Opzeggen
Denk je aan overstappen?
Twijfel je of wil je graag een aanbod? We helpen je graag in een telefonisch gesprek! Misschien past een ander contract bij ons wél goed bij je situatie.
Veelgestelde vragen over opzeggen
Hoe stap ik over naar een andere leverancier?
Jammer dat je wilt overstappen! We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant.
Als je nog twijfelt over je overstap helpen mijn collega's je graag met het maken van een eerlijke vergelijking. Dan weet je zeker weet dat je de juiste keuze maakt. Neem contact op via onze contactopties.
Staat je keuze helemaal vast? Dan regelt jouw nieuwe leverancier de overstap, daar hoef jij niets voor te doen.
Stap je over vóór het einde van de looptijd van je energiecontract? Lees dan eerst onze pagina over contractbreuk.
Hoe zeg ik mijn contract op?
Wat jammer dat je wilt opzeggen. We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant!
Als je gaat verhuizen kun je het zelf regelen via Mijn Greenchoice bij 'Verhuizing doorgeven'. Ga je niet verhuizen? Dan kun je ook opzeggen door over te stappen naar een andere leverancier. In beiden gevallen kan het zijn dat we een opzegvergoeding berekenen als het gaat om een lopend contract.
Liever willen we je natuurlijk niet kwijt! Daarom denken onze adviseurs graag met je mee voor een passend aanbod. Dit zijn onze contactopties.
Op onze informatiepagina over opzeggen lees je hoe je het energiecontract bij Greenchoice opzegt in verschillende situaties.
Hoe zeg ik mijn zakelijke contract op?
Natuurlijk zien we liever niet dat je weggaat. Als je toch een zakelijk contract bij ons wilt opzeggen, kan het zijn dat we een opzegvergoeding berekenen. Hiervoor kun je bellen met 010 850 06 61 of een e-mail sturen naar zakelijk@greenchoice.nl. Vermeld hierin gelijk je klantnummer, dan kunnen we je sneller helpen.
Kan ik mijn aanmelding bij Greenchoice annuleren?
Je kunt je aanmelding annuleren binnen een bedenktermijn van 14 dagen. Op deze pagina lees je meer over annuleren en vind je het herroepingsformulier. Als we binnen de bedenktermijn al gestart zijn met het leveren van energie, dan brengen we alleen de stroom/ het gas in rekening wat je van ons hebt afgenomen.
Natuurlijk zien we je liever niet vertrekken! Onze adviseurs helpen jou graag met alle vragen of als je ergens over twijfelt. Dit zijn onze contactopties.
Wanneer ontvang ik een verlengaanbod?
Vanaf 3 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.
Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.
Wat is mijn opzegtermijn?
Een variabel en dynamisch contract is vrij opzegbaar. Je kunt direct en zonder opzegtermijn overstappen. Wij brengen geen boete in rekening.
Bij een vast contract zit het anders. Stap je vóór het einde van de looptijd van je energiecontract over naar een andere leverancier? Dan is er sprake van contractbreuk. Bij contractbreuk mogen energieleveranciers een opzegboete in rekening brengen. Wil je een contractbreuk bij Greenchoice voorkomen? Check dan eenvoudig de contractduur en einddatum van je contract via Mijn Greenchoice.
Bekijk onze pagina over contractbreuk en opzegvergoedingen voor meer informatie.