Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Welkom bij Greenchoice

Goed dat jij voor groen kiest!

Bedankt voor jouw groene keuze en aanmelding voor écht groene energie! Wij vinden dat duurzaamheid 100% vanzelfsprekend moet zijn: groene energie wordt dichtbij klanten opgewekt en dichtbij de duurzame bron gebruikt. Hier zetten wij ons dagelijks voor in. Fijn dat wij dit samen met jou en maar liefst 550.000 andere klanten kunnen doen.

Mijn dossier

Al een kijkje genomen in je eigen online dossier? Je vindt hier heel handig de status van je aanmelding terug. Controleer gelijk even jouw persoonlijke gegevens en pas ze eventueel aan. Maak met je klantnummer een gebruikersnaam aan.

Gebruikersnaam aanmaken >

Greenchoice app

Als klant van Greenchoice krijg je in onze app inzicht in je stroom- en gasverbruik en regel je al jouw energiezaken direct zelf. Bijvoorbeeld het doorgeven van meterstanden of een verhuizing en het wijzigen van je e-mailadres. Simpel, altijd en overal.

Download de app >

Wat kun je na jouw aanmelding van ons verwachten?

  1. Contractbevestiging
    De contractbevestiging is per post naar je toegestuurd. In je bevestiging vind je de datum waarop wij starten met het leveren van groene energie, jouw tarieven en de algemene voorwaarden. En natuurlijk ook je nieuwe klantnummer.

  2. Start levering
    Het is zo ver! Dit is de dag waarop we starten met de levering van 100% groene energie bij jou thuis. Bij een overstap houden we rekening met de wettelijke bedenktermijn, de einddatum en de opzegtermijn van jouw huidige contract. Ga je verhuizen? Dan starten we op de door jou opgegeven datum.

  3. Meterstanden doorgeven
    Vlak nadat wij zijn gestart met leveren, ontvang je vanzelf een verzoek om je meterstanden aan ons door te geven. Zo zorgen we samen voor een succesvolle start. Je geeft de meterstanden eenvoudig door via Mijn dossier of de Greenchoice app. Bekijk hiervoor onze instructievideo. Heb je een slimme meter? Dan hoef je niets te doen. Wij lezen de meterstanden op afstand uit.

  4. Termijnbedrag
    Ook sturen wij je vlak na de start van de levering informatie over jouw termijnbedrag en vertellen je meer over het moment van incasseren. Het termijnbedrag is berekend op basis van de tarieven in jouw contract en het energieverbruik op jouw adres in de afgelopen jaren. Verwacht je het komende jaar minder energie te gebruiken? Of betaal je liever maandelijks iets meer om voorbereid te zijn op mogelijke koude weersomstandigheden? Je kunt jouw termijnbedrag direct aanpassen via Mijn dossier of de app.

Vragen van nieuwe klanten

Hoe wordt mijn termijnbedrag berekend?

Wij berekenen jouw termijnbedrag aan de hand van het gemiddeld verbruik van de afgelopen 3 jaar op jouw adres, maal de totaal tarieven (incl. overheidsheffingen en btw). Hierbij komen de vaste leveringskosten en netbeheerkosten voor 12 maanden. We houden rekening met de vermindering energiebelasting. Als je de jaarkosten deelt door 12 heb je jouw termijnbedrag berekend.


Wij baseren jouw termijnbedrag op jouw jaarverbruik, omdat het energieverbruik per maand erg verschilt. Je gebruikt een groot deel van jouw gasverbruik om jouw huis in de wintermaanden te verwarmen. Jouw energiekosten liggen in de winter dan ook een stuk hoger dan in de zomer. Om te voorkomen dat je in de winter een veel hoger bedrag moet betalen dan in de zomer, berekenen wij een gemiddeld bedrag per maand. 

Hoe kan ik inloggen op Mijn dossier?

Via onze website www.greenchoice.nl. Rechts bovenin het scherm log je via de groene knop ‘Mijn dossier’ in. Maak je voor het eerst gebruik van Mijn dossier? Dan vragen wij jou om een account aan te maken. Hierbij heb je jouw klantnummer nodig. Klik hier om een gebruikersnaam aan te maken.

Moet ik mijn zonnepanelen aanmelden bij Greenchoice?

Het is belangrijk om je zonnepanelen aan te melden bij jouw netbeheerder. Op die manier kunnen wij de teruglevering aan je vergoeden. Jouw panelen nog apart aanmelden bij Greenchoice is niet nodig.

Je kunt de zonnepanelen bij de netbeheerder registreren via www.energieleveren.nl. Je netbeheerder controleert dan of jouw meter geschikt is. Is dit niet zo? Dan biedt de netbeheerder aan om je meter kosteloos te vervangen door een slimme meter.

Meer informatie over energie terugleveren bij Greenchoice vind je hier.

Duurzaamste merk van Nederland Sustainable Brand Index 2018

Onderzoek onder Nederlandse consumenten en hun perceptie op duurzaamheid, branding en communicatie van bekende Nederlandse bedrijven.

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4,2 1756 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg