Energiecontract annuleren
Heb je je bedacht na het afsluiten van een energiecontract bij Greenchoice? Dat vinden we jammer! We willen natuurlijk graag dat je blij bent met ons aanbod. Dat lijkt helaas niet goed gelukt.

Vergelijk het aanbod eerst goed
Heb je een aanbod van een andere leverancier ontvangen? Of zie je andere bedragen in onze bevestiging dan je had verwacht? Soms blijkt het verwachte energieverbruik anders te zijn dan wat je eerder hebt doorgegeven. Dat kan een vertekend beeld geven. Vergelijk ons aanbod daarom goed, zodat je zeker weet dat het andere aanbod écht beter is. Dit geldt ook als je je contract bij ons hebt verlengd.
Energiecontract annuleren binnen de bedenktijd
Weet je zeker dat je het contract bij Greenchoice wilt annuleren? Als je een contract hebt afgesloten via internet, telefonisch of aan de deur, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit betekent dat je zonder reden mag afzien van het contract. Weekenden en feestdagen tellen ook mee.
De bedenktijd gaat in op het moment dat je een bevestiging van ons ontvangt, per post of per e-mail.
Je kunt eenvoudig annuleren door het herroepingsformulier in te vullen. We zorgen dan dat alles netjes wordt geregeld. Hebben we in de tussentijd al stroom of gas geleverd? Dan betaal je alleen voor de energie die je al hebt gebruikt.
Energiecontract annuleren ná de bedenktijd
Is de bedenktijd van 14 dagen voorbij? Dan is het contract definitief geworden. Je kunt het dan niet meer annuleren, maar wel opzeggen. Let op:
- Je hebt een opzegtermijn.
- Soms geldt er een opzegboete, bijvoorbeeld als je een contract met vaste looptijd vroegtijdig beëindigt.
Wil je graag advies? We denken graag met je mee over welk contract het beste past bij jouw situatie.
Veelgestelde vragen
Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn contract annuleer?
Nee, je betaalt geen opzegvergoeding als je je energiecontract annuleert binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Deze periode gaat in op het moment dat je een bevestiging van ons ontvangt, per post of per e-mail.
Wil je annuleren binnen deze termijn? Dan mag dat zonder reden en zonder kosten. Hebben we in die 14 dagen al stroom of gas geleverd? Dan betaal je alleen voor de energie die je al hebt verbruikt.
Is de bedenktijd voorbij? Dan is het contract definitief en kun je het alleen nog opzeggen. In dat geval moet je soms wel rekening houden met een opzegboete, als je een contract met een vaste looptijd vroegtijdig beëindigt.
Waarom krijg ik nog berichten van jullie nadat ik mijn contract heb geannuleerd?
Na het doorgeven van je annulering ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. We gaan dan zo snel mogelijk aan de slag met de verwerking. Soms kruist jouw annulering andere e-mails. Zodra je een bevestiging van je annulering hebt ontvangen, kun je erop rekenen dat jouw annulering is verwerkt.
Waarom staat er een ander termijnbedrag op het aanbod dan op de contractbevestiging?
Bij het afsluiten van het contract maken we een eerste schatting op basis van de gegevens die bij ons bekend zijn. Dit bedrag kan hoger of lager uitvallen dan verwacht.
Geen zorgen, zodra wij zijn gestart met leveren kun je je termijnbedrag aanpassen. Log in op Mijn Greenchoice of gebruik de app.