Coen de Ruiter (CEO) en Martin van Sleeuwen (CCO) verlaten Greenchoice

2 december 2025

CEO Coen de Ruiter en CCO Martin van Sleeuwen gaan Greenchoice verlaten. Meltem Klaassen (CFO) vervangt Coen de Ruiter, die per 1 januari vertrekt, tot een nieuwe CEO benoemd is. Martin van Sleeuwen vertrekt per 1 februari 2026. Klaassen zal samen met Bas Wouwenaar (CIO) de Raad van Bestuur vormen tot opvolgers zijn gevonden voor de vertrekkende bestuursleden.
 
Coen de Ruiter startte in november 2020 als CEO. Onder zijn leiding is het bedrijf de afgelopen vijf jaar gegroeid naar 600.000 klanten. Voordat De Ruiter directeur werd bij Greenchoice had hij al ruim 15 jaar ervaring als algemeen directeur bij diverse bedrijven in verschillende sectoren.

Martin van Sleeuwen was vanaf 2015 tot de zomer van 2025 CFO bij Greenchoice. In die functie speelde hij een belangrijke rol bij strategische overnames en bij het aangaan van partnerships die Greenchoice verder lieten groeien. In juni 2025 stapte hij over naar de rol van CCO, toen Greenchoice de Raad van Bestuur uitbreidde van twee naar vier leden.  

Van energieleverancier naar geïntegreerd energiebedrijf

Voorzitter van de Raad van Commissarissen, Anja van Niersen, zegt: "Onder leiding van Coen en Martin is Greenchoice de afgelopen jaren verder uitgegroeid van energieleverancier naar een geïntegreerd energiebedrijf. We willen dan ook onze oprechte dank uitspreken voor hun bijdragen. We vinden het jammer dat ze Greenchoice gaan verlaten en wensen beiden veel succes."   
 
Coen de Ruiter zegt: "In de afgelopen vijf jaar heb ik mogen ervaren hoe dynamisch, maar ook van groot maatschappelijk belang de energiesector is. Mijn dank gaat uit naar alle collega’s, partners en klanten met wie ik de afgelopen jaren heb mogen bouwen aan een meer duurzame economie. Ik ben trots op het bedrijf dat er nu staat. Met veel vertrouwen draag ik dan ook het stokje over."  

Energie met oog voor mens en natuur

"Dat stokje nemen we graag over. Met veel trots en energie gaan we verder bouwen," aldus Meltem Klaassen. Het bedrijf verwacht dat aardgas de komende jaren duurder wordt. "We blijven daarom klanten helpen hun aardgasverbruik te minderen. Dat is bovendien belangrijk voor het klimaat," zegt Klaassen. "Dat doen we bijvoorbeeld door isolatie of natuurgerichte oplossingen als een 'groen dak' aan te bieden via onze partners of met slimme geïntegreerde energieoplossingen voor bedrijven via Greenchoice Integrated. Dat is typisch Greenchoice, we leveren energie tegen een eerlijke prijs, maar altijd met oog voor de natuur en de wereld om ons heen."