Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Nieuws

Volg ons op social media
LinkedIn
YouTube

De #Energierevolutie: Greenchoice brengt duurzaam nog dichterbij met nieuwe strategie

25 november 2016

'Hoe bewegen we Nederland naar 100% duurzame energie?' Dat was de centrale vraag van ons jubileumsymposium De #Energierevolutie. Sprekers uit de duurzame energiewereld bogen zich gisteren over de impact van innovatie en technologie, nieuwe vormen van samenwerking, de rol van kapitaal en de voorwaarden om de energietransitie te versnellen. Wij organiseerden het symposium ter gelegenheid van ons 15-jarig bestaan en ter introductie van onze nieuwe strategie: Duurzaam Dichtbij. Pijlers van de nieuwe strategie zijn: 100% lokale duurzame energie, inzet van slimme technologie en klantenservice van het allerhoogste niveau.

De #Energierevolutie
Keynote-spreker Marga Hoek van Business for Good vertelde tijdens het symposium hoe deze beweging vanuit de driehoek bedrijfsleven-wetenschap, onderwijs-overheid en politiek kan worden gerealiseerd. Gasten uit diezelfde sectoren discussiëren ter plekke over kernvragen zoals: het versnellen van de energietransitie, het schrappen van gas, het belang van decentrale opwek en het al dan niet belasten van duurzame energie. Drie groene startups pitchten hun eigen energierevoluties aan de aanwezigen: over isolatie, zonnepanelendelen en innovatieve windmolens.

Greenchoice doet het anders 
Evert den Boer, CEO van Greenchoice: “Gelukkig gaat de hele energiewereld nu voor duurzaam. Wat ons onderscheidt is dat Greenchoice zich specifiek op lokale opwek richt. Met onze rotsvaste groene uitgangspunten en onze persoonlijke aanpak leggen we de verbinding met honderden lokale energie-initiatieven en coöperaties. Tegelijk zijn we zó groot dat we de financiële slagkracht en de mogelijkheid hebben om daar ook daadwerkelijk in te investeren. We zijn verreweg de grootste van de echt groene leveranciers, en we zijn tegelijk de kleinste onder de echt groten.”

Fors investeren in lokaal duurzaam, slimme technologie en partners
Den Boer vertelt verder: “Greenchoice gaat fors investeren in lokale duurzame opwekcapaciteit: denk aan zon- en windprojecten via de postcoderoos en SDE+. En denk aan warmte-koudeopslagprojecten (WKO) of het helpen bij de talloze crowdfundinitiatieven die opkomen. Ook ontwikkelen we de ‘apps van de toekomst’: iedereen krijgt realtime detailinzicht in eigen opwek en verbruik. Daarmee laten we vraag en aanbod optimaal op elkaar aansluiten: één van de kernvoorwaarden voor 100% duurzame energie. En we blijven inzetten op langdurige samenwerkingen met krachtige partners. Bijvoorbeeld met Windunie, die ons groene stroom van honderden agrariërs levert. Of Enwire, met wie we de eerste markplaats voor lokale duurzame stroom opzetten. Binnenkort introduceren we BOKS: een unieke energieservice voor inzicht en besparen."

Grote groene groeiambities
”Uiteindelijk willen we in 2020 500.000 klanten helpen met hun groene energie. En ervoor zorgen dat 40% van hen zelf energie opwekt. Greenchoice wordt marktleider in het duurzaamste segment van de energiemarkt. Op basis van onze sterke relaties met tevreden klanten en lokale groene energieproducenten blijven we voorop lopen als aanjager van - en verbinder in - de energietransitie,” besluit een trotse Evert den Boer.

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4,5 5
Greenchoice 4,2 1030 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg