Wij maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van onze website te analyseren en om de inhoud van onze website & advertenties af te stemmen op jouw voorkeuren. Lees meer over onze cookies of hoe wij omgaan met jouw privacy. Wanneer je de cookies accepteert plaatsen wij naast functionele & analytische cookies ook marketing cookies. Wil je dit liever niet? Klik dan op sluiten of ga naar Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Aanmelden

Hoe meld ik mij aan bij Greenchoice?

Voor de levering van 100% groene stroom en bosgecompenseerd gas van Greenchoice kun je jezelf aanmelden via de website op de pagina Tarieven & Aanmelden. Je kunt ons ook bellen op 010 478 23 26 om je aanmelding te regelen.

Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos annuleren?

Als je als kleinverbruiker (consument) een contract aangaat bij Greenchoice, heb je na je aanmelding 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd waarin je de overeenkomst kosteloos kunt ontbinden. Na deze termijn is het contract rechtsgeldig en moet je rekening houden met een opzegtermijn. Heb je twijfels over je keuze en denk je over afmelden bij Greenchoice? Neem dan contact met ons op via 010 747 02 22.

Als wij je (spoed)aanmelding binnen 14 kalenderdagen hebben verwerkt en je binnen deze periode gebruikmaakt van de wettelijke bedenktermijn, dan brengen wij de kosten voor het geleverde gas en/of stroom bij jou in rekening conform de voorwaarden.

Kunnen er twee leveranciers tegelijk leveren op een adres?

Ja, want je kunt voor je stroomaansluiting een andere leverancier kiezen dan voor je gasaansluiting. Op een adres kunnen dus twee leveranciers actief zijn. Maar er kunnen niet twee leveranciers tegelijk dezelfde stroom- of gasaansluiting beleveren. Zodra een nieuwe leverancier begint met leveren, eindigt automatisch de levering van de andere leverancier.

Welke gegevens heeft Greenchoice van mij nodig bij aanmelden?

Voor je aanmelding hebben wij jouw persoons-, adres-, contact- en betalingsgegevens nodig. Houd dus ook je volledige IBAN bij de hand.

Moet ik borg betalen als ik mij aanmeld?

In een enkel geval vragen wij je om eerst een borg te betalen voor we de levering kunnen starten. Bijvoorbeeld wanneer we twijfelen aan je kredietwaardigheid of als het gaat om een spoedaansluiting. De borg is €200 per product, dus als je zowel stroom als gas wilt afnemen betaal je €400. De borg houden we achter de hand voor het geval dat er een betalingsachterstand ontstaat.

Hebben we een borg van je nodig? Dan sturen we je na ontvangst van je aanmelding een e-mail waarin we je de borgprocedure uitleggen. Hierin staat ook hoe je de borg na verloop van tijd weer terug kunt krijgen. Als je het niet eens bent met de borg, neem dan contact op met de klantenservice.

Overstappen

Zegt Greenchoice mijn huidige contract op?

Ja, bij een overstap zegt Greenchoice je contract bij je huidige leverancier op. Je hebt hier geen omkijken naar. Check voor de zekerheid de einddatum van je huidige leverancier. Zo voorkom je dat je vroegtijdig overstapt en eventueel een boete krijgt van je huidige leverancier.

Let op! Wij kunnen je huidige contract alleen opzeggen als het adres dat je bij ons aanmeldt hetzelfde is als waar je door je oude leverancier geleverd krijgt. Ga je verhuizen en kies je voor je nieuwe adres energie van Greenchoice? Dan geldt dit niet als overstap en moet je zelf je opzegging doorgeven aan de leverancier van je oude adres. Het nieuwe adres meld je bij ons als een verhuizing.

Wanneer start Greenchoice na mijn overstap met leveren?

Bij je aanmelding geef je de gewenste ingangsdatum aan ons door. Deze datum houden we in principe aan. Wel houden we rekening met je bedenktermijn en starten de levering daarom ongeveer na 21 dagen. Heb je nog een vast contract met een bepaalde einddatum? Check de einddatum van je huidige contract goed. Zo voorkom je een eventuele boete  van je huidige leverancier.

Heb je een nieuwe woning? Bij je aanmelding geef je de gewenste ingangsdatum aan ons door. We zullen op die datum de levering starten.

Wanneer start Greenchoice met leveren in mijn nieuwe woning?

Bij je aanmelding geef je de gewenste ingangsdatum aan ons door. We zullen op die datum de levering starten.

Betaal ik dubbel bij een overstap?

Nee, je betaalt nooit dubbel bij een overstap. De nieuwe leverancier regelt de overstap voor jou, zegt het contract voor je op en geeft de meterstanden door aan de oude leverancier. Op deze manier is de einddatum van levering bij de oude leverancier altijd gelijk aan de begindatum bij de nieuwe leverancier. Ook de eindmeterstanden van de oude leverancier zijn gelijk aan de beginmeterstanden van de nieuwe leverancier.

Waarom heb ik bij zowel Greenchoice als mijn oude leverancier een termijnbedrag voor dezelfde maand betaald?

Het kan voorkomen dat de vorige leverancier nog een incasso voor het maandelijks termijnbedrag uitvoert na de einddatum van de levering. Bijvoorbeeld omdat er in de betreffende maand nog wel energie geleverd is of omdat je bij die leverancier een maand vooruitbetaalt. Uiteindelijk worden op de eindnota alle betaalde termijnbedragen verrekend met je energieverbruik. Zo betaal je alleen voor energie die je daadwerkelijk hebt verbruikt. Je ontvangt binnen zes weken na de overstap de eindnota van je oude leverancier.

Verhuizen

Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven aan Greenchoice?

Wil je je energiecontract meeverhuizen? Geef het eenvoudig door via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’. Doe dit uiterlijk twee dagen voor de sleuteloverdracht. Binnen een dag stroom nodig? Bel naar 010 478 23 26 en de eerstvolgende werkdag ben je al van stroom voorzien. Lees hier meer over verhuizing doorgeven

Ben je nog geen klant en wil je graag groene energie ontvangen van Greenchoice op je nieuwe adres? Bekijk ons aanbod en meld je direct aan. Binnen twee werkdagen ontvang je echt groene energie van Greenchoice.

Kan ik mijn contract meeverhuizen bij samenwonen?

Wat leuk dat je gaat samenwonen! Je contract verhuist eenvoudig met je mee. Geef je verhuizing door aan Greenchoice via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’ en wij regelen alles voor je.

Moet ik ook  betalen bij leegstand?

Staat je huis (tijdelijk) leeg? In leegstaande huizen is meestal geen of weinig verbruik. Maar de vaste kosten lopen wel gewoon door. Daarom hanteren wij voor leegstaande huizen een minimaal termijnbedrag waarin de vaste kosten en een minimaal verbruik zijn meegenomen. Om hiervan gebruik te maken kun je contact opnemen met de klantenservice.

Opzegvergoeding

Neemt Greenchoice opzegboetes van andere leveranciers over?

Als je een vast contract afsluit met een leverancier en dit voortijdig verbreekt, pleeg je contractbreuk en lijdt de leverancier mogelijk inkoopverlies. Daarom mag deze leverancier je een opzegvergoeding (boete) in rekening brengen.

Wil je jouw contract voortijdig opzeggen? Dan is het mogelijk dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Dit staat duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. 

Greenchoice is een voordelige leverancier. Het kan dus soms de moeite lonen toch jouw huidige contract open te breken, omdat je het boetebedrag met jouw nieuwe contract terugverdient!

Wat is de compensatieregeling en wanneer heb ik recht op boetevergoeding?

Bij een enkel contract vergoeden wij de boete van de oude leverancier. Of je hier recht op hebt, staat duidelijk vermeld in de contractvoorwaarden. Heb je een contract afgesloten, waarbij is afgesproken dat wij de boete van jouw vorige leverancier vergoeden? Dan kun je hier jouw verzoek tot vergoeding aan ons doorgeven. 

Welkomstkorting

Waar lees ik de spelregels met betrekking tot mijn welkomstkorting?

De spelregels voor de welkomstkorting lees je in onze contractvoorwaarden.

Waar zie ik de hoogte van mijn welkomstkorting?

De hoogte van de welkomstkorting vind je terug in de bevestigingsbrief. Deze heb je via de mail of per post van ons ontvangen. Ook vind je de hoogte van de welkomstkorting terug bij 'Mijn Producten' in Mijn Greenchoice.

Wanneer krijg ik mijn welkomstkorting uitgekeerd?

De welkomstkorting wordt na het eerste leveringsjaar binnen drie maanden verrekend op de jaarnota. Lukt het niet om deze op de jaarnota te verrekenen omdat er op korte termijn geen jaarnota opgemaakt wordt? Dan verrekenen we de welkomstkorting op een losse nota.

Energieveiling

Doet Greenchoice mee aan energieveilingen?

Steeds meer veilingen stellen dat duurzaamheid een voorwaarde is en eenmalige welkomstkortingen niet zijn toegestaan. Dat vinden we een goede ontwikkeling. Op deze manier is Greenchoice in 2017 en in 2019 als winnaar uit de bus gekomen bij de Collectieve Inkoop Energie via Vereniging Eigen Huis voor een driejarig contract met Nederlandse windstroom. Wij vinden het een goede zaak als consumentenorganisaties het belang inzien van duurzaamheid, naast een goede prijs.

Bij sommige veilingen wordt er alleen gekeken naar de laagste leveringstarieven voor energie. De goedkoopste leverancier wint dan de veiling, ongeacht duurzaamheid en service. Greenchoice kiest er bewust voor om niet mee te doen aan dit soort veilingen.

Wat is een energieveiling?

Bij een energieveiling verenigen consumenten zich in een grote groep, een zogeheten collectief. Ze schrijven zich hiervoor in bij de organisatie die de energieveiling regelt, bijvoorbeeld de Consumentenbond. Deze organisatie vraagt de deelnemende energieleveranciers om een scherpe offerte voor energietarieven. De leverancier met het laagste bod wint de veiling en mag als enige de deelnemende consumenten een aanbieding doen. De consument beslist vervolgens of hij op de aanbieding ingaat en gebruik wil maken van de leveringstarieven.

MKB

Is aanmelden eenvoudig?

Indien je ons op tijd van de juiste informatie voorziet, merk je helemaal niets van jouw overstap. Wij zorgen ervoor dat je stroom en gas geleverd krijgt op het moment dat jij dat nodig hebt. Betrek je een nieuw pand, geef dan 2 weken voor de sleuteloverdracht jouw nieuwe adres gegevens door. Voor de levering van 100% duurzame stroom en bosgecompenseerd gas kun je jezelf bij Greenchoice aanmelden via de zakelijke aanmeldpagina.

Hoe ver van tevoren moet ik mij aanmelden?

Als de datum van sleuteloverdracht bekend is dan kun je jezelf voor dit adres direct aanmelden. Als de levering direct zou moeten starten kun je daar specifiek opdracht toe geven. Voor de levering van 100% duurzame stroom en bosgecompenseerd gas kun je jezelf bij Greenchoice aanmelden via de zakelijke aanmeldpagina.

Zegt Greenchoice mijn huidige contract op?

Ja, als je overstapt van leverancier zegt Greenchoice jouw contract op bij jouw huidige leverancier. Zakelijke klanten adviseren wij echter dit ook altijd zelf te doen. Voor jou als kleinverbruiker kunnen we de einddatum van jouw contract achterhalen. En natuurlijk houden we rekening met jouw opzegtermijn. Door deze informatie te gebruiken kunnen wij voorkomen dat je vroegtijdig overstapt. Stap je namelijk te vroeg over dan kan het zijn dat jouw huidige (oude) leverancier je een boete oplegt. De hoogte van de boete verschilt per leverancier. Wij raden je aan ook zelf de einddatum van jouw contract en de opzegtermijn te achterhalen door contact op te nemen met jouw huidige leverancier. Je kunt deze gegevens vervolgens gebruiken voor jouw aanmelding bij Greenchoice.

Waar kunnen we je mee helpen?

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
5 5
Greenchoice 4,2 3434 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg