Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

100% Nederlands groen

Vast tarief tot 1 december 2021

Hoeveel personen wonen er in huis?

Stroom + Gas: Stroom: Gas:

Geschat jaarverbruik:

Stroom
2500 kWh
Stroom (normaal)
1125 kWh
Stroom (dal)
1375 kWh
Gas
1100 m3

Aanpassen

Mijn jaarverbruik:

kWh
kWh
kWh
m3
Annuleren

Postcode:

1000AA
Aanpassen


-,- -,- -,-

-,- -,- -,- per jaar

Verwachte totale kosten per jaar

Hoe werkt 100% Nederlands groen?

Als je kiest voor 100% Nederlands groen van Greenchoice profiteer je voor bepaalde tijd van een scherp tarief voor jouw groene stroom en bosgecompenseerde gas. De prijzen voor gas en stroom veranderen elk half jaar. Vastzetten is vaak een goed idee. Zo heb je geen last van prijsstijgingen.

Wij helpen graag

010 478 23 26 (lokaal tarief)

Op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 uur

Op zaterdag tussen 8.30 en 17.00 uur

Mail ons uw vraag

Productsamenstelling 100% Nederlands groen

Groene stroom

NL Wind50,0%
NL Biomassa50,0%

Groen gas

Bosgecompenseerd100,0%

Alle stroom en gas van Greenchoice is duurzaam, en niet duurder. 
Ruim 370.000 klanten kiezen al voor onze groene energie.

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen om mij bij Greenchoice aan te melden?

Voor de levering van 100% groene stroom en bosgecompenseerd gas van Greenchoice kun je jezelf aanmelden via de website op de pagina Tarieven & Aanmelden. Je kunt ons ook bellen op 010 478 23 26 om jouw aanmelding te regelen.

Ga je overstappen van een andere energieleverancier naar Greenchoice? Wij berekenen voor jou een boetevrije overstapdatum en regelen verder de administratieve afhandeling. De levering van stroom en gas bij jou thuis wordt niet onderbroken.

Ga je verhuizen en wil je jezelf aanmelden bij Greenchoice voor de nieuwe woning? Geef 2 weken voor de sleuteloverdracht jouw nieuwe adresgegevens door, dan zorgen wij dat je stroom en/of gas hebt op het moment dat je de sleutel krijgt. Houdt bij jouw aanmelding via onze website rekening met een verwerkingstijd van één week. Wil je dat jouw aanmelding sneller verwerkt is? Neem dan telefonisch contact op via 010 478 23 26.

Zegt Greenchoice mijn huidige contract op?

Ja, bij een overstap zegt Greenchoice jouw contract op bij jouw huidige leverancier. Je hebt hier geen omkijken naar. Wij achterhalen voor jou de einddatum van het contract. En natuurlijk houden we rekening met jouw opzegtermijn. Zo voorkomen wij dat jij vroegtijdig overstapt en een opzegvergoeding in rekening gebracht krijgt van jouw huidige leverancier. De hoogte van de opzegvergoeding verschilt per leverancier. 

Houdt er wel rekening mee dat wij jouw huidige contract alleen kunnen opzeggen als het adres waarop energie geleverd wordt bij jouw huidige leverancier en het adres dat bij Greenchoice is aangemeld overeenkomt. Ga je dus verhuizen en kies je voor jouw nieuwe adres energie van Greenchoice? Dan dien je zelf jouw verhuizing door te geven aan de leverancier op jouw oude of huidige adres.

Neemt Greenchoice opzegvergoedingen over?

Als je een vast contract afsluit met een leverancier en dit voortijdig verbreekt, pleeg je contractbreuk en lijdt de leverancier mogelijk inkoopverlies. Daarom mag deze leverancier je een opzegvergoeding (boete) in rekening brengen.

Als je bij ons niet tevreden bent, willen wij je niet met een boete dwingen om klant bij ons te blijven. Om deze reden brengen wij alleen bij specifieke contracten een opzegvergoeding in rekening bij vroegtijdig opzeggen. Dit staat duidelijk aangegeven in jouw contractvoorwaarden. Aangezien Greenchoice niet standaard werkt met opzegvergoedingen, nemen wij ook geen opzegvergoedingen over van andere leveranciers.

Greenchoice is een voordelige leverancier. Het kan dus soms de moeite lonen toch jouw huidige contract open te breken, omdat je het boetebedrag met jouw nieuwe contract terugverdient!

Hoe is mijn tarief opgebouwd?

Jouw eenheidstarief per kilowattuur stroom of kubieke meter gas bestaat uit drie onderdelen: het leveringstarief, de overheidsheffingen en de btw.

Het leveringstarief is de prijs die Greenchoice als leverancier per eenheid energie aan je vraagt. Deze prijs bepalen wij dus zelf.

Daarnaast zijn er twee overheidsheffingen: energiebelasting en Opslag duurzame energie (ODE). Met deze overheidsheffingen worden investeringen gedaan in de Nederlandse energiehuishouding en in duurzame projecten. Op de overheidsheffingen heeft Greenchoice geen invloed en wij rekenen deze heffingen een op een aan je door.

Over alle bovenstaande posten wordt 21% btw geheven:

All-in-tarief per kilowattuur/kubieke meter = (leveringstarief + energiebelasting + Opslag duurzame energie) + 21% btw

De overheid stelt de overheidsheffingen elk jaar opnieuw vast. Het maakt hierbij niet uit of je een vast of variabel contract hebt. Het kan dus voorkomen dat jouw all-in-tarieven (de tarieven inclusief alle overheidsheffingen) tijdens de looptijd van jouw contract veranderen.

Direct naar onze klantenservice

Duurzaamste merk van Nederland Sustainable Brand Index 2018

Onderzoek onder Nederlandse consumenten en hun perceptie op duurzaamheid, branding en communicatie van bekende Nederlandse bedrijven.

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,2 1049 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg