Energiecontract verlengen

Loopt je energiecontract binnenkort af? Kijk dan in Mijn Greenchoice voor jouw verlengaanbod. Zo blijf je profiteren van onze duurzame stroom en/of bosgecompenseerd gas tegen een eerlijk tarief. Onze trouwe klanten zijn ons veel waard. 

Wanneer kan ik mijn energiecontract verlengen?

Loopt je contract bijna af, dan kun je vanaf 2 maanden van tevoren jouw persoonlijke verlengaanbod bekijken via Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een vast contract? Dan ga je na afloop van jouw contract automatisch over op een product met variabele tarieven. Je krijgt 30 dagen voordat je contract afloopt bericht van ons over deze tarieven.

Heb je een variabel contract, dan bewegen jouw tarieven mee met de prijzen op de energiemarkt. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voor de ingang van nieuwe tarieven. Heb je interesse in een vast contract? Bekijk in Mijn Greenchoice jouw persoonlijke aanbod.

De voordelen van verlengen bij Greenchoice

We zijn blij met jou als trouwe klant, en we waarderen het enorm dat je meehelpt aan een duurzame en groene wereld. Wanneer jij je energiecontract bij ons verlengt, blijf je uiteraard 100% groene stroom en/of bosgecompenseerd gas ontvangen en op die manier bijdragen aan een beter milieu. Daarnaast profiteer je als vaste Greenchoice klant van een extra scherp tarief. Goed voor de wereld en goed voor je portemonnee dus! 

Hoe verleng ik mijn energiecontract?

Het verlengen van je energiecontract is bij Greenchoice ontzettend eenvoudig. In drie stappen ben jij weer verzekerd van groene stroom en/of bosgecompenseerd gas bij jou thuis! 

1
Log in op Mijn Greenchoice
Als het tijd is om te verlengen, staat er hier een persoonlijke aanbieding voor je klaar. Je vindt het aanbod in de Mijn Greenchoice omgeving.
Nr. 2
Maak je keuze
Kies de aanbieding die bij je past, en bepaal de looptijd van je nieuwe energiecontract.
Nr. 3
Geregeld!
Fijn dat je blijft. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de bevestiging van je keuze. Verder hoef je niets te doen. 

Extra punten verdienen met Samen Greenchoice

Wist je dat je 2000 extra punten krijgt voor ons spaarprogramma Samen Greenchoice als je jouw energiecontract verlengt? Naast de punten die je elke maand krijgt als klant, ontvang je voor alle groene keuzes die je maakt namelijk extra spaarpunten. In de Samen Greenchoice winkel zie je precies voor welke duurzame aanbiedingen en groene belevenissen je spaart. 

Veelgestelde vragen

Krijg ik automatisch een verlengaanbod?

Vanaf 2 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.

Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na afloop van jouw vaste contract automatisch over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.


Heeft dit antwoord geholpen?
Ik wil mijn contract verlengen, hoe werkt dat?

Je kunt je energiecontract verlengen via de link in de e-mail met het verlengaanbod, of via Mijn Greenchoice. Zodra je je contract verlengt, ontvang je binnen enkele dagen een bevestiging per e-mail. Daarna heb je een bedenktijd van 14 dagen, handig om alles rustig thuis nog eens door te lezen.

De dag nadat je huidige energiecontract afloopt, gaat direct je nieuwe energiecontract in. Vanaf deze datum vind je je nieuwe contract en tarieven ook terug in Mijn Greenchoice. Voor deze datum kun je je nieuwe tarieven altijd terugvinden in de bevestiging.

Lees hier alles over verlengen bij Greenchoice.


Heeft dit antwoord geholpen?
Met hoeveel jaar kan ik mijn energiecontract verlengen?

Bekijk je verlengaanbod voor de looptijden van je nieuwe energiecontract in Mijn Greenchoice. We hebben nu weer contracten met verschillende looptijden beschikbaar.

Wil je advies over het verlengen van je contract? Neem dan contact op met onze adviseurs via onze contactopties.


Heeft dit antwoord geholpen?
Ontvang ik een nieuwe jaarnota bij het verlengen van mijn contract?

De jaarnota wordt jaarlijks opgesteld, 12 maanden na de start van de energielevering. Dat kan afwijken van de looptijd van jouw contract. We vragen dan jouw meterstanden op of we lezen deze uit als je een slimme meter hebt. Nadat wij de meterstanden ontvangen sturen wij je binnen 3 weken de jaarnota toe.

Je jaarnota kun je terugvinden door in te loggen op Mijn Greenchoice.


Heeft dit antwoord geholpen?