Berichten van Greenchoice
Tips om energie te besparen
Een seintje als je contract bijna afloopt
Inspiratie om te verduurzamen
Bij Greenchoice bepaal je zelf waarover je berichten ontvangt. Zo hou je de regie over je inbox én ontvang je alleen wat voor jou relevant is.

Wat zijn communicatievoorkeuren?
Met communicatievoorkeuren kies je over welke onderwerpen je informatie wilt krijgen. We vinden het belangrijk dat je alleen berichten krijgt die nuttig zijn voor jou. En we willen voorkomen dat je teveel berichten krijgt.
Let op: Dit gaat om communicatie van Greenchoice per e-mail, telefoon of sms. Denk aan acties, tips om energie te besparen of persoonlijke aanbiedingen. Je blijft altijd serviceberichten krijgen over je verbruik, rekeningen en betalingen. Die kun je niet uitzetten.
Voorbeelden van berichten:
Nieuws over onze natuurprojecten
Je ontvangt updates over natuurprojecten waar Greenchoice aan meewerkt. Bijvoorbeeld over een nieuw voedselbos bij jou in de buurt.
Aanbod om te verlengen
Voordat je energiecontract afloopt, sturen we je een e-mail met een verlengaanbod. Je kiest zelf of we je hierover ook mogen bellen.
Actie voor een laadpaal
Je ontvangt een e-mail met informatie over het kopen van een laadpaal via onze partner. Je kunt een gratis adviesgesprek aanvragen en profiteren van tijdelijke korting.
Wat is er nieuw?
Per 18 augustus 2025 hebben we de communicatievoorkeuren verbeterd. Je kunt nu beter kiezen welke berichten je van Greenchoice ontvangt. We hebben de onderwerpen duidelijker gemaakt. Zo kun je precies aangeven wat je wilt ontvangen.
Was je al klant bij Greenchoice voor 18 augustus? Dan hebben we je bestaande voorkeuren overgezet naar de nieuwe indeling. Je kunt je voorkeuren altijd bekijken of aanpassen via Mijn Greenchoice, of via een link onderaan elke e-mail.
Word je binnenkort klant bij ons? Dan kun je je communicatievoorkeuren meteen doorgeven. Soms sturen we je later nog een e-mail om je voorkeuren te controleren of verder aan te vullen.
Wat kun je instellen?
Je kunt verschillende onderwerpen aan- of uitzetten. Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen via Mijn Greenchoice of via een link onderaan elke e-mail.
Overzicht communicatievoorkeuren
Onderwerp | Uitleg |
---|---|
Energieverbruik en verduurzamen | Informatie en aanbiedingen van Greenchoice over energiebesparing of verduurzamen van je woning. Zoals zonnepanelen, een laadpaal of een warmtepomp. |
Verlengen | Je ontvangt informatie of een nieuw aanbod als je energiecontract afloopt. Dit kan per e-mail, telefoon of sms. |
Algemeen nieuws en inspiratie | Nieuws over Greenchoice, onze (natuur)projecten en inspiratie voor het verduurzamen van je woning en leven. |
Besparen en verduurzamen | Informatie en aanbiedingen van partners van Greenchoice over energiebesparing of verduurzamen van je huis. Zoals groene daken of het isoleren van je huis. Je krijgt deze e-mails van Greenchoice en jouw gegevens worden niet gedeeld met partners. |
Overige producten | Informatie en aanbiedingen voor producten en diensten met aandacht voor impact op mens en natuur, maar die niet gaan over energieverbruik of verduurzamen van je woning. Zoals investeringsmogelijkheden. |
Uitnodiging klantonderzoek | Je kunt een uitnodiging krijgen voor een klantonderzoek. Zo kunnen we onze producten en diensten blijven verbeteren. Een onderzoek naar de kwaliteit van onze dienstverlening valt onder serviceberichten. Deze berichten ontvang je altijd, ook als je andere berichten hebt uitgeschakeld. |
Hoe gaan wij om met je gegevens?
Wij behandelen je gegevens zorgvuldig. Dit moet je weten:
- We delen je gegevens nooit met derden.
- Je kunt je voorkeuren altijd wijzigen of intrekken via Mijn Greenchoice.
Veelgestelde vragen
Ik heb alle communicatievoorkeuren uitstaan, maar ontvang toch nog e-mails. Hoe kan dat?
De communicatievoorkeuren gaan over berichten met tips, acties of informatie over het besparen van energie of het verduurzamen van je woning en leven. Deze berichten kun je aan- of uitzetten. Sommige e-mails ontvang je altijd, ook als je al je voorkeuren hebt uitgezet. Dit zijn serviceberichten, zoals je jaarnota en informatie over betalingen. Deze horen bij onze klantenservice en kun je niet uitzetten.
Let op: als je alle communicatievoorkeuren uitzet, ontvang je ook geen verlengaanbod meer van ons.
Ik was al klant voor 18 augustus. Wat is er vernieuwd en waarom?
We hebben de communicatievoorkeuren verbeterd om onze berichten nog beter aan te laten sluiten op wat jij belangrijk vindt. De onderwerpen zijn duidelijker en specifieker gemaakt, op basis van wat klanten ons hebben verteld in onderzoeken.
Bij elk onderwerp zie je nu precies waar het over gaat. We hebben ook een handig i-tje toegevoegd. Daarmee zie je in één oogopslag over welke producten en informatie het gaat.
Ons doel is niet om je te overspoelen met berichten, maar om je alleen informatie te sturen die voor jou interessant en nuttig is.
Waarom krijg ik ook informatie over andere onderwerpen dan energie?
Greenchoice is meer dan alleen een energieleverancier. We helpen je graag met producten en diensten die je kunnen helpen om energie te besparen of je woning en leven te verduurzamen. Daarom kun je van ons ook tips, inspiratie en informatie krijgen over andere onderwerpen die daarmee te maken hebben.
Wat is het verschil tussen serviceberichten en communicatievoorkeuren?
Communicatievoorkeuren gaan over berichten die je van Greenchoice kunt krijgen via e-mail, telefoon of sms. Denk aan acties, tips om energie te besparen en persoonlijke aanbiedingen. Maar ook een seintje als je contract afloopt. Je kunt zelf kiezen welke van deze berichten je wilt krijgen.
Serviceberichten zijn belangrijke berichten over je energieverbruik, rekeningen en betalingen. Deze krijg je altijd, omdat ze nodig zijn om je goed op de hoogte te houden. Je kunt serviceberichten niet uitzetten.