Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Veelgestelde vragen - Wijzigingen doorgeven

Betalen

Hoe wijzig ik mijn termijnbedrag?

Als je denkt het komende jaar meer of minder te gebruiken dan de inschatting, of als jouw thuissituatie merkbaar verandert kan het verstandig zijn om jouw termijnbedrag aan te passen. Je wijzigt jouw termijnbedrag eenvoudig via Mijn dossier. Wil je het termijnbedrag verder wijzigen dan online mogelijk is? Laat ons dit weten via 010 478 23 26 of vragen@greenchoice.nl. Wij kijken graag samen met je naar een passend termijnbedrag voor jouw situatie. 

Kan ik mijn termijnbedrag later nog wijzigen bij een verhuizing?

Je nieuwe termijnbedrag is bij een verhuizing gebaseerd op het historisch verbruik van de vorige bewoner. Heb je het idee dat je het komende jaar meer of minder gaat gebruik dan deze inschatting? Wijzig je termijnbedrag dan eenvoudig via Mijn dossier. Wil je het termijnbedrag verder wijzigen dan online mogelijk is? Laat het ons weten via 010 478 23 26 of vragen@greenchoice.nl. Wij helpen je graag verder.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Het rekeningnummer wijzig je makkelijk en snel via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’.  Je kunt deze wijziging ook doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Kan ik een andere incassodatum kiezen?

Greenchoice incasseert op de 6e van iedere maand het termijnbedrag. Lukt deze poging niet? Dan proberen wij het nogmaals rond de 26ste van de maand. Deze incassodata kunnen helaas niet gewijzigd worden.

Contract

Ik wil mijn contract op een andere naam zetten, kan dat?

Wanneer jouw achternaam verkeerd is gespeld, jouw initialen ontbreken of onvolledig zijn, of als je jouw meisjesnaam toegevoegd wilt hebben, kun je de wijziging doorgeven door te e-mailen naar vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Gaat u verhuizen en blijft er iemand achter op uw adres? Neemt u dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 010 478 23 26.

Adres

Hoe geef ik een verhuizing door?

Ben je nog geen klant? Je verhuizing kun je doorgeven door je aan te melden via onze website. Geef bij ‘Situatie’ aan dat je de nieuwe bewoner bent van dit adres. Bij spoed kun je bellen naar 010 478 23 26. Vergeet niet zelf jouw verhuizing door te geven aan de leverancier op jouw oude adres.

Ben je klant geef dan je verhuizing door via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’ of mail naar vragen@greenchoice.nl.

Moet ik een adreswijziging in de gemeentelijke administratie aan Greenchoice doorgeven?

Wanneer jouw adresgegevens wijzigen in de gemeentelijke administratie dan horen wij dit graag van je. Je kunt deze wijziging doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Hoe kan ik mijn postadres aanpassen?

Het postadres wijzig je eenvoudig via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’.  Je kunt deze wijziging ook doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Mijn dossier

Waarom lukt het niet om een account aan te maken?

Het kan helpen om een andere internetbrowser te gebruiken of jouw huidige browser te updaten. Krijg je de melding dat de door jou gekozen gebruikersnaam al in gebruik is? Kies dan een andere gebruikersnaam. Heb je hulp nodig bij het aanmaken van jouw account? Laat het ons weten via telefoonnummer 010 478 23 26. Wij helpen je graag verder.

Wat kan ik met Mijn dossier?

Via Mijn dossier kan je veel zelf regelen. Je kunt wijzigingen doorgeven, zoals een verhuizing, e-mailadres, jouw termijnbedrag en IBAN. Daarnaast kan je via Mijn dossier meterstanden doorgeven om jouw verbruik te bekijken, het termijnbedrag te controleren of een jaarnota aan te vragen. Het is ook mogelijk om openstaande betalingen via iDEAL te betalen. Uiteraard vindt je ook de gegevens van jouw contract terug en kan je, zodra het daar tijd voor is, jouw contract verlengen.

Hoe kan ik inloggen op Mijn dossier?

Via onze website www.greenchoice.nl. Rechts bovenin het scherm log je via de groene knop ‘Mijn dossier’ in. Maak je voor het eerst gebruik van Mijn dossier? Dan vragen wij jou om een account aan te maken. Hierbij heb je jouw klantnummer nodig. Klik hier om een gebruikersnaam aan te maken.

Bij het inloggen kom ik terecht in een dossier met alleen oude gegevens. Hoe zie ik mijn actuele gegevens?

Je hebt waarschijnlijk een nieuw klantnummer gekregen bij jouw nieuwe aanmelding. Voor het ‘Mijn dossier’ van jouw nieuwe klantnummer maak je inloggegevens aan via deze pagina.

Wil je weten welk(e) klantnummer(s) je hebt? Klik dan eerst hier.

Ik heb een account maar het inloggen lukt niet. Wat nu?

Misschien is jouw account gekoppeld aan een oud dossier of is jouw gebruikersnaam niet juist.

Controleer of je de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord invoert. Weet je jouw gebruikersnaam of wachtwoord niet meer? Je kan hier je inloggegevens opvragen

Weet je zeker dat je inloggegevens kloppen en lukt het nog niet om in te loggen? Dan kan het helpen om een andere internetbrowser te gebruiken of jouw huidige browser te updaten.

Ik krijg bij het inloggen de melding dat mijn e-mailadres niet herkend wordt. Wat nu?

Waarschijnlijk is jouw gebruikersnaam niet jouw e-mailadres. Vraag je gebruikersnaam hier op.

Ik wil mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat?

Dit kan je zelf regelen via Mijn dossier. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en klik onderaan de pagina bij ‘Gebruikersnaam of wachtwoord’ op ‘Wijzigen’.

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?

Je gebruikersnaam kan je opvragen via deze pagina. Voor het opvragen van de gebruikersnaam vul je het bij ons bekende e-mailadres in. Dan ontvang je binnen enkele minuten jouw gebruikersnaam per e-mail. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij spam of ongewenste mails terecht is gekomen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Je kan via deze pagina een nieuw wachtwoord aanvragen. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij de spam of ongewenste e-mails terecht is gekomen.

Wat moet ik doen als ik mijn klantnummer kwijt ben?

Je kunt via deze pagina jouw klantnummer opvragen.

Wat moet ik doen als ik, na het opvragen van mijn inloggegevens, geen e-mail ontvang?

Het kan enkele minuten duren voordat je de e-mail ontvangt. Heb je de e-mail na 10 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan of de e-mail bij de spam of ongewenste e-mails terecht is gekomen. Als de e-mail ook daar niet binnen komt, kan je het beste nog een keer je inloggegevens opvragen. Let er dan goed op dat je het e-mailadres invult dat bij ons bekend is. Kom je er niet uit? Dan kan je altijd contact met ons opnemen via 010 478 23 26.

Waarom ziet de inlogpagina er anders uit dan voorheen?

Dat heb je goed gezien! Onze inlogpagina ziet er anders uit. Dit komt doordat we achter de schermen hard werken een nieuwe versie van Mijn Dossier. Dit brengen we stap-voor-stap online en de inlogpagina was als eerste aan de beurt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

App

Wat kan ik met de Greenchoice app?

Met de app krijg je als klant van Greenchoice inzicht in je verbruik en kun je veel energiezaken zelf regelen. Simpel, altijd en overal:

- Geef jouw meterstanden door bij je meterkast
- Bekijk jouw energieverbruik en teruglevering per jaar, maand, week, dag of zelfs kwartier
- Bekijk of wijzig jouw maandelijkse termijnbedrag
- Vergelijk jouw verbruik met de rest van Nederland of vergelijkbare huishoudens
- Gebruik onze energieservice BOKS om energie te besparen.


Onze energieservice BOKS Slim is te downloaden via de Greenchoice app. Hier vind je meer informatie over BOKS Slim

Op welke apparaten werkt de Greenchoice app?

De app van Greenchoice is geschikt voor mobiele telefoons met iOS 7 of hoger en Androidversie 4 of hoger. De app werkt ook op de meeste tablets. Onze app is helaas niet geschikt voor Windows phones.

Hoe kan ik de Greenchoice app gebruiken?

Je kunt de app vinden in de Apple App Store of Google Play door te zoeken op ‘Greenchoice’. Heb je een iPad, vergeet dan niet na het zoeken het vinkje bij “alleen iPad” uit te zetten om de app te vinden.

Heb ik een slimme meter nodig om de Greenchoice app te gebruiken?

Nee, je hebt geen slimme meter nodig om gebruik te kunnen maken van de Greenchoice App. Met een slimme meter heb je wel toegang tot enkele extra opties, zoals inzicht in jouw verbruik en teruglevering op dagniveau. Met een slimme meter kun je ook gebruik maken van BOKS Slim en BOKS Live. Met deze energieservice helpen wij je op een leuke manier om energie te besparen.

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4,5 5
Greenchoice 4,2 1363 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg