Greenchoice meest duurzame energiemerk van Nederland

25 maart 2021

Vandaag is de vijfde editie van de Sustainable Brand Index bekendgemaakt. Greenchoice komt in dit onderzoek voor het vijfde jaar op rij als meest duurzame energiemerk uit de bus. Overall nemen we als merk de derde positie van ons land in, na Tony’s Chocolonely en De Vegetarische Slager.

Elk jaar wordt de Sustainable Brand Index onthuld: het is Europa's grootste onafhankelijke onderzoek op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. De officiële rankings van Sustainable Brand Index laten zien hoe consumenten tegen merken aankijken op het gebied van duurzaamheid. In de studie wordt gemeten hoeveel of hoe weinig consumenten weten over het duurzaamheidswerk van het betreffende merk, en ook hoe dit wordt gewaardeerd. Daarmee biedt het onderzoek diepgaande inzichten in de duurzaamheidspositie van merken op de markt, evenals in de houding en het gedrag van consumenten rond duurzaamheid.


In Nederland zijn in totaal 9000 respondenten ondervraagd. Elke respondent krijgt een volledig willekeurige selectie van merken om systematische fouten in het onderzoek te voorkomen. Het onderzoek wordt in ons land sinds 2017 uitgevoerd en al vanaf dat eerste moment staat Greenchoice als merk in de top 3. Binnen de Nederlandse energiesector nemen we tot nu toe jaarlijks de eerste plaats in. Daar zijn we trots op!

Deel dit artikel:

Twitter Mail Facebook LinkedIn

Lees ook deze artikelen

De app: voor en door klanten

19 april 2016

Nieuwe site Greenchoice: mooi en makkelijk

04 november 2014

Greenchoice neemt Energie Transitie Groep over

17 december 2019
Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,1 5811 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg