Wat betekenen de stijgende tarieven voor mij?

Of de stijgende tarieven van invloed zijn op jouw situatie, hangt af van de einddatum van je huidige vaste contract. Tot deze einddatum verandert er niets voor je. Wil je weten wanneer je contract afloopt? Kijk dan in Mijn Greenchoice

Mijn vaste contract loopt bijna af. Wat nu?

Je krijgt je verlengaanbod per e-mail toegestuurd. Je hebt daarna twee keuzes: 

Verlengen: Wanneer je op het aanbod ingaat, verleng je voor de duur van 1 jaar. Je hebt dan 1 jaar tariefzekerheid. Het nieuwe tarief is wel gebaseerd op de hoge inkoopkosten van het moment, maar het 1-jarige contract is nu goedkoper dan het huidige variabele tarief. We bieden op dit moment geen contracten aan van langere duur. 

Niets doen: Verleng je niet met een vast contract, dan krijg je na afloop van je huidige contract een variabel tarief. Bekijk de actuele tarieven op de tarievenpaginaWe weten niet óf de energiemarkt weer gaat dalen en zo ja in welke mate. Als de tarieven in 2022 dalen kan je bij ons een vast contract afsluiten.

Verschillen vast of variabel contract

Hieronder staan de verschillen op een rijtje. Zo kan je makkelijker een keuze maken.

Profiteer van prijsdalingen
Wisselen van contract
Zekerheid bij prijsstijgingen
Vast
Nee
Nee
Ja
Variabel
Ja
Ja
Nee

Mijn contract loopt nog door

Als je een vast contract hebt, verandert hier niets aan. Je tarieven blijven geldig totdat je contract afloopt. Als je nu een vast contract hebt, weet je in ieder geval waar je aan toe bent voor de looptijd van je contractBen je op zoek naar de de voorwaarden van jouw contact. Kijk dan op de contractvoorwaarden pagina.

Veelgestelde vragen

Ik heb mijn contract verlengd, maar dit zie ik niet terug in Mijn Greenchoice?
In Mijn Greenchoice vind je onder 'contracten' je huidige contract. Je ziet je nieuwe contract hier pas terug vanaf de ingangsdatum. Ben je op zoek naar gegevens over je nieuwe contract voordat deze is in gegaan? Bekijk dan de bevestiging die we hebben verzonden naar aanleiding van je contractverlenging.
Waarom is mijn termijnbedrag in mijn verlengaanbod hoger?
Het getoonde termijnbedrag in je verlengaanbod is gebaseerd op je verbruik en de gestegen tarieven. We willen voorkomen dat je moet bijbetalen bij de volgende nota. Om deze reden zie je een hoger termijnbedrag dan je huidige termijnbedrag. Deze Je termijnbedrag wijzigt niet automatisch nadat je verlengd hebt. Je kunt je termijnbedrag deze zelf aanpassen via Mijn Greenchoice. 
Wat betekent de stijging van de energieprijzen voor mij?
Heb je een vast tarief? Dan hoef je je geen zorgen te maken over je tarief tot het einde van je contract. Wil je weten wat de einddatum van je contract is? Of wil je weten wat je tarief is? Kijk dan op Mijn Greenchoice. 
Ik denk dat mijn energiecontract binnenkort afloopt. Wat gebeurt er dan?
Je ontvangt van ons dan een verlengaanbod. Wil je weten wanneer jouw energiecontract afloopt? Controleer dan jouw einddatum in Mijn Greenchoice 
Veranderen mijn tarieven ook, ondanks dat ik een vast contract heb?
Als je een vast contract hebt hoef je je geen zorgen te maken. Je tarieven blijven hetzelfde tot je contract afloopt. Wil je weten wanneer je contract afloopt? Kijk dan op Mijn Greenchoice. Zit je bijna aan het einde van je contract? Geen zorgen! Wij sturen je binnenkort een verlengaanbod.
Moet ik mijn termijnbedrag verhogen?
Nu de tarieven stijgen vraag je je misschien af of het nu nodig is om jouw termijnbedrag te wijzigen. Bij een vast contract staat jouw tarief vast tot het einde van jouw contract. De huidige prijsstijging heeft dus geen invloed op het energietarief van jouw contract. Tenzij je energieverbruik stijgt, hoef je dus niet jouw termijnbedrag te wijzigen om te voorkomen dat je moet bijbetalen. Als je jouw vaste contract verlengt of over gaat naar een variabel contract, ga je over naar nieuwe tarieven. Je gaat misschien meer betalen, waardoor het slim kan zijn om je termijnbedrag te verhogen. Log op de dag dat je nieuwe contact ingaat, in op mijn Greenchoice. Je ziet dan een termijnbedrag advies op basis van de tarieven van jouw nieuwe contract. Dit advies kun je gebruiken om je termijnbedrag slim te wijzigen.  Je kunt je huidige termijnbedrag vinden in Mijn Greenchoice. Hier kun je ook je termijnbedrag aanpassen.
Mijn contract loopt bijna af, waarom heb ik nog geen verlengaanbod ontvangen? 
Mijn contract loopt af uiterlijk 28 februari 2022: De meeste klanten met een contract dat afloopt uiterlijk eind februari 2022 hebben een verlengaanbod ontvangen. Wel is het helaas zo dat we nu weinig contracten kunnen aanbieden vanwege de hoge tarieven. Het is ook mogelijk dat je van ons geen nieuw verlengaanbod hebt ontvangen.    Mijn contract loopt af vanaf maart 2022: Meestal doen we je een aanbod vier maanden voordat je contract afloopt.  Loopt je contract in maart of april 2022 af, dan wachten we nog even met het doen van een verlengaanbod. We willen je namelijk de best mogelijke tarieven aanbieden. Je huidige tarieven staan in ieder geval vast tot de einddatum van je contract. Je hoeft je dus nu geen zorgen te maken.   Loopt je contract af vanaf mei 2021 dan hoef je je nu nog geen zorgen te maken. We doen je een aanbod zodra het kan en zo vroeg mogelijk voor het einde van je contract. 
Logo Greenchoice Greenchoice
4,5 5
Greenchoice 4 5879 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg