Verhuizen en je energiecontract
Verhuis je? Dan gaat je energiecontract gewoon met je mee.
Geef je nieuwe adres op tijd door. Dit kan vanaf 6 maanden tot 2 weken voor de sleuteloverdracht.

Zo geef je je verhuizing door:
Ga je verhuizen? Dan moet je aan veel dingen denken. Bij Greenchoice maken we het makkelijk voor je. Zo weet je zeker dat je energie goed geregeld is, en kies je weer voor onze 100% groene stroom en/of aardgas met Natuur voor Morgen.
- 1Log in op Mijn Greenchoice
Ga naar 'Zelf regelen' in Mijn Greenchoice of de app. Kies voor ‘Verhuizing doorgeven’.
- 2Vul je verhuisgegevens in
Geef de data van de sleuteloverdracht van je oude en nieuwe woning door, samen met je nieuwe adresgegevens. Je krijgt meteen een bevestiging per e-mail.
- 3We starten de energie op je nieuwe adres
We beginnen met energie leveren op de dag dat je de sleutel krijgt. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de meterstanden zelf uit. Anders krijg je van ons een verzoek om de meterstanden door te geven. We berekenen een nieuw termijnbedrag, dat je zelf kunt aanpassen via Mijn Greenchoice of de app.
- 4We melden je oude adres af
We stoppen de levering op de dag dat je de sleutel inlevert. Zo betaal je alleen voor je eigen energieverbruik. Binnen 6 weken ontvang je een eindnota, met meterstanden die we automatisch uitlezen van je slimme meter. Heb je geen slimme meter of lukt het uitlezen niet? Dan ontvang je een e-mail om de meterstanden zelf in te vullen via Mijn Greenchoice of de app.
Tijdelijk energie op twee adressen
Ga je verhuizen en heb je tijdelijk twee woningen? Dat is geen probleem. In Mijn Greenchoice kun je zelf de einddatum van je oude adres en de startdatum van je nieuwe adres invullen.
Weet je de einddatum nog niet? Bijvoorbeeld omdat je nieuwe woning al klaar is, maar je oude huis nog te koop staat? Dan kun je een tweede adres aanmelden. Je klantnummer blijft hetzelfde. Onze klantenservice helpt je hier graag bij. Neem contact met ons op, dan regelen we het voor je.
Zonnepanelen of geen gas meer? Dit moet je weten.
Een verhuizing is een goed moment om stil te staan bij je energieverbruik. Misschien heeft je nieuwe woning al zonnepanelen, of is het huis helemaal aardgasvrij.
In de blokken hieronder lees je wat dit betekent voor jouw energiecontract en waar je op moet letten.

Verhuizen naar een huis met zonnepanelen
Verhuis je naar een huis met zonnepanelen? Dan hoef je niets te doen. De zonnepanelen zijn al aangemeld bij de netbeheerder. Als je jouw nieuwe adres doorgeeft, krijgen wij automatisch door dat er op dat adres stroom wordt teruggeleverd. Wij regelen dan automatisch de salderingsregeling en de terugleverkosten op je jaar- of eindnota.

Verhuizen naar een woning zonder gas
Ga je verhuizen naar een huis zonder gasaansluiting? Goed bezig, dat is beter voor het klimaat! Bij het doorgeven van je verhuizing geef je aan dat je op je nieuwe adres alleen stroom nodig hebt. Je gascontract stopt dan automatisch en kosteloos, zolang je klant bij ons blijft.

Veelgestelde vragen
Kan ik mijn energiecontract opzeggen bij verhuizing?
Neem je je energiecontract niet mee naar je nieuwe woning? Dan kun je het opzeggen via Mijn Greenchoice bij 'Verhuizing doorgeven'. Geef daar aan dat je het contract niet kunt meenemen. Vul de datum van de sleuteloverdracht in, dan stoppen wij de energie op die dag. Kies ook een reden voor je opzegging, bijvoorbeeld omdat je nieuwe woning al een contract heeft of omdat je naar het buitenland verhuist.
Let wel goed op wat voor contract je hebt en wat de einddatum is.
Heb je een variabel contract? Dan kun je het direct en gratis opzeggen.
Heb je een vast contract en wil je dit opzeggen vóór de einddatum? Dan kan het zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen. Dit hangt af van jouw situatie.
Twijfel je of heb je vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice. We kijken samen naar de mogelijkheden en geven je persoonlijk advies.
Ik krijg binnen 2 weken de sleutel van mijn nieuwe woning. Kan ik mijn verhuizing nog doorgeven?
Ja, dat kan. Geef je verhuizing zo snel mogelijk door via Mijn Greenchoice.
We vragen je om dit normaal gesproken 2 weken vóór de sleuteloverdracht te doen. Dan kunnen wij je aanmelding op tijd verwerken.
Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je contract kosteloos te annuleren. Daarom is het handig als de levering pas begint na de bedenktijd.
Begint de levering al binnen die 2 weken en besluit je toch te annuleren? Dan betaal je alleen de kosten voor de energie die je hebt gebruikt en de vaste kosten.
Kan ik een lager termijnbedrag betalen als mijn huis leegstaat?
Staat je huis (tijdelijk) leeg? Dan is er vaak weinig of helemaal geen energieverbruik. Toch heb je een lopend energiecontract nodig voor de vaste kosten. Zonder contract kan de netbeheerder de aansluiting stopzetten. Dat zorgt onnodig voor extra kosten. Daarom werken we bij leegstand met een minimaal termijnbedrag.
Ben je nog geen klant? Regel je aanmelding gemakkelijk via onze website.
Ben je al klant op het adres waarvoor je een leegstand termijnbedrag wil? Neem dan contact met ons op.
Kan ik het energiecontract van de vorige bewoners overnemen?
Je kunt een energiecontract niet zomaar overnemen van de vorige bewoners of iemand die verhuist. Dat komt omdat een energiecontract aan een persoon is verbonden. De oude bewoner moet zichzelf eerst afmelden. Jij kunt je aanmelden en de dag dat je de sleutel ontvangt doorgeven als de startdatum.
Moet ik meterstanden doorgeven als ik verhuis?
Noteer altijd de meterstanden op de dag van de sleuteloverdracht. Doe dit voor zowel je oude als je nieuwe woning. Zo zorgen we dat je eindnota klopt met je werkelijke verbruik. Je krijgt van ons automatisch een bericht wanneer je de meterstanden moet doorgeven.
Heb je een slimme meter? Dan hoef je niets te doen, wij lezen de standen automatisch uit.
Het is altijd slim om in Mijn Greenchoice te controleren of de meterstanden kloppen.
Verandert mijn termijnbedrag als ik ga verhuizen?
Ja, we berekenen opnieuw een termijnbedrag voor je nieuwe adres. In het begin wordt het termijnbedrag van je nieuwe adres gebaseerd op het energieverbruik van de vorige bewoner(s). Als je dit wil, kun je het termijnbedrag nog voor de eerste betaling wijzigen via Mijn Greenchoice.
Verhuis je naar een nieuwbouwwoning? Dan wordt je termijnbedrag gebaseerd op een geschat jaarverbruik. Dit geschatte jaarverbruik ontvangen we van je netbeheerder.