Nieuw aanmeldportaal

Waarom verhuizen zakelijke klanten naar een nieuw systeem en klantportaal?
Om onze zakelijke klanten in de toekomst nog beter te bedienen, gaan zij verhuizen van Greenchoice naar Greenchoice Zakelijk met een nieuw systeem en klantportaal. We kunnen hierdoor de klantenservice voor onze zakelijke klanten verder optimaliseren, verbeteren en adequater inspelen op de behoeftes. Ook voegen we diverse functionaliteiten in het nieuwe systeem en klantportaal toe om onze zakelijke klanten nog beter van dienst te zijn.
Kan ik na de overgang nog inloggen op het vorige systeem en blijven uw gegevens bewaard?
Gegevens in het vorige systeem kunnen nog worden geraadpleegd. Wij sturen tijdig een bericht als dat op enig moment niet meer het geval mocht zijn.
Wanneer ontvang ik de inloggegevens voor het nieuwe klantportaal?
Zodra je bent verhuisd van Greenchoice naar Greenchoice Zakelijk ontvang je van ons een e-mail met een link naar het nieuwe klantportaal met de nieuwe inloggegevens. Na het inloggen raden wij aan om inloggegevens direct te wijzigen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met jouw accountmanager of de klantenservice zakelijk.
Wat is er verbeterd in het nieuwe klantportaal van Greenchoice Zakelijk?
Zakelijke klanten kunnen onder andere meterstanden doorgeven en verbruiken inzien, contracten inzien, aansluitgegevens raadplegen, mutaties doorgeven (indien contractueel overeengekomen), contractgegevens- en termijnbedragen wijzigen en facturen inzien en downloaden.
Waarom ontvang ik een eindafrekening van Greenchoice
Omdat je gaat verhuizen van Greenchoice naar Greenchoice Zakelijk, ontvang je van Greenchoice een eindafrekening.
Dien ik meterstanden aan Greenchoice Zakelijk door te geven?
Ja. Om een juiste beginstand voor energieverbruik vast te stellen, heeft Greenchoice Zakelijk je meterstanden nodig. Bij een slimme meter lezen wij de standen automatisch uit en is er geen actie van jou vereist. Heb je geen slimme meter? Dan vraagt Greenchoice Zakelijk de meterstanden bij je op. Meterstanden kunnen het makkelijkst door worden door gegeven via het nieuwe klantportaal van Greenchoice Zakelijk. Na je verhuizing naar Greenchoice Zakelijk ontvang je een e-mail met een link naar het nieuwe klantportaal met nieuwe inloggegevens.

Duurzaamheid

Hoe weet ik zeker dat mijn organisatie duurzame energie geleverd krijgt?
Wij leveren 100% groene stroom. Omdat de netbeheerder geen 'groene' stroomkabel naar uw pand kan aanleggen, bewijzen we met een wettelijk systeem van Garanties van Oorsprong (GvO's) dat de geleverde stroom duurzaam is opgewekt. Op basis van deze GvO's moet iedere leverancier jaarlijks een stroometiket uitbrengen, gecontroleerd door de overheid via de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Het etiket geeft precies weer waar en hoe de geleverde stroom van het voorgaande jaar is opgewekt. Bekijk het laatste stroometiket hier.  
Krijg ik bij mijn nieuwe energiecontract ook duurzame energie geleverd?
Wij leveren altijd 100% duurzaam opgewekte energie. Ongeacht of je jouw energiecontract wijzigt. [DEZE CLAIM MAG NIET - AANPASSEN] 

Termijnbedrag

Waarom staat er een ander termijnbedrag op het aanbod dan op de contractbevestiging?
Het berekende maandbedrag is een indicatie van het uiteindelijke termijnbedrag dat je maandelijks gaat betalen voor de levering van energie. Dit is onder voorbehoud van afwijkingen en wijzigingen in je daadwerkelijke verbruik. Voor een gepersonaliseerd aanbod maken we gebruik van een klantsleutel. Is hier geen gebruik van gemaakt, dan maken we een berekening op basis van standaardwaarden. Je daadwerkelijke tarieven en termijnbedrag kunnen dan afwijken. Enkele dagen na je aanmelding ontvang je jouw energiecontract met de definitieve tarieven. Je termijnbedrag kun je altijd wijzigen via Mijn Greenchoice.
Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
Via Mijn Greenchoice kun je zelf het termijnbedrag aanpassen. Hier kun je het bedrag maximaal 10% verlagen en 10% verhogen. Wil je u het termijnbedrag met meer dan 10% verhogen of meer dan 10% verlagen, neem dan contact met ons op via 088 - 105 11 33 (lokaal tarief). We stemmen dan samen je nieuwe termijnbedrag af.
Waarom betaal ik een vast termijnbedrag?
Voorafgaand aan start levering berekenen we het maandelijkse termijnbedrag: de prijs voor de hoeveelheid energie die je de komende twaalf maanden gaat verbruiken. Deze berekening is gebaseerd op verbruiksgegevens die je zelf hebt doorgegeven of die we van jouw netbeheerder hebben ontvangen. Om te zorgen dat je niet één keer per jaar een groot bedrag betaalt voor je energiekosten, verdelen we het verwachte verbruik over twaalf termijnen: je maandelijkse termijnbedrag.
Waarom verandert het maandelijkse termijnbedrag?
Het kan zijn dat je een ander termijnbedrag gaat betalen bij jouw nieuwe energiecontract. De leveringstarieven, maar ook de overheidsheffingen kunnen anders zijn. De overheidsheffingen wijzigen meestal op 1 januari. Ook zijn de marktprijzen voor stroom en gas ten opzichte van enkele jaren geleden behoorlijk gestegen. Dit heeft invloed op de totale energiekosten, en dus ook op jouw maandelijkse termijnbedrag. We bieden onze vaste klanten altijd extra voordeel, maar het kan dus zijn dat de leveringstarieven die we op dit moment aanbieden hoger zijn dan de leveringstarieven uit jouw huidige contract. Je kunt er als klant van Greenchoice wel altijd vanuit gaan dat het aanbod dat je van ons ontvangt voordelig is, passend bij de huidige markt.
Kan ik mijn termijnbedrag betalen op een ander moment in de maand?
Betalingen bij Greenchoice zakelijk worden altijd automatisch afgeschreven rond de 25e van de maand. Als je deze betaalwijze of datum niet prettig vindt, kun je ervoor kiezen om te betalen met een factuur. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het betalen op factuur. Als je de betaalwijze wilt wijzigen, laat dit dan telefonisch aan ons weten: 088 - 105 11 33(lokaal tarief) of geef dit door via Mijn Greenchoice.

Meterstanden

Waarom moet ik mijn meterstanden doorgeven?
Meterstanden zijn de basis voor een correcte factuur. Ze laten zien hoeveel energie je verbruikt heeft. Je geeft de meterstanden door wanneer je bent overgestapt of wanneer je verhuisd bent naar een nieuw pand. Daarnaast vragen we één keer per jaar je actuele meterstanden op voor het opmaken van de jaarnota.
Hoe weet ik zeker dat jullie mijn meterstanden goed hebben ontvangen?
Voordat wij je meterstanden invoeren, controleren we altijd of we de meterstanden juist hebben ontvangen. Hebben we ze niet juist ontvangen, dan laten we je dit weten! Hoor je niks van ons, dan hebben we de meterstanden goed ontvangen.
Ik heb mijn meterstanden doorgegeven. Wanneer ontvang ik mijn jaar-/eindnota?
Nadat je je meterstanden hebt doorgegeven, ontvang je de jaar-/eindnota binnen 4 tot 6 weken.
Wat is het gevolg van het niet doorgeven van meterstanden?
Wanneer je de meterstanden niet tijdig doorgeeft, maakt de netbeheerder een schatting van de meterstanden. Deze zouden kunnen afwijken van je werkelijke standen. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor de nota. Geef jouw meterstanden dan ook altijd tijdig door.

Aanmelden en overstappen

Hoe meld ik mij aan bij Greenchoice Zakelijk?
Fijn dat je kiest voor onze duurzame energie! Via onze website meld je je gemakkelijk aan. Klik op het venster tarieven en aanmelden voor onze verschillende energiecontracten. 
Kan ik mijn aanmelding kosteloos annuleren?
Na de aanmelding van een zakelijk energiecontract heb je geen recht op de wettelijk bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Als je jouw aanmelding annuleert zijn wij gerechtigd om een inkoopverlies in rekening te brengen.
Moet ik een borg betalen als ik mij aanmeld bij Greenchoice?
Soms vragen wij je om een borgbedrag te voldoen voordat de levering van start gaat. Dit vragen wij bijvoorbeeld als er twijfel ontstaat over kredietwaardigheid of als het gaat om een spoedaanmelding. De minimale borg is € 200 per product, als je zowel stroom als gas wilt afnemen is het totale borgbedrag € 400. Het definitieve borgbedrag is afhankelijk van het verwachte volume. Hoe hoger het verwachte verbruik, hoe hoger het uiteindelijke borgbedrag.
Welke gegevens hebben wij nodig voor een correcte aanmelding?
Om de aanmelding succesvol af te ronden vragen wij om de volgende gegevens:
- Naam contactpersoon
- Geldig KvK-nummer
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- IBAN

Wanneer je een verwacht verbruik van stroom en/of gas kunt opgeven en je metercapaciteit(en), dan kunnen wij een aanbod op maat tonen.
Zeggen jullie mijn contract op bij mijn voorgaande leverancier?
Ja, wij zeggen het contract bij jouw oude leverancier op. Indien het gaat om een aanmelding bij een verhuizing, dan dien je het contract wel op te zeggen bij de oude leverancier. Ook in het geval van grootverbruik aansluitingen dien je zelf je contract tijdig op te zeggen.
Kunnen er twee energieleveranciers tegelijk leveren op een adres?
Als je voor de stroomaansluiting een andere energieleverancier kiest dan voor je gasaansluiting, dan zijn er twee energieleveranciers actief op hetzelfde adres. Twee energieleveranciers kunnen niet tegelijk dezelfde aansluiting beleveren.
Waarom betaalde ik zowel bij Greenchoice als mijn oude leverancier een termijnbedrag voor dezelfde maand?
Het kan voorkomen dat de vorige leverancier nog incasseert na de einddatum van de energielevering. Dit kan doordat er in de betreffende maand nog wel energie geleverd is of omdat je bij die leverancier vooruitbetaalt. Nadat de energielevering stopt ontvang je een eindnota waarin een verrekening plaatsvindt tussen alle betaalde termijnbedragen en het energieverbruik. Op die manier betaal je alleen voor het daadwerkelijke energieverbruik. De eindnota ontvang je binnen zes weken na de overstap.
Wanneer start Greenchoice de energielevering na mijn overstap?
Tijdens de aanmelding geef je een gewenste ingangsdatum aan ons door. Deze ingangsdatum houden wij in principe aan. Heb je een vast energiecontract? Controleer de einddatum van je energiecontract om een voortijdige overstap te voorkomen. Je huidige energieleverancier kan namelijk een opzegboete in rekening brengen.

Verhuizen

Hoe geef ik mijn verhuizing door?
Een verhuizing geef je gemakkelijk per e-mail aan ons door. Vermeld hierin het klantnummer en de datum van de sleuteloverdracht van het huidig pand. De postcode + het huisnummer, juiste EAN-code(s) van je nieuwe energieaansluiting(en) en de datum waarop de duurzame energielevering mag starten voor het nieuwe pand ontvangen wij ook graag. Ons emailadres is zakelijk@greenchoice.nl.
Kan ik mijn contract meeverhuizen?
Als je naar een woning binnen Nederland verhuist dan is het mogelijk het energiecontract mee te nemen. Via zakelijk@greenchoice.nl kun je alle gegevens, zoals de datums van de sleuteloverdrachten en nieuwe postcode + huisnummer doorgeven aan ons.
Mijn nieuwe woning staat tijdelijk leeg. Moet ik een energiecontract afsluiten?
Ook als je nieuwe woning nog leegstaat is het afsluiten van een energiecontract aan te raden. Doe je  dit niet dan kan de netbeheerder overgaan tot afsluiting van de energieaansluitingen. Bij Greenchoice kun je een leegstandstarief aanvragen, hiermee betaal je maandelijks enkel de vaste kosten en het eventuele aangepaste energieverbruik.

Opzeggen en opzetboete

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Het energiecontract kun je met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen opzeggen. Stuur een mail naar zakelijk@greenchoice.nl met daarin de adresgegevens, het klantnummer en de datum van opzegging.
Wat moet ik doen als ik overstap naar een andere energieleverancier?
Je nieuwe energieleverancier verzorgt de overstap voor je. Nadat je overstap bekend is bij ons beëindigen wij het lopende energiecontract bij ons per de opgegeven datum. Hier hoef je zelf niets voor te doen.
Wat te doen in geval van overlijden?
Wij helpen je graag verder met het kosteloos opzeggen van het energiecontract van de overledene. Hiervoor ontvangen wij de volgende gegevens:

Naam contractant
klantnummer
Postcode en huisnummer

Een kopie van de overlijdensakte
Actief IBAN

Gegevens contactpersoon: uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en factuuradres
Deze gegevens kun je mailen naar zakelijk@greenchoice.nl.
Neemt Greenchoice mijn opzegboete over van de vorige energieleverancier?
Als je jouw vaste energiecontract voortijdig openbreekt lijdt uw vorige energieleverancier een inkoopverlies. Om die reden mag de vorige energieleverancier een opzegboete bij je in rekening brengen. Bekijk hiervoor de algemene voorwaarden. Wij vergoeden deze opzegboete niet, deze is voor eigen rekening.
Krijg ik een opzegboete als ik mijn contract met Greenchoice voortijdig opzeg?
Als je een energiecontract afsluit met Greenchoice dan kopen wij voor de afgesproken looptijd energie voor je in. Als je het energiecontract binnen de afgesproken looptijd opzegt dan pleeg je contractbreuk. Als gevolg daarvan lijdt Greenchoice inkoopverlies. Wettelijk gezien mogen wij dan een opzegboete in rekening brengen. In de contractvoorwaarden staat meer informatie hierover. Heb je twijfels over de looptijd van je vaste energiecontract? Neem dan zeker contact met ons op via 010 – 650 06 61 of via zakelijk@greenchoice.nl. Wij helpen je graag verder hiermee.

Mijn contract

Hoe is mijn tarief opgebouwd?
Je tarief per kilowattuur stroom of kubieke meter gas bestaat uit drie onderdelen:
  • Het kale leveringstarief:
    Het leveringstarief vragen wij als duurzame energieleverancier per eenheid. Deze prijs bepalen wij zelf.
  • De overheidsheffingen (Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie):
    Met de overheidsheffingen worden investeringen gedaan in de Nederlandse energiehuishouding en in duurzame producten. Op deze heffingen heeft Greenchoice geen invloed.
  • 21% BTW
    Over de bovenstaande posten wordt 21% btw geheven en hierdoor ontstaat het all-in tarief.
De overheid stelt de overheidsheffingen jaarlijks opnieuw vast. Het kan daardoor voorkomen dat de all-in tarieven tijdens de looptijd van jouw energiecontract veranderen. Hierbij maakt het niet uit of je een vast of variabel energiecontract hebt.  
Ik heb een variabel energiecontract. Waarom wijzigen deze tarieven elk half jaar?
Het variabele tarief wijzigt op 1 januari en 1 juli van elk kalenderjaar.  Met de keus voor een variabel contract ga je mee met de marktontwikkelingen. Het variabele tarief wijzigt elk half jaar op 1 januari en 1 juli en heeft geen vaste einddatum.

Verlengen

Tot wanneer loopt mijn energiecontract?
De einddatum van je energiecontract staat genoteerd in de contractbevestiging en in je Mijn Greenchoice account.
Wat gebeurd er als ik mijn energiecontract niet verleng?

 Als je vaste energiecontract afloopt stoppen wij niet zomaar met de energielevering. Verleng je het energiecontract niet dan maak je automatisch gebruik van ons variabele tarief mits je overstapt naar een andere energieleverancier.

Hoe verleng ik mijn energiecontract?
Voor een offerte kun je telefonisch contact met ons opnemen via 010 850 06 61 of mailen naar zakelijk@greenchoice.nl. Wij helpen graag hiermee.
Blijft mijn termijnbedrag gelijk als ik verleng?
Bij het doorgeven van een verlenging blijft je termijnbedrag hetzelfde. Wij passen jouw termijnbedrag nooit ongevraagd aan. Wil je jouw termijnbedrag naar bijstellen? Dit doe je gemakkelijk via Mijn Greenchoice of in de Greenchoice app.
Wanneer gaat het nieuwe energiecontract in?
Normaalgesproken gaat het nieuwe energiecontract aansluitend op je huidige energiecontract in. Heb je een andere startdatum besproken met een van onze medewerkers? Dan houden we deze datum aan en staat dit vermeld in het aanbod. Pas bij akkoord verwerken we de nieuwe overeenkomst en is de nieuwe startdatum geldig. Dit wordt ook bevestigd in het energiecontract, die je enkele dagen na akkoord ontvangt.

Enkel- en dubbeltarief

Wat is voordeliger: enkel- of dubbeltarief?
Als vuistregel houden wij aan: als je minimaal 55% van je stroomverbruik afneemt tijdens het daltarief – ’s nachts, in het weekend en op officiële feestdagen – is dubbeltarief rendabel. In andere gevallen is enkeltarief voordeliger, omdat je anders meer verbruik afrekent tegen het hogere normaaltarief. 
Ik heb zonnepanelen, is enkeltarief dan niet voordeliger?
Nee, het dubbeltarief is voordeliger. Dat werkt als volgt: Overdag schijnt de zon en wekken jouw zonnepanelen de meeste energie op. Vijf dagen per week krijg je hiervoor een vergoeding tegen het normaaltarief en slechts twee dagen, namelijk in het weekend, krijg je een vergoeding tegen het daltarief. Bovendien kun je overdag gelijk gebruik maken van de energie die uw zonnepanelen opwekken. Het grootste deel van je stroomafname vindt dus plaats tegenover het daltarief. Kortom: met een dubbeltarief krijg je een hogere vergoeding voor teruglevering en betaal je minder voor afname. 
Wanneer geldt het normaal- en daltarief?
Het normaaltarief geldt op weekdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Het daltarief geldt ’s nachts tussen 23.00 en 7.00 uur, in het weekend en op officiële feestdagen (in Noord-Brabant en Limburg tussen 21:00 en 07:00).
Kan ik wil wisselen van enkel- naar dubbeltarief of andersom
Ja, als je een meter hebt met twee telwerken kun je het tarief kosteloos omzetten. Neem hiervoor contact op met ons. Wij zetten het tarief met terugwerkende kracht in vanaf de huidige notaperiode. Vergeet niet hierbij om beide meterstanden door te geven voor stroom als wij deze opvragen voor de jaarnota.
Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4 6658 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg