabedrag en of wij dit bedrag uitbetalen of incasseren.
Krijg ik een tussentijdse nota als de tarieven wijzigen?
Nee, een tussentijdse nota is niet nodig. Wij zorgen ervoor dat we het juiste tarief tegen het juiste verbruik afrekenen. Je kunt de verschillende tarieven per periode inzien via de notaspecificatie in Mijn Greenchoice.
Waarom moet ik bijbetalen op mijn jaarnota of eindnota?
We proberen je jaarverbruik zo goed mogelijk vooraf in te schatten. We delen de totale kosten op jaarbasis door twaalf maanden. Als de kosten hoger zijn dan je hebt betaald, moet je bijbetalen.
Het kan zijn dat er iets is veranderd in je huishouden of in het gebruik van apparaten. Ook zijn er andere invloeden zoals wijzigingen in overheidsheffingen of een strenge winter. Lees alles over de opbouw in deze leeswijzer. Hier zijn ook enkele tips om energie te besparen!