Ik heb een vast contract

Tot de einddatum van je contract verandert er niets. We blijven gewoon elektra en gas leveren tegen je huidige tarieven, zoals je nu gewend bent. Als je contract bijna afloopt, dan krijg je 10 dagen voor de einddatum bericht over je nieuwe variabele tarieven. Je vindt deze tarieven in Mijn Greenchoice na afloop van je huidige contract.

Tijdelijk beperkt aanbod contracten

Helaas hebben we door de huidige marktsituatie tijdelijk een beperkt aanbod. De tarieven zijn hiervoor teveel in beweging. Het kan zijn dat je hierdoor een verlengaanbod kreeg die nu niet meer beschikbaar is. We bekijken continu of de situatie toelaat een aanbod te doen. Als er weer een aanbod voor jou beschikbaar is, kun je deze terugvinden in Mijn Greenchoice

Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van tarieven en aanbod? Laat je gegevens achter en wij sturen jou de laatste updates per e-mail! 

Overheidsmaatregelen Prinsjesdag

Na de btw-verlaging eerder dit jaar komt de overheid met een nieuwe maatregel, welke bekend wordt gemaakt op Prinsjesdag. De overheid heeft het voornemen om een prijsplafond in te stellen voor energiekosten. Details hierover en wat dit voor invloed heeft op jouw energierekening worden later duidelijk. Hierover houden we je op uiteraard op de hoogte. Houd onze pagina stijgende tarieven in de gaten voor de laatste ontwikkelingen. 

Veelgestelde vragen

Kunnen mijn tarieven veranderen als ik een vast contract heb?
Als je een vast contract hebt, kunnen tarieven niet tussentijds veranderen. Je hoeft je hier geen zorgen om te maken. Je tarieven blijven hetzelfde tot je contract afloopt. Loopt je contract binnen drie maanden af, dan sturen we je een verlengaanbod toe per e-mail.  Helaas hebben we door de huidige marktsituatie tijdelijk beperkt aanbod in contracten. Houd onze informatiepagina in de gaten voor de meest recente updates.
Mijn contract loopt bijna af, waarom heb ik nog geen verlengaanbod ontvangen? 
Het is mogelijk dat je nog geen verlengaanbod hebt ontvangen van ons. Dit kan zijn omdat we je nu geen goed aanbod kunnen doen vanwege de hoge tarieven. Houd deze pagina in de gaten voor de meest recente updates of meld je aan voor onze update per e-mail.
Ik heb mijn contract verlengd, maar dit zie ik niet terug in Mijn Greenchoice?
Je vindt je nieuwe contract terug in Mijn Greenchoice. Je ziet je nieuwe contract hier pas terug vanaf de ingangsdatum. Ben je op zoek naar gegevens over je nieuwe contract voordat deze is in gegaan? Bekijk dan de bevestiging die we hebben verzonden naar aanleiding van je contractverlenging.
Waarom is mijn termijnbedrag in mijn verlengaanbod hoger?
De hogere stroom- en gastarieven hebben invloed jouw energiekosten. Om te voorkomen dat je later moet bijbetalen bij je jaarnota, adviseren we je daarom een hoger maandelijks termijnbedrag. Je termijnbedrag wijzigt niet automatisch als je verlengd hebt. Je kunt je termijnbedrag zelf aanpassen via Mijn Greenchoice
Ik denk dat mijn energiecontract binnenkort afloopt. Wat gebeurt er dan?
In verband met de huidige marktsituatie zijn de tarieven enorm gestegen en kan het zijn dat we je nu geen goed verlengaanbod kunnen doen. Als je contract bijna afloopt, dan krijg je 10 dagen voor de einddatum bericht over je nieuwe variabele tarieven. Je vindt deze tarieven in Mijn Greenchoice na afloop van je huidige contract. Wil je weten wanneer jouw energiecontract afloopt? Controleer dan jouw einddatum in Mijn Greenchoice.  
Moet ik mijn termijnbedrag verhogen?
Nu de tarieven stijgen vraag je je misschien af of het nu nodig is om jouw termijnbedrag te wijzigen. Als je een vast contract hebt, staat jouw tarief vast tot het einde van jouw contract. De stijging van de energietarieven heeft dan geen invloed op jouw huidige tarieven of termijnbedrag. Mocht je energieverbruik echter zijn gestegen, dan is het verstandig om je termijnbedrag te wijzigen om te voorkomen dat je moet bijbetalen bij je jaarnota. 
  • Als je jouw vaste contract verlengt of over gaat naar een variabel contract, krijg je nieuwe tarieven. Zijn deze nieuwe tarieven hoger zijn dat je huidige tarieven? Dan is het verstandig om je termijnbedrag te verhogen. Dit kun je eenvoudig doen in Mijn Greenchoice vanaf het moment dat je nieuwe contract is ingegaan. Je vindt hier een advies over je termijnbedrag op basis van je nieuwe tarieven. Je kunt je termijnbedrag zelf aanpassen.
Hoe lang is een verlengaanbod geldig?
Als we je een aanbod doen om te verlengen met een vast contract dan is dat aanbod beperkt geldig. Hiervoor geldt: zo lang de voorraad strekt. Onder invloed van de huidige marktomstandigheden kunnen de tarieven in het aanbod iedere dag gewijzigd worden of kan het aanbod per direct worden ingetrokken.  
Wat betekent de btw-verlaging voor mij?
De overheid heeft per 1 juli tijdelijk de btw op energie verlaagd van 21% naar 9%. De verlaagde btw geldt vooralsnog van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022.Deze maatregel, om de impact op de energierekening te beperken, is gunstig voor jouw energierekening. 
Wat betekent het voor mij dat de energiebelasting omlaag gaat?
De energiebelasting op elektra is in 2022 verlaagd van € 0,15 per kWh naar € 0,08 per kWh. De heffingskorting voor iedere elektra-aansluiting met verblijfsfunctie is verhoogd van € 558,56 naar € 824,77.

Is jouw vraag niet beantwoord?

Neem contact met ons op. 

Contactopties
Logo Greenchoice Greenchoice
4,5 5
Greenchoice 4 6693 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg