Om jou beter te helpen maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Ook delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Energiecontract stopzetten de beste keuze?

We zijn blij met jou als klant en willen graag dat je tevreden bent. Maar we begrijpen dat er soms redenen zijn om je energiecontract op te zeggen. Wij kunnen je helpen met onderzoeken of je daar verstandig aan doet, door je huidige contract en het aanbod van een andere leverancier te checken. Dan weet je zeker of je goed zit.

Energiecontract opzeggen: hoe werkt dat

Wil je overstappen naar een andere leverancier, dan zegt je nieuwe leverancier het contract voor je op. Daar hoef jij niets voor te doen. Het kan wel zijn dat je een opzegvergoeding betaalt als je voor de einddatum het contract opzegt. Wil je toch je energiecontract stopzetten? Bel ons op 010 747 02 22 (lokaal tarief). Wij zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur bereikbaar en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Energiecontract opzeggen bij overlijden

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jouw dierbare. Als iemand overleden is, moet er best veel geregeld worden. We leggen je graag uit wat je moet doen bij het opzeggen van het contract.

Energiecontract opzeggen bij samenwonen

Wat leuk dat je gaat samenwonen, spannend! We helpen je graag met de keuze voor het beste energiecontract. Want bij samenwonen is opzeggen niet altijd nodig. Doe de contractcheck en wij adviseren je over de beste keuze.

Veelgestelde vragen

Moet ik mijn contract opzeggen als ik overstap naar een andere energieleverancier?
Wanneer je een contract afsluit bij een andere energieleverancier, verzorgt die leverancier de overstap voor je. Je nieuwe energieleverancier geeft de overstap aan ons door en wij beëindigen vervolgens jouw contract op de opgegeven datum. Hier hoef je zelf niets voor te doen.
Hoe zeg ik mijn contract op?
Je kunt je groene energiecontract opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Bel ons voor het opzeggen van je contract op 010 747 02 22. 

Wil je jouw contract voortijdig opzeggen? Dan is het mogelijk dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Dit staat duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. En als we al gestart zijn met het leveren van energie op jouw adres, kunnen we hier ook kosten voor in rekening brengen.
Tot wanneer loopt mijn contract?
Wil je weten wanneer je contract afloopt? Je bekijkt de contractduur en de einddatum van je contract eenvoudig via Mijn dossier bij Mijn Producten.
Hoe kan ik opzeggen na automatisch verlengen?
Bij ons ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1, 3 of 5 jaar. Als je niet verlengt met een vast contract, wordt het contract automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en veranderen jouw tarieven iedere 6 maanden. Een variabel contract is altijd vrij opzegbaar.
Kan ik mijn energiecontract stopzetten binnen de bedenktermijn?
Je kunt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je schriftelijke contractbevestiging je contract ontbinden/herroepen. 

Heb je gekozen voor een andere leverancier, maar zijn we al gestart met het leveren van groene energie op jouw adres? Dan kun jij je aanmelden bij je nieuwe energieleverancier. Die informeert ons over de overstap. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Hou er rekening mee dat als wij al zijn gestart met leveren, wij het reeds geleverde gas en/of stroom bij je in rekening brengen. 

Wil je jouw overeenkomst ontbinden en leveren wij nog geen groene energie op jouw adres en/of stap je niet over naar een andere energieleverancier? Dan kun je dit telefonisch aan ons doorgeven via onze klantenservice of stuur ons een mail via vragen@greenchoice.nl. Zorg ervoor dat je het ingevulde formulier voor ontbinding/herroeping of het formulier voor herroeping wind met Boks Live met jouw mail meestuurt.
Hoe geef ik een overlijden door?
Wij helpen je graag met het kosteloos opzeggen van het energiecontract van de overledene. Hiervoor ontvangen we graag de volgende gegevens:

- Naam contractant
- Klantnummer
- Postcode en huisnummer
- Wensdatum van opzegging (in de toekomst)
- Een kopie van de overlijdensakte
- Actief IBAN-nummer
- Gegevens contactpersoon: jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en factuuradres
- Geef aan of de erfenis is aanvaard, verworpen of beneficiair aanvaard

Je kunt deze gegevens aan ons mailen via vragen@greenchoice.nl of opsturen per post naar:

Greenchoice
T.a.v. afdeling Service
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam
Hoe zeg ik mijn zakelijke contract op?
Heb je een zakelijk energiecontract bij ons? Bel ons dan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur op 010 850 06 61 (lokaal tarief) of stuur een mail naar zakelijk@greenchoice.nl. Wij nemen dan contact met je op.

Waar kunnen we je mee helpen?

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
4 5
Greenchoice 4,2 2765 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg