Samen Greenchoice wint International Loyalty Award in categorie ‘Best Eco-loyalty initiative’

21 juni 2022

Ons spaarprogramma Samen Greenchoice heeft de International Loyalty Awards 2022 in de categorie ‘Best Eco-Loyalty Initiative’ gewonnen.

De International Loyalty Awards
De International Loyalty Awards (voorheen de Loyalty Magazine Awards) huldigen uitmuntendheid, innovatie en best practices in de loyaliteitsindustrie over de hele wereld. De Awards zijn in het leven geroepen door Loyalty Magazine en komen tegemoet aan de wens van de loyaltysector om de prestaties te vieren van bedrijven en organisaties die uitblinken en het buitengewone bereiken. Er is een aantal categorieën die het volledige spectrum van de loyaliteitsindustrie omvatten en die jaarlijks worden herzien om hun belang te waarborgen.

Beste Eco-Loyaliteitsinitiatief
Eén van de categorieën binnen de International Loyalty Awards is de categorie Best Eco-Loyalty Initiative.  Loyalty Magazine, de organisatie achter de Awards zegt daar zelf over: “Loyaliteit evolueert heel snel van transactioneel naar emotioneel, en een van de gebieden die emotionele reacties losmaakt, is de mogelijkheid voor merken om hun engagement te tonen op het vlak van duurzaamheid, plasticvrije initiatieven en het compenseren van CO2 gebruik. Zorg voor het milieu kan vele vormen aannemen en daarom is het niet meer dan terecht dat deze categorie breed van opzet is.“

Dit jaar waren er tien finalisten in deze categorie die meedongen naar de award. Vorige week werden we uitgeroepen tot winnaar in deze categorie.

Samen Greenchoice spaarprogramma
In 2019 begonnen we met het Samen Greenchoice spaarprogramma. Samen Greenchoice is het eerste loyaliteitsprogramma in Nederland dat klanten beloont met punten die in te zetten zijn voor duurzame producten en diensten, zoals Pieter Pot Plastic vrije boodschappen, Speedcomfort ventilatoren voor onder de verwarming en Mud Jeans, gerecycled jeans. Als klant van Greenchoice kan je je kosteloos aanmelden voor dit programma. Hoe langer je klant bent, hoe meer punten je spaart. Nu, tweeëneenhalf jaar na lancering, zegt 74% van de deelnemers dat het programma heeft bijgedragen aan een duurzamere levensstijl.

Samen Greenchoice biedt klanten duurzame keuzes
De belangrijkste doelstelling van het programma is om consumenten te helpen duurzame keuzes te maken. In 2021 hebben ongeveer 100.000 klanten duizenden loyalty orders verzilverd, zoals donaties aan goede doelen en energiebesparende producten. Hiermee is een grote impact gecreëerd.

Goede doelen
Samen Greenchoice biedt klanten ook de mogelijkheid om punten te doneren aan duurzame initiatieven of goede doelen. Hiermee is afgelopen jaren:

o 350.000 m2 bos in het Zuid-Amerikaanse Amazonegebied beschermd.
o 150.000 kWh aan windenergie aangeschaft.
o 4.074 m2 land omgezet van landbouwgrond in natuurreservaat in Nederland.
o Donaties gedaan voor bedreigde diersoorten via het 'Jane Goodall Instituut'

 Ook dit jaar zijn er mogelijkheden om punten te doneren aan een goed doel. Deelnemers van Samen Greenchoice kunnen in juni en juli van dit jaar mensen met energiearmoede helpen door punten te doneren om energiecoaches op te laten leiden door de EnergieBank. Iedere extra energiecoach is weer een stap dichterbij het helpen van zoveel mogelijk mensen met betalingsproblemen.

Best Social (CSR) Initiative Linked to Loyalty
Naast de winnaar in de categorie Eco-loyalty Initiative is Samen Greenchoice samen met partner Touch Incentive  in de categorie Best Social (CSR) Initiative Linked to Loyalty uitgeroepen tot ‘highly recommended’.

Deel dit artikel:

Twitter Mail Facebook LinkedIn

Lees ook deze artikelen

Introductie BOKS Live: Stroomvreters aanpakken door realtime inzicht in verbruik

19 juni 2017

Stoken in de CO2-handel

21 februari 2018

Opbrengst complimentenactie naar Rotterdamse Batavierenstraat

20 april 2021
Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4 6658 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg