Greenchoice meest duurzame energiemerk van Nederland

Nieuwsbericht • 17 april 2019

In Amsterdam zijn de Sustainable Brand Index Awards uitgereikt. Voor het derde jaar op rij staan we in de top drie van meest duurzame merken van Nederland. Greenchoice neemt de tweede plaats in, tussen Tony’s Chocolonely (1) en Zonnatura (3). Binnen de energiesector worden we door Nederlandse consumenten zelfs gezien als het meest duurzame merk, blijkt uit de Sustainable Brand Index 2019.

De Sustainable Brand Index wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Het is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Er zijn in ons land interviews gehouden onder 5.000 consumenten, waarmee de duurzaamheid, branding en communicatie van ruim 160 consumentenmerken in kaart zijn gebracht en geanalyseerd.

Duurzaamheid als missie
We zijn trots dat we Greenchoice weer een jaar het meest duurzame energiemerk van Nederland mogen noemen. “We zijn opgericht met de missie om Nederland echt groener te maken”, licht commercieel directeur Marieke van den Hoek toe. “Duurzaamheid zit in onze DNA. Het is geen strategie, maar zit verweven in alles wat we doen en zeggen. Het is fantastisch om te zien dat consumenten dat ook herkennen en waarderen.”

 

Marieke van den Hoek sprak onlangs uitgebreid met Duurzaam Bedrijsleven over ons merk, duurzaamheid en onze missie. Het leidde tot een groot artikel met de titel: de grootste en de groenste van Nederland: wat betekent dat voor Greenchoice? Lees het hier.

Deel dit artikel:

Twitter Mail Facebook LinkedIn

Lees ook deze artikelen

Greenchoice gaat daken kraken

06 mei 2019

BOKS Live is live!

21 juni 2017

Greenchoice tekent samenwerkingsovereenkomst met de Gasfabriek en startup The Code Crew

29 augustus 2017
Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,1 5811 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg