Verlengen

Veelgestelde vragen over verlengen

Hoe vraag ik een verlengaanbod aan met ander energieverbruik?

We werken je energieverbruik regelmatig bij, zodat het verlengaanbod goed past bij jouw situatie. Een klein verschil in je verbruik is geen probleem, want bij een verlenging zet je de energietarieven voor een bepaalde tijd vast. Je betaalt uiteindelijk voor het werkelijke verbruik. Wil je graag een aangepast aanbod ontvangen? Neem dan contact met ons op via onze contactopties.

Met hoeveel jaar kan ik mijn energiecontract verlengen?

Bekijk je verlengaanbod voor de looptijden van je nieuwe energiecontract in Mijn Greenchoice. We hebben contracten met verschillende looptijden beschikbaar.
Wil je advies over het verlengen van je contract? Neem dan contact op met onze adviseurs via onze contactopties.

Ontvang ik een nieuwe jaarnota bij het verlengen van mijn contract?

De jaarnota wordt jaarlijks opgesteld, 12 maanden na de start van de energielevering. Dat kan afwijken van de looptijd van jouw contract. We vragen dan jouw meterstanden op of we lezen deze uit als je een slimme meter hebt. Nadat wij de meterstanden ontvangen sturen wij je binnen 3 weken de jaarnota toe.
Je jaarnota kun je terugvinden door in te loggen op Mijn Greenchoice.

Passen jullie mijn termijnbedrag aan als ik mijn contract verleng?

We passen je termijnbedrag niet meteen aan. Dit gebeurt zodra je nieuwe contract ingaat. Het kan één keer voorkomen dat we nog een bedrag afschrijven met het oude tarief, terwijl je nieuwe tarief al geldt. Dit hangt af van de startdatum van je contract en onze incassodatum.

Waarom zie ik geen verlengaanbod?

Vanaf 3 maanden tot uiterlijk 2 maanden voor het einde van je huidige contract, staat er een verlengaanbod voor je klaar in Mijn Greenchoice. Loopt je contract over minder dan 2 maanden af en zie je nog steeds geen aanbod? Neem dan contact met ons op. Een medewerker helpt je graag verder!

Wanneer ontvang ik een verlengaanbod?

Vanaf 3 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.
Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.

Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na afloop van jouw vaste contract automatisch over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.