Energiecontract verlengen
- 100% groene stroom uit Nederland
- Aardgas met Natuur voor Morgen
- Zekerheid voor de looptijd die jij kiest

Loopt je energiecontract binnenkort af?
Geen zorgen, je kunt eenvoudig verlengen in Mijn Greenchoice. Vanaf 3 maanden voor de einddatum van je contract staat er een verlengaanbod voor je klaar. Zo blijf je profiteren van onze 100% groene stroom en aardgas met Natuur voor Morgen tegen een eerlijk tarief. We waarderen jouw loyaliteit en zorgen ervoor dat je altijd een passend aanbod krijgt.
Dit zijn de voordelen van verlengen bij Greenchoice
100% groene stroom uit Nederland
Opgewekt door zon en wind, direct van eigen bodem.
Aardgas met Natuur voor Morgen
We steunen projecten die natuur beschermen en biodiversiteit versterken.
Zekerheid voor de looptijd die jij kiest
Kies zelf voor een vast, variabel of dynamisch contract.
Altijd inzicht in je energieverbruik
Houd grip op je kosten met Mijn Greenchoice en onze app.
Hoe verleng ik mijn energiecontract?
Het verlengen van je energiecontract is eenvoudig en snel geregeld in drie stappen:
- 1Log in op Mijn Greenchoice
Als het tijd is om te verlengen, zetten we een persoonlijke aanbieding voor je klaar. Je vindt het aanbod in MijnGreenchoice en de app. En we sturen het voorstel ook per e-mail naar je toe.
- 2Maak je keuze
Kies de aanbieding die bij je past, en bepaal de looptijd van je nieuwe energiecontract.
- 3Geregeld!
Fijn dat je blijft. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de bevestiging van je keuze. Verder hoef je niets te doen. De dag nadat je huidige energiecontract afloopt, gaat direct je nieuwe energiecontract in.
Welk contract past bij mij?
Bij Greenchoice heb je keuze uit verschillende contractvormen. Kies wat het beste bij jou past:

Vast contract
Een vaste prijs voor een afgesproken periode. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Variabel contract
Jouw tarieven kunnen periodiek wijzigen, afhankelijk van de energiemarkt.

Dynamisch contract
Je tarieven volgen de marktprijzen en veranderen dagelijks. Dat kan voordelig zijn als flexibel bent met je energieverbruik.
Wanneer kan ik mijn energiecontract verlengen?
Je kunt je contract verlengen vanaf 3 maanden voordat het afloopt. Zodra jouw persoonlijke verlengaanbod beschikbaar is, ontvang je hierover een e-mail.
Kies je er niet voor om je contract vast te zetten? Dan krijg je na afloop van je contract automatisch een contract met variabele tarieven. We laten je 30 dagen van tevoren weten welke tarieven dan gelden.
Heb je een variabel contract? Dan kunnen je tarieven veranderen met de energieprijzen. We informeren je altijd minimaal 30 dagen voordat de nieuwe tarieven ingaan. Wil je liever een vast contract? Neem dan contact met ons op voor een persoonlijk advies.
Veelgestelde vragen
Hoe vraag ik een verlengaanbod aan met ander energieverbruik?
We werken je energieverbruik regelmatig bij, zodat het verlengaanbod goed past bij jouw situatie. Een klein verschil in je verbruik is geen probleem, want bij een verlenging zet je de energietarieven voor een bepaalde tijd vast. Je betaalt uiteindelijk voor het werkelijke verbruik. Wil je graag een aangepast aanbod ontvangen? Neem dan contact met ons op via onze contactopties.
Met hoeveel jaar kan ik mijn energiecontract verlengen?
Bekijk je verlengaanbod voor de looptijden van je nieuwe energiecontract in Mijn Greenchoice. We hebben contracten met verschillende looptijden beschikbaar.
Wil je advies over het verlengen van je contract? Neem dan contact op met onze adviseurs via onze contactopties.
Ontvang ik een nieuwe jaarnota bij het verlengen van mijn contract?
De jaarnota wordt jaarlijks opgesteld, 12 maanden na de start van de energielevering. Dat kan afwijken van de looptijd van jouw contract. We vragen dan jouw meterstanden op of we lezen deze uit als je een slimme meter hebt. Nadat wij de meterstanden ontvangen sturen wij je binnen 3 weken de jaarnota toe.
Je jaarnota kun je terugvinden door in te loggen op Mijn Greenchoice.
Passen jullie mijn termijnbedrag aan als ik mijn contract verleng?
We passen je termijnbedrag niet meteen aan. Dit gebeurt zodra je nieuwe contract ingaat. Het kan één keer voorkomen dat we nog een bedrag afschrijven met het oude tarief, terwijl je nieuwe tarief al geldt. Dit hangt af van de startdatum van je contract en onze incassodatum.
Waarom zie ik geen verlengaanbod?
Vanaf 3 maanden tot uiterlijk 2 maanden voor het einde van je huidige contract, staat er een verlengaanbod voor je klaar in Mijn Greenchoice. Loopt je contract over minder dan 2 maanden af en zie je nog steeds geen aanbod? Neem dan contact met ons op. Een medewerker helpt je graag verder!
Wanneer ontvang ik een verlengaanbod?
Vanaf 3 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.
Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.
Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?
Verleng je jouw vaste contract niet? Dan krijg je na het einde van je contract variabele tarieven. We laten je altijd minstens 30 dagen van tevoren weten wat deze tarieven zijn.
Wil je niet verlengen omdat je naar een andere energieleverancier gaat? Dan sturen wij je misschien nog een aanbod om toch te blijven. Je hoeft daar niet op te reageren als je wilt overstappen. Zodra je van je nieuwe leverancier een bevestiging krijgt, regelen zij de overstap voor je. Jij hoeft verder niets te doen.