Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Veelgestelde vragen

Betalen

Hoe wijzig ik mijn termijnbedrag?

Als u denkt het komende jaar meer of minder te gebruiken dan de inschatting, of als uw thuissituatie merkbaar verandert kan het verstandig zijn om uw termijnbedrag aan te passen. U wijzigt uw termijnbedrag eenvoudig via Mijn dossier. Wilt u het termijnbedrag verder wijzigen dan online mogelijk is? Laat ons dit weten via 010 478 23 26 of vragen@greenchoice.nl. Wij kijken graag samen met u naar een passend termijnbedrag voor uw situatie. 

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Het rekeningnummer wijzigt u makkelijk en snel via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’.  U kunt deze wijziging ook doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Kan ik een andere incassodatum kiezen?

Greenchoice incasseert op de 6e van iedere maand het termijnbedrag. Lukt deze poging niet? Dan proberen wij het nogmaals rond de 26ste van de maand. Deze incassodata kunnen helaas niet gewijzigd worden.

Contract

Ik wil mijn contract op een andere naam zetten, kan dat?

Wanneer uw achternaam verkeerd is gespeld, uw initialen ontbreken of onvolledig zijn, of als u uw meisjesnaam toegevoegd wilt hebben, kunt u de wijziging doorgeven door te e-mailen naar vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Gaat u verhuizen en blijft er iemand achter op uw adres? Neemt u dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 010 478 23 26.

Adres

Hoe geef ik een verhuizing door?

Uw verhuizing kunt u doorgeven via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’. U kunt uw verhuizing ook per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26 doorgeven. Wij ontvangen uw verhuisbericht graag uiterlijk twee weken voor de overdracht.  

Graag horen wij van u wat de datum van de sleuteloverdracht is van zowel de nieuwe als de oude woning. Op deze datum starten of stoppen wij de levering op uw adres. Wilt u dat wij tijdelijk meerdere adressen leveren vanwege uw verhuizing? Dit is geen enkel probleem, wij kunnen op meerdere adressen tegelijkertijd energie leveren.

Moet ik een adreswijziging in de gemeentelijke administratie aan Greenchoice doorgeven?

Wanneer uw adresgegevens wijzigen in de gemeentelijke administratie dan horen wij dit graag van u. U kunt deze wijziging doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Hoe kan ik mijn postadres aanpassen?

Het postadres wijzigt u eenvoudig via Mijn dossier bij ‘Mijn gegevens’.  U kunt deze wijziging ook doorgeven per e-mail via vragen@greenchoice.nl of telefonisch via 010 478 23 26.

Mijn dossier

Wat kan ik met Mijn dossier?

Via Mijn dossier kunt u veel zelf regelen. U kunt wijzigingen doorgeven, zoals een verhuizing, e-mailadres, uw termijnbedrag en IBAN. Daarnaast kunt u via Mijn dossier meterstanden doorgeven om uw verbruik te bekijken, het termijnbedrag te controleren of een jaarnota aan te vragen. Het is ook mogelijk om openstaande betalingen via iDEAL te betalen. Uiteraard vindt u ook de gegevens van uw contract terug en kunt u, zodra het daar tijd voor is, uw contract verlengen.

Hoe kan ik inloggen op Mijn dossier?

Via onze website www.greenchoice.nl. Rechts bovenin het scherm logt u via de groene knop ‘Mijn dossier’ in. Maakt u voor het eerst gebruik van Mijn dossier? Dan vragen wij u om een gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken. Hierbij heeft u uw klantnummer nodig. Heeft u hulp nodig bij het aanmaken van uw online dossier? Neem dan telefonisch contact op via 010 478 23 26. Wij helpen u graag verder.


Bent u een nieuwe klant of heeft u nog geen gebruikersnaam voor Mijn dossier? Dan dient u eerst een gebruikersnaam aan te maken. Klik hier om een gebruikersnaam aan te maken.

Waarom lukt het niet om een gebruikersnaam aan te maken?

Het kan helpen om een andere internetbrowser te gebruiken of uw huidige browser te updaten. Krijgt u de melding dat de door u gekozen gebruikersnaam al in gebruik is? Kies dan een andere gebruikersnaam. Heeft u hulp nodig bij het aanmaken van uw online dossier? Laat het ons weten via telefoonnummer 010 478 23 26. Wij helpen u graag verder.

Ik heb een gebruikersnaam maar het inloggen lukt niet. Wat nu?

U heeft een gebruikersnaam aangemaakt en lukt het vervolgens niet om in te loggen? Misschien is uw gebruikersnaam gekoppeld aan een oud dossier of is uw gebruikersnaam toch niet juist.

U kunt hier uw gebruikersnaam controleren. Voor het opvragen van de gebruikersnaam vult u het e-mailadres in waarmee u bij ons bent geregistreerd. Dan ontvangt u binnen enkele minuten uw gebruikersnaam per e-mail. 

Kunt u na het controleren van de gebruikersnaam nog niet inloggen? Dan is de combinatie van de gebruikersnaam en wachtwoord waarschijnlijk niet juist. Geeft u dan aan dat u het wachtwoord vergeten bent, zodat u een nieuw wachtwoord kunt instellen. Stel mijn wachtwoord opnieuw in.

Heeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord gecontroleerd, maar lukt het nog niet om in te loggen? Dan kan het helpen om een andere internetbrowser te gebruiken of uw huidige browser te updaten.

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?

Uw gebruikersnaam kunt u opvragen via deze pagina. Voor het opvragen van de gebruikersnaam vult u het bij ons bekende e-mailadres in. Dan ontvangt u binnen enkele minuten uw gebruikersnaam per e-mail.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

U kunt via deze pagina een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wat moet ik doen als ik mijn klantnummer kwijt ben?

U kunt via deze pagina uw klantnummer opvragen.

App

Wat kan ik met de Greenchoice app?

Met de app krijgt u als klant van Greenchoice inzicht in uw verbruik en kunt u veel energiezaken zelf regelen. Simpel, altijd en overal:

- Geef uw meterstanden door bij uw meterkast
- Bekijk uw energieverbruik en teruglevering per jaar, maand, week, dag of zelfs kwartier
- Bekijk of wijzig uw maandelijkse termijnbedrag
- Vergelijk uw verbruik met de rest van Nederland of vergelijkbare huishoudens
- Gebruik onze energieservice BOKS om energie te besparen.


Onze energieservice BOKS is te downloaden via de Greenchoice app. Hier vindt u meer informatie over BOKS.

Op welke apparaten werkt de Greenchoice app?

De app van Greenchoice is geschikt voor mobiele telefoons met iOS 7 of hoger en Androidversie 4 of hoger. De app werkt ook op de meeste tablets. Onze app is helaas niet geschikt voor Windows phones.

Hoe kan ik de Greenchoice app gebruiken?

U kunt de app vinden in de Apple App Store of Google Play door te zoeken op ‘Greenchoice’. Heeft u een iPad, vergeet dan niet na het zoeken het vinkje bij “alleen iPad” uit te zetten om de app te vinden.

Heb ik een slimme meter nodig om de Greenchoice app te gebruiken?

Nee, u heeft geen slimme meter nodig om gebruik te kunnen maken van de Greenchoice App. Met een slimme meter heeft u wel toegang tot enkele extra opties, zoals inzicht in uw verbruik en teruglevering op dagniveau. Met een slimme meter kunt u ook gebruik maken van BOKS Slim en BOKS Live. Met deze energieservice helpen wij u op een leuke manier om energie te besparen.

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4 5