Wij maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om onze website te analyseren en om de inhoud van onze website & advertenties af te stemmen op jouw voorkeuren. Lees meer over onze cookies of hoe wij omgaan met jouw privacy. Wanneer je de cookies accepteert plaatsen wij naast functionele & analytische cookies ook marketing cookies. Wil je dit liever niet? Klik dan op sluiten of ga naar Instellingen aanpassen
Akkoord Niet akkoord

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Heel Nederland in beweging

05 februari 2015

Locaties GWTD

Nee, we bedoelen niet het ochtendprogramma, maar de enórme beweging die we deze weken zien ontstaan rond Greenchoice Warme Truiendag, de bespaaractie die we samen met Klimaatverbond Nederland organiseren op 6 februari. Het idee is zó eenvoudig – trek een trui aan en zet je CV lager - dat we daarmee heel Nederland in beweging hebben gekregen. Bijna iedereen heeft ervan gehoord. En honderdduizenden mensen doen mee. Van NS tot aan de Donald Duck en van basisscholen tot aan universiteiten. Daar zijn wij erg van onder de indruk.

Simpel en spontaan
Meedoen is dan ook echt simpel. Iedereen heeft een warme trui. En anders mag een warm vest natuurlijk ook.

En door er eens bewust een dag bij stil te staan, laten mensen aan elkaar zien dat zuinig zijn met energie niet alleen makkelijk is, maar ook hartstikke leuk. Vooral als je dit samen doet. Door heel het land zijn mensen actief bezig met de Warme Truiendag en bedenken ze spontaan hun eigen warmetruienacties.

Breiliefhebbers gaan aan de slag met Dé Trui van 2015 en gemeenten dagen hun inwoners uit om met duurzame ideeën te komen

Domino-effect
Ook de radio en social media staan er bol van. Als een dominosteen zet de warme trui mensen in beweging. Jong en oud is bezig met de warme trui en met leuke acties op vrijdag de 6e. De ene #selfie-in-je-warme trui-actie na de andere verschijnt op het web. En dat juichen wij van harte toe. Zo zien we maar, dat juist een simpel symbool al deze spontane acties teweegbrengt.

Wij zijn echt heel blij met al deze aandacht en we zijn erg trots op alle mensen die hun CV één of meerdere graadjes lager zetten. En nóg trotser op iedereen die dit het hele jaar door doet. Want dat is natuurlijk het echte doel van onze warmetruiendag: dat we allemaal altijd éérst ons lijf verwarmen, en dan pas de rest. Klinkt logisch toch?

Samen op de kaart
Vorig jaar lieten ruim 200.000 mensen via de site weten dat zij meededen met Greenchoice Warme Truiendag. Wij denken eigenlijk dat er veel meer mensen thuis, op school of op het werk meededen. Doet u dit jaar mee? Dan willen we dat heel graag weten! Meld u aan via www.warmetruiendag.nl en zet op de kaart wat u bespaart. Zo zetten we met elkaar heel Nederland in beweging naar steeds meer duurzaamheid.

Waar kunnen we je mee helpen?

Logo Greenchoice Greenchoice
4,5 5
Greenchoice 4,1 4522 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg