Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Nieuws

Volg ons op social media
LinkedIn
YouTube

Greenchoice uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland!

07 april 2017 - Een prijs om trots op te zijn!

We hebben een wel héél bijzondere Award in de wacht gesleept, namelijk die van het meest duurzame merk van Nederland 2017! Ook zijn we branchewinnaar in de categorie Energie. Deze Award werd 6 april uitgereikt in de WesterUnie in Amsterdam door de Sustainable Brand Index 2017. De uitkomst is bepaald door een grootschalig onderzoek onder 6.000 Nederlandse consumenten en hun perceptie op duurzaamheid, branding en de communicatie van bekende Nederlandse bedrijven.

Scandinavische studie overgewaaid naar Nederland
De Sustainable Brand Index is de grootste Scandinavische studie onder bedrijven die zich focussen op duurzaamheid. Na twee succesvolle jaren in Zweden worden de Sustainable Brand Awards sinds 2013 ook in de andere Scandinavische landen - Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden - uitgereikt. In deze landen heeft duurzaamheid al een groot deel van de strategische agenda veroverd van vrijwel alle grote en kleinere bedrijven. Dit is het eerste jaar dat de Awards ook in Nederland zijn uitgereikt.

135 merken, 5 branchewinnaars
In totaal zijn er 135 Nederlandse merken onderzocht. Naast de energiebranche werden ook Awards uitgereikt aan branchewinnaars IKEA (retail), Albert Heijn (supermarkten), Zonnatura (voedselwaren) en Triodos (banken). Wij feliciteren hen van harte!

Onderzoeksmethode en merkselectie 
De onderzoeksmethode bestaat uit drie onderdelen; twee online enquête en een diepte-interview. Daarop wordt een analyse geschreven wat resulteert in een uiteindelijk SB Index rapport. In totaal wordt er gebruikgemaakt van 30.000 consumenten van minimaal 16 jaar waarvan minimaal 1.000 individuele enquêtes worden geëvalueerd per merk. De selectie van de merken geschiedt onder andere op de omzet, brand awareness en het marktaandeel in het betreffende land.

Duurzaamheidscommunicatie op de agenda
Annemarije Tillema van de Sustainable Brand Index Nederland: “we zijn trots dat we de Sustainable Brand Index dit jaar voor het eerst in Nederland kunnen presenteren. Door middel van de Index willen we het belang van goed duurzaamheidsbeleid en -communicatie op de kaart zetten bij Nederlandse bedrijven. We zien dat veel bedrijven stoeien met hun duurzaamheidscommunicatie. Zij hebben vaak al hele goede initiatieven op het gebied van duurzaamheid binnen het bedrijf, maar zijn bang dat het als ‘greenwashing’ wordt gezien als zij er te snel over communiceren. Toch willen consumenten van bedrijven graag zien hoe zij zich gedragen op het gebied van duurzaamheid. Dat spanningsveld proberen wij te doorbreken door inzichtelijk te maken wat consumenten verwachten en wat zij belangrijk vinden.”

Trots
Evert den Boer, CEO van Greenchoice: “we zijn er ongelooflijk trots op dat Greenchoice zich het meest duurzame merk van Nederland mag noemen. Duurzaamheid zit in ons DNA. We voelen het belang ervan en zorgen ervoor groen te zijn in alles wat we doen. Het is fantastisch dat de Nederlandse consument dát opmerkt. Ik kende de Sustainable Brand Index al vanuit Scandinavië, waar ik lang woonde en werkte, en hoop dat het hier in Nederland net zo’n toonaangevende index wordt als daar.”

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,2 1036 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg