Greenchoice opnieuw meest duurzame energiemerk van Nederland

12 mei 2020

Tijdens een online lanceringsevent zijn de Sustainable Brand Index Awards uitgereikt. Voor het vierde jaar op rij staan we in de top drie van meest duurzame merken van Nederland. Greenchoice neemt de tweede plaats in, tussen Tony’s Chocolonely (1) en ANWB (3). Binnen de energiesector worden we door Nederlandse consumenten zelfs gezien als het meest duurzame merk, blijkt uit de Sustainable Brand Index 2020.

De studie achter Sustainable Brand Index is Europa’s grootste merkenonderzoek naar duurzaamheid. Ruim 7.700 Nederlanders zijn bevraagd naar hun beoordelingen van duurzaamheid van bekende merken. In het Nederlandse onderzoek zijn 175 merken onder de loep genomen in 14 verschillende sectoren. 

Onze duurzame missie
We zijn blij met de winst en dat we Greenchoice ook in 2020 het meest duurzame energiemerk van Nederland mogen noemen. “Al sinds 2001 werken we bij Greenchoice dagelijks aan onze missie om de energietransitie in Nederland te versnellen”, vertelt commercieel directeur Marieke van den Hoek. “Alles wat wij doen staat in het teken van die duurzame missie. Consumenten prikken er dwars doorheen als het verhaal naar buiten ‘groen’ is, maar het hart van een organisatie daar niet mee strookt. Geweldig dat ze zien dat onze principes van binnenuit komen en dat waarderen.” 


Marieke van den Hoek sprak onlangs uitgebreid met Duurzaam Bedrijfsleven over onze missie en visie ‘altijd groen’. Het leidde tot een groot artikel met de titel: Dag en nacht groene stroom: Greenchoice experimenteert er nu al mee. Lees het hier.

Deel dit artikel:

Twitter Mail Facebook LinkedIn

Lees ook deze artikelen

​Greenchoice en Zon op Nederland maken ‘postcoderoos’-projecten veel sneller rendabel

23 juni 2014

Nieuwe tentoonstelling over duurzame energie in NEMO

19 december 2014

Groene mijlpaal om trots op te zijn

16 juni 2016
Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,1 5811 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg