Om jou beter te helpen maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Ook delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Kim Feenstra in isolatiewol naar première Penoza

18 november 2019

Topmodel Kim Feenstra verraste zojuist de aanwezigen bij de publiekspremière van de film Penoza met een wel heel bijzondere jurk. Feenstra verscheen op de rode loper in een high fashion ontwerp van allerhande isolatiematerialen. Het model is het gezicht van de nieuwste campagne van Natuur & Milieu en Greenchoice, mede mogelijk gemaakt door de ASN Bank.  De organisaties lanceren een ‘duurzame wintercollectie’ aan isolatiemogelijkheden: ‘Woningisolatie wordt de trend van deze winter’.

De bijzondere jurk is ontworpen door modeontwerpster Janne Mooij van Gloed Amsterdam. Geïnspireerd op zolderwandisolatie, gemaakt van glaswol en vlas, met accessoires van isolatieparels. Natuur & Milieu en Greenchoice willen met deze campagne mensen aanmoedigen werk te maken van de verduurzaming van hun huis. Een goed geïsoleerde woning is prettig voor je eigen portemonnee en draagt bij aan een beter milieu, aldus de initiatiefnemers. Vanaf morgen is Feenstra te bewonderen op tal van abri’s door het hele land.

Feenstra: ‘Het klimaat gaat ons allemaal aan. Ik ben zelf mijn huis aan het verduurzamen, dus deze campagne is mij op het lijf geschreven. Isolatie zorgt voor warmte, maar is in Nederland absoluut nog niet hot. Hopelijk brengen we daar met deze campagne verandering in.’

Duurzame fashion voor het hele huis
Isoleren is een van de slimste manieren om je huis te verduurzamen. Met een goed geïsoleerd huis verlaag je je CO2-uitstoot en zorg je voor meer comfort in de woning. Bovendien bespaar je flink op je energierekening. ‘Toch zijn ruim 5,5 miljoen huizen niet of matig geïsoleerd. Isoleren is blijkbaar voor veel mensen toch nog niet zo aantrekkelijk. Daar willen we graag verandering in brengen’, licht Dorien Ackerman van Natuur & Milieu toe. ‘We presenteren u High Fashion Living de ‘duurzame fashion voor het hele huis’. Nu op de rode loper, straks in jouw spouwmuur.’

Dé trend van deze winter

Op www.highfashionliving.nl krijgen mensen informatie over verschillende vormen van isolatie, voor dak, muur, vloer en ramen. Bezoekers krijgen advies op maat over de meest effectieve maatregelen voor energiebesparing voor hun woning. Ook is er informatie te vinden over subsidiemogelijkheden. Wie voor twee of meer isolatievormen kiest, krijgt nu zo’n 20% korting vanuit een landelijke subsidieregeling. Martin de Beer van Greenchoice: ‘De campagne laat zien dat isoleren leuker is dan je denkt. We helpen mensen graag op weg om ook aan de slag te gaan en energie te besparen.’


Foto gemaakt door Anne Timmer, Natuur & Milieu

Waar kunnen we je mee helpen?

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,2 3130 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg