Corona en jouw (groot)zakelijk contract

Wat betekent de corona-uitbraak voor jouw energiecontract?

Het coronavirus heeft een behoorlijke impact op onze economie en de maatregelen raken iedereen. Ook jouw bedrijf. Heb je een vraag over jouw (groot)zakelijk energiecontract? We zijn er voor je en we staan klaar om al je vragen te beantwoorden. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 via onze klantenservice.

De overheid helpt ondernemers

Wij vinden de huidige situatie heel vervelend en denken graag met je mee wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf. Zo kun je je termijnbedrag verlagen. We snappen uiteraard dat dit slechts een druppel op een gloeiende plaat is.

Daarom wijzen we je graag op de regeling die de Rijksoverheid heeft opgesteld voor (groot)zakelijke bedrijven. Diverse (groot)zakelijke bedrijven komen in aanmerking voor uitstel van betaling voor de heffing van Energiebelasting (EB) en Opslag Duurzame Energie (ODE).

Welke bedrijven dat exact zijn, vind je terug op de website van de Rijksoverheid.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn termijnbedrag verlagen?
Het is mogelijk om je termijnbedrag tijdelijk te verlagen met 10%.  Wil je je termijnbedrag verlagen met meer dan 10%? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice om te kijken wat de mogelijkheden zijn.  Dit beleid hanteerden we ook al voor de corona-crisis. Mocht je hier (nog) geen gebruik van gemaakt hebben, maar ben je wel geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem dan contact op met de klantenservice om te kijken of het met terugwerkende kracht geregeld kan worden. 
Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
Je wijzigt je termijnbedrag heel eenvoudig via Mijn Greenchoice. Wil je een lager termijnbedrag dan mogelijk, neem dan even contact op met de klantenservice.
Kan ik uitstel van betaling krijgen?
De Rijksoverheid helpt bedrijven die door de corona-maatregelen in financieel zwaar weer terecht zijn gekomen. Je kunt uitstel van betaling aanvragen voor de energiebelasting (EB) en/of de Opslag Duurzame Energie- en Klimaattransitie (ODE).  Let op: uitstel van betaling geldt alleen voor telemetrische aansluitingen die maandelijks zijn bemeten (grootverbruik aansluitingen). Het gaat om uitstel van betaling. Dit betekent dat we rond oktober/november een aanvullende factuur sturen. Het krijgen van uitstel van betaling is voor alsnog alleen mogelijk voor de maanden april, mei en juni. Neem telefonisch contact met ons op om te kijken of uitstel van betaling mogelijk is voor jouw (groot)zakelijke energiecontract. 
Ik betaal mijn energierekening op basis van werkelijk verbruik. Welk gevolg heeft corona voor mijn energierekening?
Als een aansluiting hebt voor grootverbruik, betaal je elke maand je werkelijke verbruik. Verbruik je tijdelijk minder energie? Dan wordt jouw energierekening automatisch lager.
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Vragen? Wij helpen je graag!

010 850 06 61 Lokaal tarief
Op werkdagen tussen 9.00 en 17:00 uur
Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4 6658 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg