Elke maand betaal je aan je energieleverancier een vast bedrag voor jouw energieverbruik: je termijnbedrag. Dit bedrag is gebaseerd of je gemiddelde verbruik. Verandert er iets in je energieverbruik? Dan pas je bij Greenchoice eenvoudig je termijnbedrag aan. We leggen je graag uit hoe jouw termijnbedrag tot stand komt én hoe je het bedrag zelf kunt wijzigen in Mijn Greenchoice of in de Greenchoice app! 

Zo komt jouw termijnbedrag tot stand

Ieder jaar dat je klant blijft bij Greenchoice berekenen we een termijnbedrag voor je. Ook als je een nieuwe klant bent, of als je verhuist, stellen we een nieuw termijnbedrag voor. Dit doen we op basis van het gemiddelde verbruik van het jaar ervoor op hetzelfde adres. Omdat je in de winter vaak veel meer energie verbruikt dan in de zomer, zou je anders elke maand een ander bedrag betalen. Eigenlijk is het termijnbedrag dus een soort voorschot. Aan het eind van het jaar berekenen we hoeveel energie je precies verbruikt hebt, en verrekenen we dat op je jaarnota met de maandelijkse termijnbedragen die je al voldaan hebt. 

Wanneer kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

Er zijn allerlei redenen waarom je energieverbruik zou kunnen veranderen. Als je bijvoorbeeld gaat samenwonen of een kind krijgt, is het logisch dat je verbruik zal toenemen. Maar ook verhuizen naar een groter of juist kleiner huis heeft invloed op je energierekening. Investeer je in een duurzamere woning door betere isolatie aan te brengen of zonnepanelen aan te sluiten? Of werk je inmiddels een aantal dagen vanuit huis in plaats van op kantoor? Ook in die gevallen kan het handig zijn om je termijnbedrag aan te passen. Bij ons advies voor het termijnbedrag houden we natuurlijk ook rekening met de leveringskosten, netbeheerkosten en overheidsheffingen op gas en elektriciteit. Deze worden elk jaar opnieuw bepaald. 

Gemakkelijk je Greenchoice termijnbedrag aanpassen

Als je energieverbruik om welke reden dan ook verandert, pas dan je termijnbedrag aan. Dit kan op elk moment, gewoon via de Greenchoice App of online via Mijn Greenchoice. Wil je een hoger of lager termijnbedrag dan dat je in de app kunt instellen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Heb je een slimme meter? Dan kan je via de app bovendien goed bijhouden hoe het ervoor staat met je verbruik.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,1 5190 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg