Betalen

Alles over je zakelijke energierekening betalen

Je zakelijke energierekening betalen kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een automatische incasso zodat je er niet aan hoeft te denken. En lukt betalen even niet? Ook dan helpen we je graag verder. Op deze pagina lees je alles over de betaalmogelijkheden van Greenchoice Zakelijk en wat je kunt doen als je zoekt naar een betalingsregeling. Je vindt hier ook antwoorden op veelgestelde vragen over betalen van je zakelijke energierekening.

Inzicht in je facturen en betalingen

In Mijn Greenchoice Zakelijk vind je een overzicht van al je nota’s en betalingen. Ook pas je zelf eenvoudig je termijnbedrag aan. En wijzig je jouw IBAN-nummer of factuuradres.

Betalen bij Greenchoice Zakelijk

De makkelijkste manier om je zakelijke energierekening te betalen is met een automatische incasso. Hierbij geef je ons toestemming om de maand-, jaar- en eindnota’s automatisch van je rekening af te schrijven (incasseren). Zo betaal je altijd op tijd zonder dat je er zelf aan hoeft te denken.

Wij incasseren je termijnbedrag op vaste momenten:

  • Rond de 6e van de maand.
  • Lukt het de eerste keer niet om het bedrag af te schrijven? Dan proberen we het nog een keer rond de 26e.

Let op! Laat je het bedrag zelf terugboeken (storneren)? Dan doen wij geen tweede incassopoging. Je krijgt dan meteen een herinnering toegestuurd met een iDeal-link.

Zelf overmaken

Maak je liever zelf je zakelijke energierekening over? Dat kan. Vergeet dan niet om jouw klant- en factuurnummer te vermelden in de omschrijving van de betaling.

  • Bedrijfsnaam: Greenchoice Zakelijk N.V.
  • KvK-nummer: 62318381
  • Btw-nummer: NL8547.64.598.B01
  • IBAN: NL02 RABO03 00899548
  • BIC-code: RABONL2U
  • Vestigingsadres: Kruisplein 15, 3014 DB Rotterdam

IBAN gewijzigd?

Is je IBAN (bankrekeningnummer) gewijzigd? Geef dit eenvoudig door via Mijn Greenchoice Zakelijk (onder het tabje facturen - betaalwijze). Of download hier een SEPA-machtigingsformulier en mail het ingevulde formulier naar ons terug. Je vindt het juiste e-mailadres bij onze contactmogelijkheden.

Je termijnbedrag

Wil je verrassingen op je jaarnota voorkomen? Check dan of je nog goed zit met je termijnbedrag. Je wijzigt je termijnbedrag heel eenvoudig in Mijn Greenchoice Zakelijk. Je termijnbedrag aanpassen kan verstandig zijn als je nu al weet dat je verbruikt komend jaar anders wordt.

Betalingsregeling aanvragen

Heb je moeite met het betalen van een nota? Bijvoorbeeld omdat je jaar- of eindnota hoger is dan verwacht? Of heb je een andere reden waarom je niet op tijd kunt betalen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Samen kijken we naar de mogelijkheden van een betalingsregeling (maximaal zes termijnen).

Veelgestelde vragen

Betalingen
  • Betalen
  • Termijnbedrag
Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja, er kan een betalingsregeling getroffen worden op jouw jaarnota of eindnota. Je kan maximaal voor zes termijnen een betalingsregeling treffen. Neem hiervoor contact op met onze zakelijke klantenservice.

Let op! Je kunt alleen een regeling treffen over het bedrag van de jaar- of eindnota en niet over het maandelijks termijnbedrag.


Heeft dit antwoord geholpen?
Welke betaalmogelijkheden biedt Greenchoice Zakelijk?

Greenchoice werkt met automatische incasso of losse overboeking.

Bij automatische incasso schrijven wij rond de 6de (vooraf) of 25e (achteraf) van de maand het termijnbedrag af.
Bij losse overboeking dien je het termijnbedrag zelf over te maken naar IBAN: NL02RABO0300899548 onder vermelding van het factuurnummer of klantnummer. Je ontvangt een factuur waarbij je kan instellen wat de betaaltermijn wordt namelijk betaling binnen 14, 21 of 30 dagen.

Wil je de betaalwijze wijzigen? Neem hiervoor even contact op met onze zakelijke klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat gebeurt er als een incassopoging mislukt?

Het verzoek is om het bedrag los over te maken naar IBAN: NL02RABO0300899548 bij een mislukte incassopoging. Greenchoice incasseert namelijk eenmalig een bedrag.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat zijn de bankgegevens van Greenchoice Zakelijk?

Hieronderonder staat de IBAN en een aantal bedrijfsgegevens van Greenchoice Zakelijk.

Vergeet niet om jouw klant- en factuurnummer te vermelden in de omschrijving van de betaling.

  • Bedrijfsnaam: Greenchoice Zakelijk N.V.
  • KvK-nummer: 62318381
  • Btw-nummer: NL8547.64.598.B01
  • IBAN: NL02 RABO03 00899548
  • BIC-code: RABONL2U
  • Vestigingsadres: Kruisplein 15, 3014 DB Rotterdam

Heeft dit antwoord geholpen?
Ik heb een nieuwe IBAN. Hoe kan ik de wijziging doorgeven?

Het wijzigen van de IBAN kan gemakkelijk via Mijn Greenchoice Zakelijk.
Anders kun je contact opnemen met de klantenservice zakelijk om een SEPA-machtiging op te vragen. Dit dien je vervolgens in te vullen en terug te sturen naar servicezakelijk@greenchoice.nl.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is een termijnbedrag?

Een termijnbedrag is een voorschotbedrag dat je maandelijks betaalt aan Greenchoice. De totale kosten baseren wij op het gemiddeld jaarverbruik op jouw adres.

Je kunt je termijnbedrag naar boven of naar beneden bijstellen met maximaal 10% via Mijn Greenchoice Zakelijk.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe berekent Greenchoice Zakelijk mijn termijnbedrag?

Wij berekenen het maandelijks termijnbedrag aan de hand van het gemiddeld jaarverbruik (uit het verleden) op jouw aansluiting. Dit gemiddeld jaarverbruik wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld door jouw netbeheerder.

Bij de berekening van het termijnbedrag houden we rekening met de tarieven die je betaalt per kilowattuur stroom en kubieke meter gas (inclusief overheidsheffingen en btw). Hier komen de vaste leveringskosten en netbeheerkosten bij. Alle jaarlijkse kosten bij elkaar opgeteld delen we door twaalf maanden.


Heeft dit antwoord geholpen?
Waarom betaal ik niet elke maand precies wat ik heb verbruikt?

Wij baseren het termijnbedrag voor kleinverbruikaansluitingen op het jaarverbruik, omdat het energieverbruik per maand erg verschilt.

In de wintermaanden verbruik je vaak veel meer gas dan in de zomermaanden. Om te voorkomen dat je in de winter een veel hoger bedrag moet betalen dan in de zomer, berekenen wij een gemiddeld bedrag per maand.


Heeft dit antwoord geholpen?
Waarom is mijn jaarverbruik anders dan in de berekening van Greenchoice Zakelijk?

Het kan gebeuren dat wij een standaard jaarverbruik hanteren dat naar jouw mening verkeerd is. Dat kan het geval zijn als je bijvoorbeeld een nieuw pand in gebruik neemt. Ook bij nieuwbouw wijkt onze berekening van het termijnbedrag vaak af van wat je zelf in gedachten had.

Dat komt omdat het standaard jaarverbruik van de vorige afnemers was, terwijl jouw bedrijf misschien wel heel anders van grootte is of je bent vaker open dan de vorige afnemer.

Bij nieuwbouw zijn er geen historische gegevens beschikbaar en maakt de netbeheerder een schatting van het standaard jaarverbruik op basis van de grootte van de aansluiting.

Als je het niet eens bent met het verbruik dat wij hanteren voor de berekening van het termijnbedrag, neem dan contact op met onze zakelijke klantenservice.


Heeft dit antwoord geholpen?

Ik wil iets weten

Op zoek naar meer informatie? Kies het onderwerp waar je meer over wilt weten.