Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies

Aan tafel met MUD Jeans

Groene energie en circulaire spijkerbroeken hebben op het eerste gezicht niets met elkaar te maken. Of toch wel? Bij Greenchoice en MUD Jeans denken wij van wel. Met een gezamenlijke onderliggende missie slaan we de handen ineen, om de duurzame transitie in Nederland nóg meer te versnellen.

Gezamenlijke duurzame missie

Greenchoice en MUD Jeans opereren in twee totaal verschillende sectoren. MUD Jeans is een duurzaam en circulair jeansmerk en Greenchoice levert groene en lokaal opgewekte energie. Weinig overlap tussen de duurzame bedrijven zou je zeggen? Niets is minder waar, volgens oprichter van MUD Jeans Bert van Son en Marieke van den Hoek, commercieel directeur van Greenchoice. “De achterliggende gedachtes van onze producten zijn eigenlijk precies hetzelfde. We willen allebei duurzame verandering teweegbrengen in onze sectoren”, zegt Marieke van den Hoek. Bert van Son sluit zich hierbij aan: “We zijn erg blij met deze samenwerking. Onze doelgroepen sluiten perfect op elkaar aan. Onze doelgroepen sluiten perfect op elkaar aan Bert van Son, Oprichter MUD Jeans Je kan er van uitgaan dat klanten met interesse in groene energie ook interesse hebben in circulaire spijkerbroek en vice versa.”

De basis is gelegd

De basis voor de originele samenwerking is gelegd. Nu de vervolgstappen nog. Bert van Son en Marieke van den Hoek zien meer dan genoeg mogelijkheden. Zo ziet Van Son kansen om zijn eigen product te verduurzamen: “We proberen alle stappen van ons productieproces zo duurzaam en verantwoord mogelijk te doen. Zo lijkt het ons geweldig om zonnepanelen op de fabriek van onze partner in Tunesië te leggen. De kennis en expertise van Greenchoice komt heel goed van pas”. Van den Hoek ziet aan de andere kant mogelijkheden om bewustzijn te creëren: “Samen met MUD Jeans hopen we onze klanten op een leuke manier te informeren en te inspireren om duurzame(re) keuzes te maken. Denk bijvoorbeeld aan het wassen van je jeans. Hoe vaak moet dat eigenlijk? En hoeveel energie wordt daarvoor gebruikt? Onze Greenchoice-app kan dat inzicht bieden.”

Samen het verschil maken

“Dergelijke samenwerkingen zijn essentieel in de transitie naar een duurzamer Nederland”, vervolgt Van den Hoek. “Om echt impact te maken, hebben we elkaar nodig. Er zijn zoveel mogelijkheden om te inspireren en samen stappen te zetten, hoe klein die soms ook zijn. Al die kleine beetjes bij elkaar, maken een groot verschil. Dit soort samenwerkingen zijn creatieve voorbeelden van hoe het anders kan.” 

Benieuwd naar de Greenchoice app?

Lees snel meer over besparen met BOKS Slim.

Meer informatie

Benieuwd naar onze missie?

Lees snel meer over de duurzame missie van Greenchoice.

Meer informatie

Greenchoice maakt gebruik van cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Kies hieronder van welke cookies u gebruik wilt maken.

Logo Greenchoice Greenchoice
3,5 5
Greenchoice 4,2 1036 https://www.greenchoice.nl/images/logo.svg