Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Nieuws

Volg ons op social media
LinkedIn
YouTube

Klant aan het woord

29 mei 2017

De Groene Passage is klant van Greenchoice en bestaat dit jaar 20 jaar. Dat moet gevierd! Vier duurzame ‘Open Zondag’ festivals worden dit jaar georganiseerd met elk hun eigen thema. Het eerste Open Zondag festival vond vorige maand plaats en de tweede staat gepland op 18 juni. Tijdens deze festivals staat winkelen, eten en beleven centraal. Net als in de Groene Passage. Ondernemer Roosmarijn Saat vertelt ons graag over beiden. Hoe is de Groene Passage ontstaan?

“Het is een familiebedrijf. Mijn ouders zijn met een groen hart in 1988 een kleine natuurvoedingswinkel gestart. Dit deden ze in samenwerking met biologische slager De Groene Weg. Zij waren de eerste twee biologische winkels van de inmiddels zeven onder één dak. Groen is mij met de paplepel ingegoten. Als 12-jarig meisje mocht ik dan eíndelijk op zaterdagochtend ook meehelpen in de winkel en inmiddels ben ik mede-verantwoordelijk voor SPIRIT, GIMSEL, GIMSEL Academy en de Uitgeverij, hiermee geven we vier keer per jaar het biologische blad BioScope uit. Woonwinkel Van Binnen, de Wereldwinkel en schoonheidssalon Aditi zijn er niet veel later ook bij aangesloten. Wij ervaren ons succes door onze samenwerking én onze kracht te bundelen op één thema, namelijk duurzaamheid, fairtrade en groen. En dat inmiddels al 20 jaar!”

Wat zie en ervaar ik wanneer ik de Groene Passage inloop?

“De Groene Passage is 2500 m2 groot, heeft een diversiteit aan biologische producten en een hele brede doelgroep. Jong, oud, singles en gezinnen. SPIRIT is een vooruitstrevend horecaconcept en nodigt uit om binnen te lopen. Hier serveren we 50 gevarieerde vegetarische en biologische gerechten in buffetvorm. Daarnaast hebben we vanuit Gimsel Academy kookstudio’s en oefenruimtes voor onder andere yogalessen en mindfulness. Mooie en eerlijke producten voor in en om het huis vind je in woonwinkel Van Binnen en voor fairtrade cadeaus kun je terecht in de Wereldwinkel. Aditi is weer gekoppeld aan producten in de drogisterij welke fungeert als het hart van supermarkt GIMSEL. Je zou kunnen zeggen dat de Groene Passage de consument voorziet in een duurzame lifestyle. Een soort brandstof voor het lichaam voor binnen én buiten.”

Op welke manier is de Groene Passage een vooroploper in duurzaam ondernemen?

“We bestaan al 20 jaar en we zijn nog niet gekopieerd, dat is al best bijzonder! Samenwerken kan heel krachtig zijn maar is ook moeilijk. Iedereen bekommert zich toch om zijn eigen winkeltje. Voor ons werkt het omdat we allemaal dezelfde visie hebben. De kracht zit hem écht in het totaalplaatje. Daar moeten we extra energie in steken en werken we dus hard aan. Dit werpt zijn vruchten af, onze naamsbekendheid is inmiddels groot en daar ben ik echt heel trots op.”

Is de Rotterdammer duurzaam?

“Ik denk niet dat we vooroploper zijn in duurzaamheid, wél in keihard werken. Er zijn afgelopen jaren veel goede initiatieven geboren. Bijvoorbeeld Uit je eigen Stad bij Rotterdam Centraal, zij werken alleen met biologische en lokale producten. Of de Rotterdamse Oogst Markten, boerenmarkten waar gezelligheid maar ook zo weinig mogelijk afstand tussen boer en bord de boventoon voert. Dat zijn hele waardevolle projecten voor de stad. Daarin zie je dat het groene imago steeds meer groeit en daarmee ook het bewustzijn voor duurzaamheid.”

Waarom hebben jullie voor Greenchoice gekozen als energieleverancier?

“Groen en passend, haha! En omdat jullie dat vooruitstrevende hebben. Vooruitstrevend in groene keuzes maken en bewust nadenken over het milieu en de toekomst. Het is noodzakelijk om gedragspatronen te doorbreken en duidelijk te maken dat groen voornamelijk bij jezelf begint. Niemand wil iets opgelegd krijgen. Hier komen wij elkaar in tegen, want ook wij moeten hierin prikkelen als duurzame ondernemer. Net als Greenchoice.”

En natuurlijk, de festivals! Vertel?

“We wilden iets bijzonders doen om te vieren dat we 20 jaar bestaan en hebben vier festivaldagen georganiseerd. De festivals zijn gevuld met belevingen: workshops, lezingen, proeverijen, livemuziek en natuurlijk lekker eten! Je kunt zelf popcorn bakken en 18 juni (Vaderdag) mogen alle vaders een biologisch biefstukje bakken. Kinderen kunnen hun hart ophalen met speurtochten door alle winkels en moeders kunnen genieten van workshops. Ieder festival heeft zijn eigen thema, aankomend festival is ‘Samen in de Stad’. We nodigen natuurlijk iedereen van harte uit om een bezoekje te komen brengen!”

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4,2 1037 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg