Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Groene Passage Duurzaam ondernemen

Klant van Greenchoice is ook fairtrade winkelcentrum de Groene Passage in Rotterdam; het enige duurzame winkelcentrum in Europa en daar zijn de zeven enthousiaste winkeliers beretrots op. Gewerkt wordt vanuit de gedachte dat je het niet alleen zelf goed wilt hebben, maar ook anderen én alles op de planeet goed wil doen, voor nu en later. De Groene Passage staat dus voor duurzaam, fairtrade en groen waarbij winkelen, eten en beleven centraal staat. Ondernemer Roosmarijn Saat licht toe:

Hoe is de Groene Passage ontstaan?

“Het is een familiebedrijf. Mijn ouders zijn met een groen hart in 1988 een kleine natuurvoedingswinkel gestart. Dit deden ze in samenwerking met biologische slager De Groene Weg. Zij waren de eerste twee biologische winkels van de inmiddels zeven onder één dak. Groen is mij met de paplepel ingegoten. Als 12-jarig meisje mocht ik dan eíndelijk op zaterdagochtend ook meehelpen in de winkel en inmiddels ben ik medeverantwoordelijk voor SPIRIT, GIMSEL, GIMSEL Academy en de Uitgeverij, hiermee geven we vier keer per jaar het biologische blad BIOscope uit. Woonwinkel Van Binnen, de Wereldwinkel en schoonheidssalon Aditi zijn er niet veel later ook bij aangesloten. Wij ervaren ons succes door onze samenwerking én onze kracht te bundelen op één thema, namelijk duurzaamheid, fairtrade en groen. En dat al sinds 1996!”

 

Wat zie en ervaar ik wanneer ik de Groene Passage inloop?

“De Groene Passage is 2500 m2 groot, heeft een diversiteit aan biologische producten en een hele brede doelgroep; jong, oud, singles en gezinnen. SPIRIT is een vooruitstrevend horecaconcept en nodigt uit om binnen te lopen. Hier serveren we 50 gevarieerde vegetarische en biologische gerechten in buffetvorm. Daarnaast hebben we vanuit Gimsel Academy kookstudio’s en oefenruimtes voor onder andere yogalessen en mindfulness. Mooie en eerlijke producten voor in en om het huis vind je in woonwinkel Van Binnen en voor fairtrade cadeaus kun je terecht in de Wereldwinkel. Aditi is weer gekoppeld aan producten in de drogisterij welke fungeert als het hart van supermarkt GIMSEL. Je zou kunnen zeggen dat de Groene Passage de consument voorziet in een duurzame lifestyle. Een soort brandstof voor het lichaam voor binnen én buiten.”

 

Op welke manier is de Groene Passage een vooroploper in duurzaam ondernemen?

“We bestaan al sinds 1996 en we zijn nog niet gekopieerd, dat is al best bijzonder! Samenwerken kan heel krachtig zijn maar is ook moeilijk. Iedereen bekommert zich toch om zijn eigen winkeltje. Voor ons werkt het omdat we allemaal dezelfde visie hebben. De kracht zit hem écht in het totaalplaatje. Daar moeten we extra energie in steken en werken we dus hard aan. Dit werpt zijn vruchten af, onze naamsbekendheid is inmiddels groot en daar ben ik echt heel trots op.”

 

Is de Rotterdammer duurzaam?

“Ik denk niet dat we vooroploper zijn in duurzaamheid, wél in keihard werken. Er zijn afgelopen jaren veel goede initiatieven geboren. Bijvoorbeeld Uit je eigen Stad bij Rotterdam Centraal, zij werken alleen met biologische en lokale producten. Of de Rotterdamse Oogst Markten, boerenmarkten waar gezelligheid maar ook zo weinig mogelijk afstand tussen boer en bord de boventoon voert. Dat zijn hele waardevolle projecten voor de stad. Daarin zie je dat het groene imago steeds meer groeit en daarmee ook het bewustzijn voor duurzaamheid.”

 

Waarom hebben jullie voor Greenchoice gekozen als energieleverancier?

“Groen en passend, haha! En omdat jullie dat vooruitstrevende hebben. Vooruitstrevend in groene keuzes maken en bewust nadenken over het milieu en de toekomst. Het is noodzakelijk om gedragspatronen te doorbreken en duidelijk te maken dat groen voornamelijk bij jezelf begint. Niemand wil iets opgelegd krijgen. Hier komen wij elkaar in tegen, want ook wij moeten hierin prikkelen als duurzame ondernemer. Net als Greenchoice.”

 

Ben je MKB/ZZP-er?

Groene producten voor ondernemers met een verbruik onder 100.000 kWh en 25.000 m3

Naar MKB/ZZP

Ben je Grootzakelijk?

Oplossingen op maat voor bedrijven met een verbruik vanaf 100.000 kWh en 25.000 m3

Naar Grootzakelijk

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,2 1049 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg