Alles over bewindvoering

Als bewindvoerder, schulphulpverlener, budgetbeheerder of curator kun je de energiezaken van jouw cliënt bij Greenchoice regelen. Lees op deze pagina hoe het werkt met het aanmelden van je cliënt en het afmelden van bewindvoering of budgetbeheer. Ook lees je hier de veelgestelde vragen over bewindvoering en hoe je contact met ons kunt opnemen.

Aanmelden bewindvoering of budgetbeheer

Is jouw cliënt klant bij Greenchoice? Dan ontvangen wij graag de volgende gegevens en documenten via shv@greenchoice.nl


Gegevens van de instantie
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en postadres)
  • Kenmerk
Gegevens van jouw cliënt
  • Volledige naam cliënt
  • Geboortedatum cliënt
  • Klantnummer bij Greenchoice
  • Adres waar de energie wordt geleverd
  • Startdatum bewind
  • Kopie volmacht/beschikking
  • Is er automatische incasso mogelijk?
  • IBAN dat Greenchoice kan gebruiken voor uitbetalingen

Online energiezaken regelen

Heb je Greenchoice geïnformeerd dat de bewindvoering is gestart en hebben wij de beschikking ontvangen? Dan ontvang je eerst een bevestiging van de verwerking. Vanaf dat moment kun je voor jouw cliënt veel energiezaken gemakkelijk en snel regelen via Mijn Greenchoice, zoals:

  • Meterstanden doorgeven
  • Contract en tarieven bekijken
  • Nota’s bekijken
  • Verhuizing doorgeven
  • Rekeningnummer wijzigen
  • Verbruiksoverzicht bekijken

Ben je budgetbeheerder? Dan kun je de gegevens van jouw cliënt opvragen en doorgeven via shv@greenchoice.nl 

Afmelden bewindvoering of budgetbeheer

Is bewindvoering of budgetbeheer gestopt en wil je jouw cliënt afmelden? Dan ontvangen we graag de volgende gegevens via shv@greenchoice.nl

  • Volledige naam cliënt
  • Klantnummer bij Greenchoice
  • Adres waar de energie wordt geleverd
  • Datum van beëindiging
  • IBAN cliënt
  • E-mailadres en telefoonnummer cliënt

We sturen jouw cliënt een e-mail na de afmelding. Voor de automatisch incasso gebruiken we voortaan weer het IBAN-nummer van de cliënt.

Veelgestelde vragen over bewindvoering

Hoe meld ik mijn cliënt aan bij Greenchoice?

Voor de levering van 100% groene stroom en Aardgas met Natuur voor Morgen van Greenchoice kun je jouw cliënt aanmelden via de website op de pagina Tarieven & Aanmelden.


Heeft dit antwoord geholpen?
Moet mijn cliënt een borg betalen voor de aanmelding?

Nee, als iemand onder bewind staat of een budgetbeheerder heeft is een borg betalen niet nodig.


Heeft dit antwoord geholpen?
Welke betaalmethodes biedt Greenchoice aan?

Bij Greenchoice werken we met automatische incasso op de 6e van de maand. Je kan er ook voor kiezen om het bedrag zelf over te schrijven. We sturen dan maandelijks een betaallink per e-mail.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan ik het betaalmoment aanpassen?

Komt de automatische incasso rond de 6e van de maand niet goed uit? Neem dan contact op met onze collega’s via shv@greenchoice.nl.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe vraag ik uitstel van betaling aan?

Lukt het niet om op tijd de energierekening te betalen? Je kunt een e-mail sturen naar shv@greenchoice.nl met een verzoek om uitstel. We horen graag wat de reden is van je verzoek en om hoeveel maanden uitstel het gaat. Vermeld in je e-mail de naam van je cliënt, het adres waar energie wordt geleverd en het klantnummer bij Greenchoice.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe vraag ik een betalingsregeling in termijnen aan?

Je kunt een betalingsregeling in termijnen aanvragen via shv@greenchoice.nl. We horen graag hoe hoog de maandelijkse aflossing kan zijn. Vermeld in je e-mail de naam van je cliënt, het adres waar energie wordt geleverd en het klantnummer bij Greenchoice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Contact met Greenchoice

MSNP | Schuldhulp

shv@greenchoice.nl

Vermeld de naam en het adres van de cliënt en het klantnummer bij Greenchoice

WSNP | Faillissement

insolventie@greenchoice.nl

Vermeld de naam en het adres van de cliënt en het klantnummer bij Greenchoice

Bel ons bij spoed

010 850 25 93

Wij zijn bereikbaar op:
Werkdagen tussen 08:30 - 17:00